اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دیدار شیرازی ها با علی مطهری (+عکس)



خیلی راحت می آیند در ورودی فرودگاه می ایستند، شیشه های ماشین را می شكنند، گاز فلفل می زنند، هر كار دوست دارند می كنند، با موتور دنبال می كنند و می آیند پشت در كلانتری می ایستند و هیچ ترسی از كلانتری و نیروی انتظامی هم ندارند؛ چون می دانند در آن شهر آزادند و هر كاری كنند، برخی از نهادهای خاص و افرادی مانند امام جمعه شیراز پشت سرشان است.

علی مطهری ظهر دیروز، دوشنبه، با نمایندگانی از اقشار مختلف مردم دیدار و برای آنها از آنچه در شیراز گذشت صحبت کرد. فرزند شهید مطهری بسیار تاکید داشت که نگاهش به مردم شیراز هیچ تغییری نکرده است اما خواستار برخورد با عاملان حادثه دوشنبه در شیراز است. بنا بر گزارش شفاف، متن اظهارات علی مطهری در این مراسم در ادامه آمده است:

تشكر می كنم از همه شما. زحمت كشیدید. راضی به زحمت نبودیم واقعا. حادثه ای غیرمترقبه بود. غافلگیركننده بود. احتمال این كه با چنین اتفاقی در شیراز رو به رو شوم نمی دادم. حداكثر احتمال می دادم مثل همیشه داخل سالن سخنرانی عده ای معترض و منتقد باشند كه در چنین مواقعی در هر دانشگاهی من از آن دانشجویان می خواهم كه پشت تریبون بیایند و نظراتشان را بگویند و اگر لازم باشد پاسخ می دهم و معمولا هم راضی و آرام می شوند بعد از گفتن حرف هایشان و شنیدن پاسخ من. به دلیل اتفاقاتی كه برای آقای هادی غفاری رخ داده بود فقط احتمال می دادم داخل سالن سخنرانی كمی اعتراضات و انتقادات تندتر باشد، در همین حد، نه بیشتر.

خب حالا اتفاق افتاد و شاید خیری در آن بوده اما خب این یك پدیده قابل بررسی است، یعنی باید تحلیل بشود از نظر اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و فكری كه چطور می شود كه چنین گروهی پیدا می شوند و دست به چنین كاری می زنند. این یك آسیب و بیماری است برای انقلاب ما كه باید با این آفت مبارزه كنیم. همه ما در حد خودمان وظیفه داریم در قبال انقلاب احساس مسئولیت کنیم و هر كس در حد خودش باید با انحرافات، تخلفات و آسیب هایی كه به انقلاب وارد می شود مبارزه كند.

معتقدم كسانی كه چنین رفتارهایی می كنند، از روی اعتقاد است. شاید افرادی هم بینشان باشند كه افراد بی سر و پایی به معنای واقعی اراذل و اوباش محسوب شوند و كارشان صرفا ورود به همین ماجراهاست، اما این طور كه من احساس كردم این ها افرادی هستند كه فكر می كنند كه دارند از انقلاب و ولایت دفاع می كنند. گویی ما دشمن انقلاب و ولایت هستیم.

بعد از حمله با دوستان كه صحبت می كردم به شوخی گفتم كه فرض محال اگر دشمنی نابخشوده در حد نتانیاهو هم به شیراز می رفت احتمالا این ها همین گونه رفتار می كردند؛ طوری با عصبانیت، سنگ و آجر پرتاب می كردند که احساس می كردم كه از حالت عادی خارج شده اند. انگار اصلا توجه ندارند كه اگر این ها با سر آن شخص برخورد كند، ممكن است از دنیا برود! خب این باید بررسی شود. چطور این ها پیدا می شوند و چنین كاری می كنند. شبیه داعشی ها و طالبان كه کمربند انفجاری می بندند و می روند در راه دفاع از اسلام خود را منفجر می کنند. شبیه خوارج كه در دوران امیرالؤمنین بودند. باید بررسی شود كه چطور این ها این گونه شده اند؟

باید همه بفهمند كه هیچ حاشیه ای امنی برای هیچ متخلفی و مجرمی از جمله این افراد نداریم. باید همه بدانند كه اگر چنین كاری كنند و امنیت كسی را مختل كنند و قانون را نقض كنند معرفی می شوند. این افراد در همان روز سه چهار ساعت امنیت و نظم بخشی از شیراز را مختل كرده بودند و قسمتی از شیراز آشوب شده بود. خیلی راحت می آیند در ورودی فرودگاه می ایستند، شیشه های ماشین را می شكنند، گاز فلفل می زنند، هر كار دوست دارند می كنند، با موتور دنبال می كنند و می آیند پشت در كلانتری می ایستند و هیچ ترسی از كلانتری و نیروی انتظامی هم ندارند؛ چون می دانند در آن شهر آزادند و هر كاری كنند، برخی از نهادهای خاص و افرادی مانند امام جمعه شیراز پشت سرشان است.

