اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راز قتل دختر جوان در نمایشگاه خودرو




اخبار حوادث - راز قتل دختر جوان در نمایشگاه خودرو

نگهبان نمایشگاه خودرو كه بعد از كشتن دختری جوان در اتاقك نگهبانی جسد او را مثله كرده و در چاه انداخته بود در جلسه محاكمه جزییات این جنایت را شرح داد. به گزارش خبرنگار ما، روز هفتم شهریور ماه سال 90 زنی به كلانتری 169 مشیریه رفت و از ناپدید شدن دختر 30 ساله‌اش به‌نام مریم خبر داد.

 او گفت مریم چهار روز قبل سوار بر خودروی پرایدش از خانه بیرون رفته و دیگر برنگشته است. به دنبال اعلام این خبر، پرونده به پایگاه ششم پلیس آگاهی ارجاع شد تا افسران آگاهی ردی از مریم پیدا كنند.

 

ماموران در نخستین گام در فهرست افرادی كه در روزهای گذشته در بیمارستان‌ها، كلانتری‌ها و پزشكی قانونی نام شان ثبت شده بود جست‌وجو كردند اما نام مریم در هیچ یكی از این مراكز ثبت نشده بود. این موضوع نگرانی خانواده مریم را بیشتر از قبل كرد. چرا كه ممكن بود بلایی بر سرش آمده باشد. با این حال تجسس‌ها در این باره ادامه یافت تا اینكه چند روز بعد خودروی پراید مریم در خیابان صالحی در حوالی ستارخان كشف شد.

همزمان با این تلاش‌ها كارآگاهان آگاهی به بررسی آخرین مكالمات تلفنی مریم پرداختند و از رابطه مخفیانه او با مردی به‌نام ابراهیم مطلع شدند. شواهد به دست آمده نشان می‌داد این مرد 35 ساله در یك نمایشگاه خودرو در خیابان آزادی به عنوان نگهبان كار می‌كند. به این ترتیب گروهی از ماموران برای دستگیری وی به نمایشگاه رفتند اما معلوم شد او چند هفته قبل از آنجا رفته است.

 

این پایان كار نبود چرا كه ادامه تحقیقات فاش كرد ابراهیم بعد از تسویه حساب با مدیر نمایشگاه به‌طور مخفیانه در ساختمان نیمه‌كاره‌یی در منطقه مهرآباد جنوبی زندگی می‌كند. در چنین شرایطی كارآگاهان این ساختمان را محاصره و ابراهیم را دستگیر كردند.

وقتی ابراهیم پشت میز بازجویی نشانده شد، گفت هیچ اطلاعی از مریم ندارد اما با ادامه یافتن تحقیقات او اقرار كرد مریم را كشته و جسدش را در چاه نمایشگاه انداخته است. او گفت: از مدت‌ها قبل مریم برای مصرف شیشه سراغ من می‌آمد. مدتی قبل او مثل همیشه سراغم آمد تا در اتاقك نگهبانی نمایشگاه شیشه مصرف كند.

 

من از آنجا بیرون رفتم اما وقتی برگشتم دیدم مریم فوت شده است. چون مرگ او در محل كارم برایم دردسر ایجاد می‌كرد جسدش را داخل چاه انداختم و چند روز بعد از نمایشگاه رفتم. به‌دنبال اعترافات متهم، افسران اداره دهم پلیس آگاهی به دستور بازپرس پرونده و با همكاری نیروهای آتش نشانی جسد مریم را از چاه نمایشگاه بیرون آوردند.

 متخصصان پزشكی قانونی بعد از معاینه جسد اعلام كردند مریم بر اثر اصابت جسم نوك تیز به سینه‌اش به قتل رسیده است. از سویی جسد دو تكه شده بود كه این موضوع نشان می‌داد اظهارات اولیه متهم كذب است. در چنین شرایطی پرونده با صدور قرار مجرمیت و كیفرخواست به دادگاه كیفری استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه
در جلسه رسیدگی به این پرونده كه صبح یكشنبه در شعبه 74 به ریاست قاضی اصغر عبداللهی برگزار شد نماینده دادستان در تشریح كیفرخواست گفت: در این پرونده ابراهیم، 35 ساله متهم است در پی درگیری با مقتول او را با ضربات چاقو به قتل رسانده و بعد از مثله كردن جسد آن را داخل چاه نمایشگاهی كه در آنجا كار می‌كرد انداخته است. اعترافات متهم از یكسو و شواهد به دست آمده از سوی دیگر همگی بر مجرم بودن وی دلالت دارد. به همین دلیل به نمایندگی از دادستان تهران خواستار مجازات وی هستم.

سپس پدر و مادر مریم در جایگاه ایستادند و خواستار قصاص ابراهیم شدند و در ادامه به دستور رییس دادگاه متهم در جایگاه ایستاد تا از خود دفاع كند. او گفت: از حدود شش ماه پیش از این حادثه هنگام خرید موادمخدر با مریم آشنا شدم. وقتی او فهمید من نگهبان نمایشگاه هستم با من طرح دوستی ریخت و هر هفته روزهای تعطیل سراغم می‌آمد و در آنجا شیشه مصرف می‌كرد.

