اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس نظام پزشکی: فقط 10 درصد داروها پس از تولید، بررسی دوباره می شوند



اخبار,اخباراجتماعی ,وزارت بهداشت

در دنیا بعد از تولید و توزیع یک دارو بررسی های میدانی در مورد کیفیت دارو انجام می شود به طوری که دارو از قفسه های داروخانه خریداری و از نظر کیفیت مورد آنالیز قرار می گیرد که به این عمل در اصطلاح pmsمی گویند.

 رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه رفع تحریم ها باعث تنوع خرید در زمینه مواد خام دارویی می شود گفت: با رفع تحریم ها می توانیم از کشور های بیشتری در زمینه تهیه مواد خام دارویی خرید انجام دهیم.

دکتر علیرضا زالی در گفت و گو با خبرنگار عصر ایران با بیان اینکه در زمینه تولید دارو در کشور وضعیت مطلوبی داریم خاطر نشان کرد: هم اکنون بخشی از مواد خام و اولیه تولیدات دارو از خارج از کشور وارد می شود و لذا با توجه به اینکه خرید این موارد نیازمند سیر مسائل مالی است لذا با رفع تحریم بازار داروی ایران می تواند با تنوع بیستری از مراکز اصلی تر و به روز تر مواد خام مورد نیاز خود را تهیه کند

وی ادامه داد: تحریم باعث شده بود که از کشور های کمتری مواد اولیه دارویی را تهیه کنیم و لذا رفع آن کمک می کند تا امکان خرید مواد دارویی با تنوع بیشتر فراهم شود.

فقط 10 درصد از داروها پس از عرضه به بازار آنالیز می شود
رئیس سازمان نظام پزشکی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا از نظر پزشکان کیفیت داروهای تولید داخل با مشابهه خارجی برابر است یا خیر گفت: خوشبختانه سیستم داروسازی در کشور مترقی است ولی علی رغم اینکه 98 درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود بخشی از مواد اولیه آن از خارج وارد می شود که اگر بتوانیم این میزان را کاهش دهیم می توانیم داروهای با کیفیت تری تولید کنیم.

 

اخبار,اخباراجتماعی ,وزارت بهداشت


وی گفت: در دنیا بعد از تولید و توزیع یک دارو  در شبکه برسی های میدانی در مورد کیفیت دارو انجام می شود  به طویکه دارو از قفسه های داروخانه خریداری و از نظر کیفیت مورد آنالیز و بررسی قرار می گیرد که به این عمل در اصطلاح pmsمی گویند.

دکتر علیرضا زالی ادامه داد:هم اکنون کمتر از 10 درصد از بازار داروی ایران  برسی pms  می شود که در این زمینه  به وزارت بهداشت  پیشنهاد  داده ایم تا اینگونه از برسی ها  افزایش یابد.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: از زمانی که دارو تولید می شود تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد یک زنجیره ای شامل حمل ، نگهداری و ... را طی می کند که اگر هر کدام از این مراحل به درستی طی نشود ممکن است به اصالت دارو صدمه وارد شود و بنابراین ضروری است با روش نمونه برداری از داروها  در بازار این اقلام مورد برسی قرار گرفته تا اگر در چرخه تولید تا توزیع مشکی وجود داشته باشد آن مشکل شناسایی و رفع شود.

 

 اخبار  اجتماعی -  عصر  ایران 


ویدیو مرتبط :
گفتگو با دکتر معینی رئیس سازمان نظام پزشکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: دادن مقرری به افراد و خانواده‌ها راهگشای معضلات اقتصاد و تولید كشور نیست



  مصلحت نظام,آیت‌الله هاشمی رفسنجانی,اخبار,اخبار سیاسی

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

دادن مقرری به افراد و خانواده‌ها راهگشای معضلات اقتصاد و تولید كشور نیست

عمق نجابت کارگران، تحمل مشکلات در عین محق بودن است

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عمق نجابت كارگران را تحمل مشكلات در عین محق بودن خواند و با بیان معضلات اصناف گوناگون كشور، به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری اشاره كرد و گفت: اگر آنچه ایشان به درستی و كارشناسانه به عنوان حمایت از تولید، كار و سرمایه ایرانی اعلام كردند، توسط قوای سه‌گانه به صورت جدّی دنبال شود بخش اعظم مشكلات كشور برطرف خواهد شد.

