اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دیدار ظریف و وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در ترکیه



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,دیدار ظریف و وزیر خارجه جمهوری آذربایجان

 

اخبار سیاست خارجی - دیدار ظریف و وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در ترکیه

وزیر امورخارجه کشورمان در حاشیه اجلاس سه جانبه ایران ، ترکیه و جمهوری آذربایجان در شهر وان ترکیه با المار محمد یار اف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه، موضوعات مهم روابط دوجانبه از جمله دیدار مقامات عالی رتبه دو کشور ، کمیسیون مشترک همکاری های فی ما بین ، همکاری های دو کشور در حوزه خزر ، برقراری تسهیلات برای مبادلات مردمی و همکاری ها در زمینه های فرهنگی و همچنین همکاری ها در حوزه های انرژی و حمل و نقل از اهم موضوعات مورد تبادل نظر وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان بود .

دکتر ظریف در این دیدار با اشاره به مشترکات تاریخی ، فرهنگی و ارتباطات گسترده مردمی بین دو کشور بر اهمیت روابط و ضرورت گسترش بیش از پیش مناسبات در ابعاد مختلف تاکید کرد . وی با بیان مشکلات ناشی از افراط گرایی و خشونت بر ضرورت همکاری همه کشورها برای غلبه بر این پدیده شوم تاکید کرد .

برقراری تسهیلات برای مبادلات مردمی بین دو کشور و تاکید بر اهمیت مبادله هیئت های عالی و تبادل نظر در زمینه فراهم سازی شرایط مناسبتر برای کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار بود . المار محمد یار اف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت تبادل هیئت های عالی فی ما بین دو کشور ، همکاری های فی ما بین در حوزه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی را مورد توجه قرار داد.

اخبار سیاست خارجی - عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
دیدار وزیر خارجه ژاپن با دکتر ظریف و وزیر نفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف با وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی , دیدار ظریف با داود اوغلو

 

اخبار سیاست خارجی - ظریف با وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کرد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست دی 8 بامداد روز پنجشنبه به اسلام آباد عزیمت کرده است پس از حضور در نشست افتتاحیه شورای وزیران خارجه دی 8 و ایراد سخنرانی در این نشست با احمد داود اوغلو وزیرخارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

مسائل دوجانبه، موضوعات مهم منطقه و مسائل بین المللی از مهم ترین مطالب مطرح شده در دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه بود.

ظریف و داود اوغلو همچنین در خصوص تحولات جاری در زمینه بحران سوریه با یکدیگر رایزنی و تبادل نظر کردند.

اخبار سیاست خارجی - مهر