اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دیدار ظریف و نماینده سازمان ملل در امور سوریه



 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای  سیاست خارجی,محمدجواد ظریف

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سومین دیدار دیپلماتیک خود پس از ورود به وین با دیمیستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا ، در این دیدار در خصوص آخرین تحولات سوریه و اقدامات به عمل آمده در زمینه ارسال کمک‌های انسانی به مناطق مختلف این کشور و همچنین ترتیبات اجلاس روز سه‌شنبه گروه تماس بین‌المللی سوریه گفت‌وگو و رایزنی شد.

نشست گروه بین‌المللی حامیان سوریه در سطح وزیران خارجه و نمایندگانی از ۱۷ کشور مرتبط با موضوع سوریه در وین برگزار می‌شود.

تاکنون این گروه نشست‌هایی در وین، مونیخ، نیویورک و ژنو برگزار کرده است.

 


ویدیو مرتبط :
مذاکرات پایانی ظریف در نیویورک با معاون دبیرکل سازمان ملل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار ظریف با نماینده سازمان ملل در امور سوریه



اخبار,اخبارسیاست خارجی,مذاکرات هسته ای


 اخبار سیاست خارجی - دیدار ظریف با نماینده سازمان ملل در امور سوریه

وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به فعالیت گروه تروریستی داعش به سوریه گفت: مبارزه با تروریسم که جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر اولویت آن تاکید داشت، امروز به اولویت جامعه بین المللی تبدیل شده است.

وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران با استقبال از آغاز به کار نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، اقدامات اولیه وی جهت تبادل نظر با مقامات دمشق و اقشار و گروههای سوری برای نیل به یک مصالحه سیاسی فراگیر را گامی در جهت درست توصیف و بر ضرورت فعالیت موثر و بیطرفانه تاکید کرد.

استفان دی میستورا، نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه عصر روز سه شنبه به وقت محلی با حضور در محل اقامت محمدجواد ظریف وزیرامور خارجه کشورمان در نیویورک با وی دیدار و پیرامون تحولات مربوط به سوریه گفت و گو و تبادل نظرکرد.

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به فعالیت گروه تروریستی داعش به سوریه گفت: مبارزه با تروریسم که جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر اولویت آن تاکید داشت، امروز به اولویت جامعه بین المللی تبدیل شده است.

نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه نیز در این دیدار اظهار داشت: برای دستیابی به یک مصالحه فراگیر در سوریه باید با تمامی طرفها به رایزنی پرداخت.

وی افزود: بر همین اساس در سفر اول خود به سوریه با بشار اسد و مسوولین دولتی از یک سو و با مخالفان میانه رو و جامعه مدنی از سوی دیگر ملاقات و گفت وگو کردم.

وی با اشاره به سفرهای آینده خود به کشورهای منطقه تاکید کرد: این سفرها برای رایزنی و درک بهتر نظرات کشورها از جمله ایران درباره عناصر اصلی دستیابی به مصالحه سیاسی فراگیر صورت می گیرد.

محمدجواد ظریف همچنین امروز با وزرای خارجه ارمنستان و بولیوی نیز دیدار و در باره آخرین تحولات منطقه، روند مذاکرات هسته ای و راه های توسعه مناسبات فیمابین به گفت و گو و رایزنی پرداخت.

 اخبار سیاست خارجی - تابناک