این كه كشورداری نمی شود، این می شود مدیریت ملوك الطوایفی. هر كس در شیراز برای خودش در قسمتی حكومتی درست كرده و دولت هم برای خود نامه ها را امضاء می كند. این طور نمی شود كشور را اداره كرد. یك بار باید محكم جلوی این ها ایستاد و تا آخر مقصرین را دنبال و محاكمه كنند. اگر رسیدیم به این جا كه هر كس با هر مقامی از این افراد حمایت كرده و به آن ها خط داد، باید به جرمشان رسیدگی و محكوم شوند.

اگر با خاطیان قاطعانه برخورد شود، آن نهاد یا نظام اصلا تضعیف نمی شود، بلكه تقویت هم می شود. اگر در گذشته - مثل آن اتفاقی كه برای رئیس مجلس در قم افتاد - درست و قاطعانه برخورد می شد، امروز شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم. باید یك بار درست مقابل این ها بایستیم و همه چیز روشن شود. به تعبیر امیرالمومنین مسئولان مصانعه نكنند؛ امیرالمؤمنین می فرمایند:

لَا یُقِیمُ أَمْرَ اللَّهِ سُبْحَانَهُ إِلَّا مَنْ لَا یُصَانِعُ وَ لَا یُضَارِعُ وَ لَا یَتَّبِعُ الْمَطَامِع» = بر پا نمی‌دارد امر الهی را (حکومت و حاکمیت و زعامت را) مگر کسی که سازشکاری، معامله گری، ملاحظه کاری و رفیق بازی و مصانعه نداشته باشد.

ضمنا این كه مدام در برخی رسانه ها اعلام می کنند که ما به ایشان گفته بودیم، این كذب محض است. اصلا این طور نبوده، كه در آن نامه خطاب به معاون امنیتی و اطلاعاتی وزیر کشور هم این نکته را یادآور شدم.

به هر حال این اتفاق افتاده و ما باید سعی كنیم طوری رفتار كنیم و طوری به آن رسیدگی شود كه دوباره تكرار نشود. همه باید آن را معالجه كنیم. این یك بیماری است كه وارد انقلاب ما شده كه برخی فکر می کنند اگر حرف كسی را قبول نداریم، نباید بگذاریم او حرف بزند. این رفتارها مخالف فرمایش های رهبری هم هست.

امیدواریم با مجرمین و مسببین، قاطعانه برخورد شود تا ان شاء الله دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.
این را هم تاكید می كنم كه با این اتفاق نظرم در مورد مردم شیراز اصلا تغییری نكرده و آن را از چشم مردم شیراز نمی بینم. سلام بنده را به آن ها برسانید و از ابراز محبتشان كه از طریق شما به عنوان نمایندگانشان منتقل شد، تشكر كنید.مجددا تشكر می كنم از شما كه تشریف آوردید.

لازم به ذکر است در این دیدار سید ابوذر هاشمی از ایل ممستنی و مسئول كانون جوانان اعتدال و توسعه در استان فارس، مهرزاد سهامی (رئیس ایل بزرگ خمسه)، زارع (نماینده گروهی از دانشجویان شیرازی)، دكتر رفوگران (به نمایندگی از گروهی از وكلا و كمیسیون حقوق بشر كانون وكلا)، دكتر مقیمی، (نماینده ی ایل بزرگ قشقایی)، محمودی مقدم (جزء ٣١ دانشمند برتر جهان و از نخبگان شیراز)، موسوی (فرماندار اسبق بوانات)، شهردار اسبق شهر ضرغان، مهندس كشاورز (نماینده ی ایل ممستنی، طایفه دشمن زیاری)، آسمانی (مهندس مكانیك دانشگاه صنعتی شریف)، نمایندگان اعراب باسلی و تعدادی از شهروندان شیراز حضور داشتند.

 

اخبار,اخباراجتماعی , دیدار شیرازی ها با علی مطهری

 

اخبار,اخباراجتماعی , دیدار شیرازی ها با علی مطهری

 

اخبار,اخباراجتماعی , دیدار شیرازی ها با علی مطهری

 

اخبار,اخباراجتماعی , دیدار شیرازی ها با علی مطهری

 

اخبار,اخباراجتماعی , دیدار شیرازی ها با علی مطهری

 

اخبار اجتماعی  -  شفاف


ویدیو مرتبط :
جوانی علی مطهری و صحبت هایش در مورد شهید مطهری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار وزیر بهداشت با علی مطهری +عکس


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز همراه با سید هادی ایازی، قائم مقام خود در امور مشارکتهای اجتماعی در منزل علی مطهری با وی دیدار و از او دلجویی کرد.

ایسنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز همراه با سید هادی ایازی، قائم مقام خود در امور مشارکتهای اجتماعی در منزل علی مطهری با وی دیدار و از او دلجویی کرد.

دیدار وزیر بهداشت با علی مطهری +عکس

در این دیدار هاشمی قاضی زاده حادثه سوء قصد به علی مطهری در شیراز را یک فاجعه برای کشور و انقلاب نامید و پیگیری این حادثه تلخ را تا رسیدن به نتیجه، ضروری دانست.

وزیر بهداشت بر معرفی و مجازات طراحان و مجریان این حادثه بدون هرگونه ملاحظه ای تاکید کرد و افزود: اگر یک بار به طور جدی و واقعی با این مجرمان برخورد شود پرونده این گونه حوادث برای همیشه بسته می شود.