 

آفتاب: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای خانه كارگر و نمایندگان تشكّل‌های كارگری با تبریك روز جهانی كارگر به كارگران كشورمان، اعلام 11 اردیبهشت به عنوان «روز جهانی كارگر» را یكی از تصمیمات خوب سندیكاهای جهانی كارگران خواند و افزود: تعیین روز كارگر، اقدام عاقلانه‌ای در جهت احترام به این قشر عزیز و نشان‌دهنده تأثیر بی‌بدیل كارگران در جامعه بین‌المللی است.

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با گرامی‌داشت روز معلم و سالگرد شهادت استاد مطهری، دو قشر كارگر و معلم را وسیع‌ترین اقشار جامعه خواند و تصریح كرد: این دو قشر از اقشار زحمتكش، كم‌توقع و حامی نظام بوده و هستند و اگر بتوانیم آنان را راضی نگه داریم، بخش بزرگی از جامعه را با نظام همراه كرده‌ایم.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جلب رضایت معلمان و كارگران را سخت ندانست و گفت:

” اگر كارگران و معلمان را راضی نگه داریم، بخش بزرگی از جامعه را با نظام همراه كرده‌ایم. “

تاریخ معاصر كشور تأثیر بی‌بدیلی بر تحولات كشور داشته‌اند، اما هیچ‌گاه زیاده‌خواه نبوده و روحیه استكباری نداشته‌اند.

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عمق نجابت كارگران را تحمل مشكلات در عین محق بودن خواند و با بیان معضلات اصناف گوناگون كشور، به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری اشاره كرد و گفت: اگر آنچه ایشان به درستی و كارشناسانه به عنوان حمایت از تولید، كار و سرمایه ایرانی اعلام كردند، توسط قوای سه‌گانه به صورت جدّی دنبال شود بخش اعظم مشكلات كشور برطرف خواهد شد.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهمترین داروی آلام امروز كشورمان را تولید خواند و با اشاره به دو محور اساسی «كار و سرمایه ایرانی» تأكید كرد: آنچه پس از جنگ اتفاق افتاد، محور قرار گرفتن تولید با آماده‌سازی زیربناها و جلب سرمایه‌های داخلی و خارجی به همراه گسترش روابط با سایر كشورها بود كه از نتایج آن نیز افزایش چشمگیر تولید، رونق اقتصاد و رسیدن به خوداتكایی در بسیاری از بخش‌های كشاورزی و صنعتی بود.

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیاده‌سازی محورهای سه‌گانه شعار امسال را سخت ندانست و با اشاره به وجود تجربه‌های مفید سه دهه گذشته و داشتن مدیران، متخصصان و نیروی انسانی مستعد گفت:

” اصلاح روابط با سایر كشورها باعث جلب سرمایه‌های سرمایه‌گذاران خارجی و رونق تولید داخل می‌شود. “

سرمایه‌های سرمایه‌گذاران خارجی و نیز ایرانیان خارج از كشور خواهد شد و این خود تولید داخلی را بیش از پیش رونق خواهد بخشید.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام، دستگاه اجرایی را خط مقدم تحقق و عملی ساختن شعار امسال خواند و با تأكید بر لزوم همكاری همه قوا در شروع هر چه سریع‌تر مقدمات اصلاح اقتصاد و رونق تولید گفت: دادن مقرری به افراد و خانواده‌ها راهگشای معضلات اقتصاد و تولید كشور نیست و حتی خود بعد از مدتی به معضل بزرگ اقتصاد كه گسترش بیكاری و بی‌عاری خواهد بود، مبدل خواهد شد.

در ابتدای این دیدار آقایان محجوب و صادقی از مسئولان خانه كارگر، با تشریح وضعیت واحدهای تولیدی و نیروی كار كشور، وضع نامساعد معیشت كارگران و تورم را مهمترین مشكل این قشر دانستند و با بیان تأثیرات اجرای نادرست هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، اخراج كارگران و ركود و تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی را از نتایج مستقیم این عملكرد عنوان كرده و گفتند: اكنون بسیاری از واحدهای تولیدی و به‌تبع آن كارگران در اثر افزایش قیمت حامل‌های انرژی و قیمت بالای محصولات تولیدی دچار بیكاری و تعویق حقوق خود شده‌اند.

وضع نابسامان و مدیریت ناپایدار صندوق تأمین اجتماعی و نیز تغییر یك‌طرفه و بدون مشورت قانون كار دو معضل دیگری بود كه در این دیدار توسط آقایان محجوب و صادقی به آنها پرداخته شد./آفتاب