اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دیدار ایوبی با رئیس جشنواره فیلم کن


رییس سازمان سینمایی در سفر اخیر خود به فرانسه با پی یر لسکور رییس جشنواره کن دیدار و گفتگو کرد.

خبرآنلاین: رییس سازمان سینمایی در سفر اخیر خود به فرانسه با پی یر لسکور رییس جشنواره کن دیدار و گفتگو کرد.

 حجت الله ایوبی در این دیدار گفت: موفقیت بزرگ سینمای ایران در سال های اخیر این بود كه اعتماد مردم را دوباره به دست آورد و استقبال كم نظیر مردم از فیلم های ایرانی جان تازه ای به سینمای ایران داد. مهمترین رخداد سینمای ایران در این روزها ورود قدرتمند و موفقیت بزرگ جوانان و فیلم اولی ها است. نگاه انسانی، شاعرانه و هوش و ذكاوت جوانان ایرانی موفقیت های فراوانی برای سینمای ایران در عرصه بین الملل به وجود آورد.

دیدار حجت‌الله ایوبی با رئیس جشنواره فیلم کن

ایوبی از توجه ویژه جشنواره کن به سینمای ایران تشكر كرد و با تشریح موفقیت های سینمای ایران و روابط بسیار خوب فرهنگی و سیاسی برای همكاری بیشتر اعلام آمادگی كرد.

پی یر لسكور رییس جشنواره کن، ایران را تمدنی بزرگ، مردم ایران را با فرهنگ و سینمای ایران را بی نظیر در منطقه خواند. وی گفت که ایران بزرگ یک سرزمین به هم پیوسته و گسترده فرهنگی است.

رییس جشنواره کن عنوان کرد که ایران بزرگ یک سرزمین به هم پیوسته و گسترده فرهنگی است و از همكاری جشنواره کن با سینمای ایران ابراز خرسندی كرد.

پی یر لسكور ضمن استقبال از دعوت ایوبی برای دیدار از ایران، این سفر را فرصتی بزرگ برای آشنایی با یک سینمای بی مانند در منطقه و یک قدرت فرهنگی و تمدنی بی رقیب در منطقه خاورمیانه دانست.

پی یر لسكور رییس سابق تلویزیون ملی فرانسه، بنیان گذار شبكه تلویزیونی كانال پلاس و از چهره های سرشناس فرانسه است.


ویدیو مرتبط :
گفتگوی صمیمانه با رئیس سازمان سینمایی ، حجت الله ایوبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رابرت دنیرو رئیس هیأت داوری جشنواره کن شد



 رابرت دنیرو رئیس هیأت داوری جشنواره کن شد

 

 رابرت دنیرو بازیگر و کارگردان مطرح سینمای جهان، قرار است در جشنواره آینده بین المللی فیلم «کن» که شصت و چهارمین دوره آن از تاریخ ۱۱ الی ۲۲ ماه مه برگزار خواهد شد، ریاست هیأت داوری نه نفره این جشنواره را بر عهده بگیرد.

به نقل از هالیوود ریپورتر برگزار کنندگان جشنواره کن در نظر دارند نه تنها از حضور گسترده دنیرو در دنیای سینما بلکه از فعالیتش در برگزاری جشنواره فیلم «ترای بکا» که امسال دهمین دوره آن اجرا می شود، نیز تقدیر به عمل آورند.

دنیرو گفت که ریاست هیأت داوری جشنواره کن برای او مایه مباهات است: "حضور در جشنواره فیلم کن برای من یک فرصت نادر است چون این جشنواره یکی از قدیمی ترین و بهترین جشنواره های جهان است." دنیرو با جشنواره کن ناآشنا نیست. این سینماگر ایتالیایی تبار تا کنون به طور کلی با هشت فیلم مختلف در کن حضور داشته و دو بار هم برنده جایزه غبطه برانگیز نخل طلا شده است؛ یک بار در سال ۱۹۷۶با فیلم «راننده تاکسی» و بار دیگر در سال ۱۹۸۶ با فیلم «مأموریت».

دنیرو افزود: "من پیش از این در دهه ۱۹۸۰ دو بار رئیس هیأت داوری جشنواره کن بوده ام، ولی با این حال می دانم که ریاست هیأت داوری کار اسانی برای من و اعضای ژوری نیست، ولی بسیار مفتخر و خوشحالم که ریاست هیأت داوری جشنواره امسال کن را بر عهده دارم."

دنیرو پس از آن که با نقش آفرینی در فیلم «خیابان های پایین شهر» (۱۹۷۳) مارتین اسکورسه ی زی و «پدرخوانده ۲» (۱۹۷۴) فرانسیس فورد کوپولا، به شهرت رسید، با حضور در فیلم هایی چون «روز روزگاری آمریکا» سرجییو لئونه، «آدم های خوب» و «کازینو» مارتین اسکورسه ی زی و «تسخیر ناپذیران» برایان دی پالما، به یکی از محبوب ترین ستاره های سینمای جهان تبدیل شده است. دنیرو در سال ۱۹۸۰ برای بازی در فیلم «گاو خشمگین» برنده اسکار بهترین بازیگر مرد و برای بازی در فیلم «پدر خوانده ۲» برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد علاوه بر این که چندین بار نامزد کسب جایزه اسکار شده است. دنیرو با ساخت فیلم هایی چون «یک قصه برانکسی» (۱۹۹۳) و «شبان نیکو» (۲۰۰۶) در دنیای کارگردانی هم برای خودش اسم و رسمی به هم زده است. جدید ترین فیلم این بازیگر «فوکر های کوچولو» نام دارد که در روز های اخیر صدر نشین گیشه سینما های آمریکا بوده است.... / خبرگزارى ایلنا