اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رابطه شیطانی با چوبه دار گره خورد



رابطه شیطانی با چوبه دار گره خورد

حکم قصاص یک مرد که اسیر عشق شیطانی شده بود و در جنوب شرق تهران، دست به جنایت زده بود به تایید دیوان عالی کشور رسید.

حوادث - به گزارش قانون، شامگاه چهارم مهر ۱۳۹۰ افسران گشت اداره آگاهی پاکدشت تهران با پیکر خونین مرد ۳۵ ساله‌ای به نام نایبعلی روبه‌رو شده و ماجرا را با کشیک وقت دادسرا در میان گذاشتند.


شواهد نشان می‌داد نایبعلی در محل دیگری کشته و جنازه‌اش در تاریکی شب در بیابان‌های پاکدشت‌‌ رها شده بود. در آن بین، همسر نایبعلی به نام لیلا به پلیس گفت: عصر چهارم مهر، شوهرم از خانه بیرون رفت اما دیگر بازنگشت. من نمی‌دانم او به دیدن چه کسی رفته بود.


کارآگاهان در نخستین گام از تحقیقات به اختلافات کهنه نایبعلی و لیلا پی بردند و پرینت مکالمه‌های تلفنی این زن را بررسی کردند. در نتیجه، پرده از رابطه پنهانی لیلا با یک مرد ۳۲ ساله به نام همت برداشته شد و هر دو مجرم دستگیر شدند.


همت می‌خواست مسیر رسیدگی به پرونده را به بیراهه بکشاند که سرانجام لب به اعتراف گشود. وی گفت: چندی پیش با لیلا آشنا شدم و به این زن ابراز علاقه کردم. با آنکه می‌دانستم «لیلا» شوهر و سه فرزند دارد پیشنهاد دادم طلاق بگیرد و با من ازدواج کند اما نشد.

 

من تحت تاثیر حرف‌های لیلا به خانه‌اش رفتم و در فرصت مناسب با چاقو به جان شوهرش افتادم. سپس جنازه را به بیابان‌های پاکدشت بردم و همانجا‌‌ رها کردم. «لیلا» نیز با شنیدن حرف‌های همت معاونت در قتل را گردن گرفت و این زن و مرد، صحنه جنایت را بازسازی کردند.

 

به این ترتیب کیفرخواست صادر و پرونده به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده‌شد. در نشست رسیدگی به این ماجرا که بیست‌ودوم آذرماه سال گذشته به ریاست قاضی همت یار و با حضور چهار قاضی مستشار تشکیل شد، در ابتدای جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند. سپس برادران مقتول که قیم دو فرزند صغیر وی بودند در جایگاه قرار گرفتند و برای «همت» و «لیلا» تقاضای مجازات کردند. همچنین دختر ۱۳ ساله نایبعلی گفت: قاتل پدرم باید قصاص شود، از مادرم اما هیچ شکایتی ندارم.


نوبت دفاع به مجرم ردیف نخست که رسید منکر این جنایت شد. همت گفت: قبول دارم تلفنی با «لیلا» در ارتباط بودم اما باور کنید من شوهرش را نکشتم. تحت فشار روانی، جنایت را گردن گرفته بودم.
لیلا نیز با اشاره به همت گفت: این مرد مرا فریب داد تا به هدف شوم اش برسد. من از نقشه قتل شوهرم بی‌خبر بودم.


هیات قضایی پس از غیرعلنی کردن ادامه محاکمه، وارد شور شد و به اتفاق آرا همت را به قصاص نفس (اعدام با طناب دار) و ۹۹ضربه شلاق محکوم کرد. لیلا نیز به جرم معاونت در قتل به ۱۵ سال زندان و ۹۹ ضربه شلاق محکوم شد. سرانجام رای در شعبه ۹ دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و ضرباهنگ قصاص همت به صدا درآمد./قانون




ویدیو مرتبط :
بخشش قاتل پای چوبه دار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوءظن به همسر با چوبه دار گره خورد



سوءظن به همسر با چوبه دار گره خورد

مردی جنایتکار که به خاطر سوءظن با شلیک اسلحه مرتکب قتل شده بود، پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

متهم ردیف اول به نام مهدی سال 89 با همدستی یکی از دوستانش به خاطر سوءظن مرتکب قتل شد. او تصور می کرد مقتول با همسرش ارتباط دارد به همین خاطر او را با شلیک گلوله ای در رباط کریم به قتل رساند و گریخت.کارآگاهان پلیس آگاهی پس از تحقیقات گسترده مهدی و همدستش را دستگیر کردند.

او در بازجویی ها به قتل اعتراف کرد که پرونده اش با صدور کیفرخواست به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.هفته گذشته دادگاه متهمان به ریاست قاضی عبداللهی برگزار شد. در ابتدای جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست برای متهمان درخواست مجازات کرد.اولیای دم نیز خواستار قصاص متهم شدند.

در ادامه مهدی در جایگاه حاضر شد که با انکار قتل گفت : مدتی بود متوجه شده ‌بودم همسرم با افرادی رابطه دارد. . با این حال مدرکی نداشتم تا این موضوع را ثابت کنم. یک روز که با هم نشسته‌ بودیم و داشتیم صحبت می‌کردیم مقتول گوشی‌ تلفن همراهم را گرفت و آن را دستکاری کرد. من دیگر نمی‌توانستم پیامک بفرستم .این شک مرا زیاد کرد تصور می کردم او با همسرم در ارتباط است. موضوع را به یکی از دوستانم به نام کریم گفتم و او قتل را انجام دادم. من در ابتدا قتل را به خاطر او به گردن گرفتم.

در ادامه کریم در جایگاه قرار گرفت و گفت : من تنها همراهش بودم اما در قتل دخالتی نداشتم.

قضات دادگاه پس از آخرین دفاعیات متهمان وارد شور شده و مهدی را به قصاص محکوم کردند. کریم هم به زندان محکوم شد.

نگاه کارشناس

قاضی عبداللهی –رئیس شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران- با اشاره به این خبر گفت : یکی از انگیزه های جنایت ها سوءظن است که ریشه در اختلالات روانی و مصرف مواد مخدر به خصوص مواد مخدر صنعتی دارد. این افراد به جای رفع سوءظن دست به اقدامات خودسرانه می زنند. این جنایتکاران برای رها شدن از سوءظن دست به قتل همسر خود یا مردی که به او مشکوک هستند می زنند. این افراد پس از دستگیری متوجه می شوند شک آنها اشتباه بوده اما این زمان دیگر دیر است.

وی افزود : افرادی که دچار شک و سوءظن هستند باید به مشاور و یا پزشک مراجعه کنند و از آنها کمک بگیرند. اگر هم از موضوعی مطمئن شدند به جای اقدامات خودسرانه به مراجع قضایی و انتظامی مراجعه کنند./مهر