ابراهیم ادامه داد: آخرین بار وقتی به نمایشگاه آمد شروع به مصرف مواد كرد اما نمی‌دانم چطور شد حالش بد شد. او شروع به پرخاشگری كرد و در ادامه برایم چاقو كشید. او می‌خواست با چاقو من را بزند اما در یك لحظه چاقو به سینه‌اش خورد و دچار خونریزی شد. مریم روی زمین افتاد و دیگر نفس نمی‌كشید. نمی‌دانستم چه كار كنم. به همین دلیل جسد را دو تكه كردم و در چاه نمایشگاه انداختم.

 

بعد هم با صاحب نمایشگاه تسویه حساب كردم و نگهبان یك ساختمان نیمه‌كاره شدم اما ماموران دستگیرم كردند. متهم به قتل در ادامه این‌طور از خود دفاع كرد: من قصدی برای كشتن او نداشتم. او شیشه مصرف كرد و حالش بد شد. اگر او چاقو نمی‌كشید این اتفاق نمی‌افتاد. در پایان این جلسه رییس دادگاه ختم دادرسی را اعلام كرد و قرار است به‌زودی هیات قضایی درباره این مرد تصمیم‌گیری كنند.
اخبار حوادث -  اعتماد


ویدیو مرتبط :
قتل فجیع دختر جوان...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشای راز قتل دختر و پسر جوان در دادگاه



افشای راز قتل دختر و پسر جوان در دادگاه

مرد جوان که به همدستی دو متهم فراری نقشه قتل زنی و مرد مورد علاقه او را طراحی و اجرا کرده بودند در دادگاه کیفری به دفاع از خود پرداخت.

 

قتل, قتل عمد, اخبار حوادث, حوادث ایران و جهان

 

به گزارش خبرنگار مهر، 15 اردیبهشت سال 89 مردی با مراجعه با دادسرای شیراز با طرح شکایتی از ناپدید شدن دختر 20 ساله خود به نام "نازنین" خبر داد.

او در شکایتش به ماموران گفت: دیروز دخترم برای دیدن یکی از دوستانش از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. در این مدتم به هر جا که احتمال می‌دادم به آنجا رفته باشد سر زده اما هیچ اثری از او به دست نیامد.

پس از این شکایت پرونده برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت.

 

ماموران در جریان تحقیقات و بررسی تماس‌ها‌ی نازنین دریافتند او با پسر جوانی به نام اشکان ارتباط پنهانی دارد.

با کشف این سرنخ ماموران سراغ اشکان رفته و دریافتند او نیز از چند روز قبل به طرز مرموزی ناپدید شده است.

تیم پلیسی در ابتدا با طرح دو فرضیه قتل دختر جوان و فرار او به همراه پسر مورد علاقه‌اش تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه آغاز کردند. در حالی که هیچ ردی از اشکان و نازنین نبود مردم چوپانی با مراجعه به ماموران گرفت که جسد سوخته دو نفر را در حاشیه شهر پیدا کرده است.

در ادامه تیمی از ماموران همراه بازپرس ویژه قتل در محل حاضر شده و در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد جسد متعلق به زن و مردم جوانی است که پس از قتل به آتش کشیده شده‌اند. از سوی دیگر با بررسی پرونده افراد فقدانی مشخص شد جسد متعلق به نازنین و اشکان می‌باشد.

 

تیم جنایی که در برابر پرونده قتلی هولناک قرار داشت، تحقیقات خود را بر روی بستگان نازنین متمرکز کرده و یکی از اقوام دور دختر جوان را در این زمینه دستگیر کردند.

مرد متهم در بازجویی‌ها با اعتراف به این قتل گفت: با همدستی دو نفر دیگر دختر و پسر جوان را کشته و جسد آنها را به آتش کشیدیم. پس از این جنایت دو همدستم فراری شدند اما من از سوی پلیس دستگیر شدم.

با تکمیل تحقیقات و در حالی که هیچ ردی از دو م تهم فراری پرونده در دسترس نبود بازپرس جنایی شیراز با صدور کیفرخواست خواستار محاکمه متهم دستگیر شده شد.

در جلسه دادگاه که در شعبه دوم دادگاه کیفری استان فارس برگزار شد نماینده دادستان با تشکیل کیفرخواست خواستار مجازات متهم شد. در ادامه نیز اولیای دم قربانیان برای مرد جنایتکار درخواست قصاص کردند.

 

متهم به قتل نیز پس از قرار گرفتن در جایگاه در دفاع از خود گفت: ارتباط نازنین با مرد جوان باعث شده بود آبروی ما پیش همسایه‌ها و فامیل برود به همین خاطر برای از بین بردن این لکه ننگ تصمیم به قتل آنها گرفتیم. روز حادثه نازنین و اشکان را به بهانه‌ای به خارج شهر برده و با ضربه‌های سنگین آ‌نها را از پای در آوردیم سپس برای اینکه ردی از خود باقی نگذاریم جسد آنها را به آتش کشیدیم.

 

قاضی عرفانی زاده رئیس شعبه دوم دادگاه کیفری و 4 قاضی مستشار پس از بررسی ادعای متهم ختم رسیدگی را صادر کرده و برای تصمیم گیری در این رابطه وارد شور شده است.