اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دو هفته صبر کنید ، ارزان می شود



 

 

دو هفته صبر کنید ، ارزان می شود

 

هر ساله سه مركز عمده دزفول، بندرعباس و جیرفت تولید گوجه فرنگی مصرفی را به عهده داشتند كهدر كنار این سه مركز، امسال بوشهر و چابهار هم وارد عمل شدند و با این‌كار هم به خود و هم به تولید سالانه ضرر و زیان زدند و موجب شدند تا تولید هر ساله به قیمت عرضه نشود.

 

در پی افزایش قیمت گوجه فرنگی به كیلویی سه هزار تومان، رییس اتحادیه فروشندگان میوه وتره‌بار تهران از عرضه گوجه فرنگی و ارزان شدن آن تا پانزده روز آینده خبر داد.

 

حسین مهاجران به ایسنا گفت: هر ساله سه مركز عمده دزفول، بندرعباس و جیرفت تولید گوجه فرنگی مصرفی را به عهده داشتند كه در كنار این سه مركز، امسال بوشهر و چابهار هم وارد عمل شدند و با این‌كار هم به خود و هم به تولید سالانه ضرر و زیان زدند و موجب شدند تا تولید هر ساله به قیمت عرضه نشود.

 

وی گفت: همین امر سبب شد تا مراكز مذكور دلسرد شده و بدون هماهنگی و برنامه‌ریزی دست از تولید بكشند تا جایی كه امسال هیچكدام از مراكز تولید گوجه فرنگی كشت نكردند!

 

مهاجران با بیان اینكه باید به گونه كاشت كرد كه هم مصرف كننده زیان نبیند و به قیمت واقعی پول بدهد و هم سرمایه‌گذار به سود خود برسد، خاطرنشان كرد: در این فصل گوجه فرنگی باید كیلویی 400 تومان در میادین و كیلویی 550 تومان در مغازه‌ها عرضه شود ولی متاسفانه گوجه فرنگی گلخانه‌ای كه باید كیلویی 800 تومان عرضه شود، سه هزار تومان، گوجه فرنگی دزفول كه باید 400 تومان فروش برود، 1800 تومان و گوجه فرنگی انباره كه قیمت آن كیلویی 200 تومان بود اكنون هزار و 200 تومان به فروش می‌رود!

 

وی در عین حال از ورود محموله گوجه فرنگی تا دو هفته آینده از شهرهای بندرعباس، چابهار و بوشهر خبرداد و گفت: مردم نگران نباشند تا پانزده روز دیگر گوجه فرنگی به بازار می‌آید و در میادین میوه‌ و تره‌بار با قیمت ارزان عرضه می‌شود.

 

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران در پایان ابراز امیدواری كرد: مسئولان بازرگانی كشور به گونه‌ای برنامه‌ریزی كنند كه بار هر منطقه در فصل خودش به بازارعرضه شود و تولید به موقع فروش برود تا مردم هم به روز خرید كنند./عصرایران


ویدیو مرتبط :
صبر هم از صبر تو بی تاب شد روضه خوانی سوزناک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش قیمت دلار در نخستین روز هفته/ یورو ارزان شد



افزایش قیمت دلار

افزایش قیمت دلار در نخستین روز هفته/ یورو ارزان شد

بانک مرکزی نرخ انواع ارز در مرکز مبادلات ارزی را اعلام کرد.

به گزارش نامه، بانک مرکزی صبح امروز شنبه نرخ انواع ارز در مرکز مرکز مبادلات ارزی را اعلام کرد و بر همین اساس دلار و پوند در مقایسه با هفته گذشته افزایش و یورو کاهش یافت.

بر اساس اعلام بانک مرکزی دلار آمریکا ۲۴,۷۸۰ ریال، پوند انگلیس ۳۸,۳۶۶ ریال، فرانک سویس ۲۶,۲۹۶ ریال، کرون سوئد ۳,۷۷۰ ریال، روپیه هند ۴۵۶ ریال، درهم امارات متحده عربی ۶,۷۴۷ ریال، یکصد ین ژاپن ۲۵,۳۰۰ ریال و لیر ترکیه ۱۳,۷۸۶ ریال تعیین شده است.

همچنین روبل روسیه ۷۹۲ ریال، ریال قطر ۶,۸۰۶ ریال، یوان چین ۴,۰۱۹ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۲۲,۰۰۰ ریال و یورو ۳۲,۲۹۲ ریال تعیین شده است.