اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس ۹۵ هزار کارمند توتال مشخص شد



اخبار,اخباراقتصادی,مدیر عامل  جدید  شرکت توتال


  اخباراقتصادی  - رئیس ۹۵ هزار کارمند توتال مشخص شد

پس از حادثه درگذشت مدیر قبلی توتال، هیات مدیره این شرکت مدیری جدید برای یکی از بزرگترین مجموعه های اقتصادی جهان تعیین کردند.

به گزارش خبرآنلاین، تنها یک روز پس از فوت مدیرقبلی توتال، هیات مدیره این شرکت پاتریک پویان را در مقام مدیرعاملی و «تیه ری دماره»  را به عنوان رئیس هیات مدیره منصوب کردند.

کریستوف دو مارژری در حادثه سقوط جت شخص اش در روسیه درگذشته بود. او سال ها مدیریت توتال را برعهده داشت. اما برخی صاحب نظرات اقتصادی اعتقاد دارند، توتال در دوره او موفق نبوده است و به صورت متوالی از حضورش در بازارهای جهانی کاسته شده است.

سایت صدای اقتصاد به نقل از اکونومیست در گزارشی در مورد تحولات پیرامون توتال نوشته است:« هیات مدیره بزرگترین شرکت نفتی فرانسه در پی مرگ کریستوف دو مارژری، مدیر عامل این شرکت در سانحه هوایی در روسیه، «پاتریک پویان» را در مقام مدیرعامل و «تیه ری دماره» را به ریاست هیات مدیره منصوب کرد. این تصمیم در آخرین جلسه هیات مدیره این شرکت نفتی بزرگ بدست آمد. تیه ری دماره، تا پایان سال 2015 ریاست هیات مدیره این شرکت را عهده دار خواهد بود پاتریک پویان، که پیشتر مدیر بخش پالایش و پتروشیمی ثروتمندترین شرکت فرانسوی بود نقش مهمی در پیشرفت و سودآوری این بخش توتال در سالهای اخیر داشت.»

توتال فرانسه سالیانه 190 میلیارد یورو گردش مالی دارد. طی چند سال گذشته میزان گردش مالی توتال 5 درصد کاهش یافته است. این شرکت عامل اصلی عرضه 2.3 میلیون بشکه نفتی در روز است و سود این شرکت با توجه به روند رکودی آن در سال گذشته 8.4 میلیارد یورو بوده است.

توتال فرانسه در حال حاضر حاکم مطلق بازارهای نفت به شمار می آید. توتال سال 1924 توسط ارنست مرسی یر، تاسیس شد. در حال حاضر توتال فرانسه به عنوان یکی از شش شرکت بزرگ نفتی جهان نشاخته می شود که تحت عنوان سوپرمیجر، طبقه بندی می شوند. توتال در حوزه غیرنفتی نیز به عنوان هفتمین شرکت بزرگ جهان معرفی شده است.

 

این شرکت در 30 کشور شعبه دارد و بیش از 95 هزار کارمند برای آن کار می کنند. سهام توتال در بورس نیویورک عرضه شده است. پس از حادثه ای که برای مدیرعامل این شرکت رخ داد، برخی تحلیلگران بازارجهانی نگران آینده سهام این شرکت بودند. حتی تنها طی 24 ساعتی که تا انتخاب مدیرجدید زمان صرف شد، نیز سهام توتال با قدری کاهش مواجه شد.

 

  اخباراقتصادی  - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
فرق بین رئیس و کارمند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس سازمان امور مالیاتی : سقف معافیت مالیاتی حقوق‌ در سال ۹۵ یک‌ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تصویب شد



اخبار,اخبارا قتصادی  ,معافیت مالیاتی

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: سقف معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد کارکنان در سال ۹۵ در هیأت دولت مشخص شده است.

علی عسگری در گفت‌وگو با فارس، درباره تعیین سقف معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد کارمندان و حقوق‌بگیران در سال 95 گفت: آن چیزی که الان در دولت تصویب شده این است که پایه معافیت مالیاتی برای حقوق‌بگیران در یک سال 15 میلیون و 600 هزار تومان تعیین شده یعنی حقوق و دستمزد ماهانه تا سقف یک میلیون و 350 هزار تومان از پرداخت مالیات معاف هستند.

به گزارش فارس، سقف معافیت مالیاتی در سال 94 ماهانه یک میلیون و 150 هزار تومان است.

مصوبه هیات دولت باید در لایحه بودجه سال 95به تصویب مجلس برسد و احتمال تغییر آن وجود دارد.


  اخبار اقتصادی  -   فارس