اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رازگشایی از سرقت مسلحانه جواهرات



اخبار حوادث - رازگشایی از سرقت مسلحانه جواهرات

دو مرد که با ورود به خانه‌ای دست به سرقت مسلحانه طلا و جواهرات زده بودند، توسط کارآگاهان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ما وقوع سرقت مسلحانه از خانه‌ای روز 26خرداد از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به کلانتری یوسف‌آباد اعلام شد. زن شاکی بعد از حضور ماموران در محل سرقت گفت: «وقتی همراه یکی از دوستانم بیرون از خانه بودم دو سارق مسلح با اسلحه و قمه وارد منزل شدند و با تهدید کردن مادرم و پرستارش تمامی طلا و جواهرات و دیگر اموال باارزش و گرانقیمت را سرقت کردند.»این پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و کارآگاهان از مادر شاکی و پرستار او تحقیق کردند و مطمئن شدند سرقت توسط افرادی آشنا صورت گرفته که از وجود اموال باارزش داخل منزل مطمئن بودند.

 

مادر شاکی در اظهاراتش گفت: «پس از آنکه دخترم به همراه یکی از دوستانش از خانه خارج شد، زنگ منزل به صدا درآمد. پرستار در را باز کرد و گفت فردی که زنگ خانه را زده، اسم و فامیلی دخترم را  پشت آیفون گفته و مدعی شده از بستگان است.

 

در حالی‌که منتظر ورود یکی از آشنایان خانوادگی بودم، ناگهان دو مرد نقابدار که یکی از آنها اسلحه کمری و دیگر قمه در دست داشت وارد خانه شدند و به سرعت دست و پای هر دو ما را بستند. آنها مدعی شدند دخترم را گروگان گرفته‌اند و اگر سر و صدا کنیم و از همسایگان کمک بخواهیم آنها دخترم را خواهند کشت. دو سارق سپس به محل نگهداری طلا و جواهرات رفتند و زیورآلات دخترم را به ارزش تقریبی 50میلیون‌تومان سرقت کردند. »


کارآگاهان در ادامه رسیدگی به پرونده به بررسی فرضیه همدستی پرستار با سارقان پرداختند و با انجام تحقیقات پلیسی اطمینان پیدا کردند این فرد هیچ نقش و مشارکتی در سرقت ندارد. در ادامه و با توجه به اطلاعات دقیق سارقان مسلح از مشخصات شاکی و همچنین میزان، نوع طلاجات و محل نگهداری آنها به این نتیجه رسیدند که یکی از دوستان شاکی این اطلاعات را در اختیار سارقان قرار داده است.

 

کارآگاهان در ادامه تحقیقات به رفت و آمدهای یکی از دوستان شاکی مشکوک شدند. این فرد روز سرقت، به بهانه خرید همراه شاکی بیرون رفته و سارقان چند دقیقه پس از خروج آنها اقدام به سرقت کرده بودند. پس از شناسایی این زن جوان، تحقیقات درخصوص سوابق احتمالی وی و همچنین اعضای خانواده‌اش در دستور کار قرارگرفت و کارآگاهان اطلاع پیدا کردند همسر این زن یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف به نام امیر (35ساله) است.

 

به این ترتیب امیر به‌عنوان مظنون پرونده شناسایی شد و ماموران با سلسله اقدامات پلیسی و تخصصی اطمینان پیدا کردند او در این دزدی دست دارد به همین دلیل دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت و در حالی‌که وی همراه همسرش به رستوران غذاهای ایتالیایی رفته بود، او را دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی منتقل کردند.

 

امیر پس از بازداشت به مشارکت در سرقت مسلحانه اعتراف و یکی از دوستان خود به نام سهیل (30ساله) را که چند سال پیش در جریان سفر تفریحی به شمال کشور با او آشنا شده بود به‌عنوان همدست خود معرفی کرد. «امیر» در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: «شاکی یکی از دوستان همسرم است. از صحبت‌های همسرم درباره این دختر و وضعیت مالی خانواده‌اش اطلاع پیدا کردم آنها وضعیت اقتصادی بسیار خوبی دارند.

 

با اطمینان از این موضوع که شاکی مقدار زیادی طلا و جواهرات در اختیار دارد، تصمیم به سرقت گرفتم. موضوع را با سهیل مطرح کردم تا اینکه مطلع شدم همسرم قصد دارد همراه شاکی به خرید برود. پس از رساندن همسرم به در خانه شاکی، سهیل نیز به آنجا آمد و منتظر ماندیم تا آنها از خانه خارج شوند.

 

حدودا ساعت17 بود که آنها بیرون رفتند ما نیز دقایقی بعد با اطمینان از این موضوع که مردی در خانه نیست تحت عنوان دوستان خانوادگی، زنگ واحد مسکونی شاکی در طبقه چهارم مجتمع را زدیم و پس از ورود به خانه و بستن دست و پای مادر شاکی و پرستارش، با تهدید به کشتن دختر جوان اقدام به سرقت کردیم.» کارآگاهان در گام بعدی محل سکونت سهیل را در شمال کشور شناسایی کردند و با اخذ نیابت قضایی به آنجا رفتند و توانستند متهم را به دام بیندازند. مقداری از اموال مسروقه در بازرسی از منزل سهیل کشف شد.


سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با توجه به اعترافات صریح هر دو متهم به سرقت مسلحانه قرار قانونی توسط مقام قضایی صادر شد و تحقیقات برای شناسایی اسلحه کمری و دیگر جرایم ارتکابی در دستور کار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.»
اخبار حوادث - شرق

 


ویدیو مرتبط :
سرقت مسلحانه از فروشگاه_ سارقان جواهرات را دزدیدند....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرقت مسلحانه برای چندمین بار از یك بانك



 

یك شعبه بانك در شهرك صنعتی جی اصفهان برای چندمین بار مورد دستبرد مسلحانه قرار گرفت.

۲ سارق مسلح صبح چهارشنبه با ورود به بانك ملی شعبه شهرك صنعتی جی پس از تهدید كاركنان و مشتریان بانك با سرقت موجودی بانك متواری شدند.


در پی این سرقت موضوع به مركز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش شد و ماموران با عزیمت به محل متوجه شدند ۲ سارق كه مجهز به سلاح كلاشینكف بوده‌اند، پس از ورود به داخل شعبه و ضرب و جرح یكی از مشتریان بانك، ۶ میلیون تومان سرقت كرده و با تهدید یكی از كاركنان خودروی او را نیز به سرقت برده و متواری شده‌اند.


با تشكیل پرونده‌ای در این ارتباط تلاش برای دستگیری سارقان آغاز و ساعتی بعد خودروی به سرقت رفته كارمند بانك كشف و ضبط شد.


بانك ملی شعبه شهرك صنعتی جی تاكنون ۲ بار دیگر نیز مورد سرقت واقع شده است و یك بار هم ۲ سارق مسلح قصد سرقت از این محل را داشته‌اند كه پیش از هر اقدامی و در یك قدمی سرقت از سوی ماموران پلیس آگاهی دستگیر شده‌اند.