اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ذخایر جدیدی از طلا و سنگ‌آهن کشف شد


فعالیت های اکتشافی تا پایان نهمین ماه از سال جاری با رشد بیش از دو تا چهار برابری و کشف ذخایر جدید منجر شده است.

خبرگزاری ایسنا: عملیات فعالیت های اکتشافی که در راستای عملیات جدید اکتشاف با همکاری سه جانبه ایمیدرو، معاونت معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور آغاز شده نشان می دهد میزان فعالیت های 9 ماه امسال در مقایسه با عملکرد مدت مشابه سال 92 از رشد قابل توجهی برخوردار است؛ به طوری که در بخش های حفاری از افزایش 264 درصدی،‌ نمونه برداری از رشد 415درصدی، چاه پیمایی(ژئوفیزیکی گمانه) از افزایش 312 درصدی و ژئوفیزیک از رشد 291 درصدی عملکرد برخوردار شده است.

عملیات جدید و بزرگ اکتشاف مواد معدنی که از ابتدای زمستان گذشته آغاز شده در مدت سه سال به اجرا در خواهد آمد و 200 هزار کیلومتر مربع از نواحی مستعد مواد معدنی در سراسر کشور را در بر می گیرد.

همچنین برخی از نتایج حاصل از فعالیت های اکتشافی مبین آن است که تاکنون بالغ بر 90 میلیون تن به ذخایر کشف شده سنگ آهن کشور افزوده شده و 120 میلیون تن نیز به ذخایر زغالسنگ افزوده شده است. در همین حال عملیات اکتشافی در محدوده معدن طلای زرشوران در سال جاری منجر به افزایش (حدود 30 تنی) ذخایر معدن از 89 تن به بیش از 108 تن شده و این نتایج به تایید وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سازمان استان تایید شده است.

طبق اعلام ایمیدرو، فعالیت های شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (یکی از شرکت های اصلی و عملیاتی ایمیدرو) در بخش اکتشاف منجر به حفاری «کرگیری» (مغزه گیری) به میزان 66 هزار و 909 متر در کل پروژه های اکتشافی شده که سهم بخش زغالسنگ 30هزار و 850 متر بوده و از این مقدار 26 هزار مورد چاه پیمایی صورت گرفته است.

از سوی دیگر با توجه به انجام اکتشافات در محدوده های معدنی سنگان ( مجتمع سنگان) و انجام 15هزار و 500 متر حفاری و 35حلقه گمانه، مرحله ارزیابی جدید از ذخایر این محدوده آغاز شده است. علاوه بر این در پهنه 11هزار و 500 کیلومتر مربعی سنگان 15 آنومالی جدید وارد عملیات پی جویی شده است.


ویدیو مرتبط :
دستیابی به منابع جدیدی از ذخایر نفت و گاز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش قیمت سنگ آهن در چین



 

 

افزایش قیمت سنگ آهن در چین

 

 

قیمت سنگ آهن در چین در پی بالا رفتن نرخ سنگ آهن وارداتی روندی صعودی را طی می‌کند. سنگ آهن خلوص ۶۶ درصد در ایالت هانکسین با قیمت ۱۴۰ دلار هر تن خشک همراه با مالیات ارزش افزوده عرضه می‌شود که نسبت به ۲ هفته قبل تغییری را نشان نمی‌دهد. این در حالی است که همین کالا در شهر هبی تانگشان با رشد ۲ تا ۵ دلاری در هر تن نسبت به هفته قبل با قیمت ۱۱۷ تا ۱۲۲ دلار هر تن خیس فروخته می‌شود.

 


به گزارش ایلنا به نقل از مرکز خدمات فولاد ایران، از اواسط دسامبر تاکنون قیمت سنگ آهن وارداتی چینی‌ها از هند با انعکاس رشدی شدید از قیمت ۱۰۳ تا ۱۰۵ دلار هر تن به قیمت ۱۱۷ تا ۱۱۸ دلار هر تن رسیده است و احتمال افزایش بیشتر قیمت‌ها نیز وجود دارد. افزایش سطح تولید چینی‌ها، توقف تولید سنگ آهن برخی از تولیدکننده‌های هندی و همچنین بالا رفتن تعرفه گمرکی صادرات این محصول در هند دلایل رشد قیمت سنگ آهن وارداتی چینی‌ها است.

 


به دلیل بی‌میلی تولیدکنندگان و تجار چینی برای خرید سنگ آهن نرخ این محصول در داخل چین از نرخ سنگ آهن‌های وارداتی پایین‌تر است. بازار سنگ آهن در چین از ماه اکتبر تاکنون در حال افول بوده و سطح معاملات در این کشور بسیار محدود بوده است. در پی روند صعودی قیمت سنگ آهن وارداتی احتمالا قیمت سنگ آهن در چین در ماه ژانویه شاهد رشد قیمت خواهد بود.

 


یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت سنگ آهن چین مشکلات حمل و نقل این محصول به دلیل شرایط بد آب و هوایی در شمال این کشور است.