اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دو موضع متفاوت روسیه در مورد ایران، در کمتر از 24 ساعت!



دو موضع متفاوت روسیه در مورد ایران، در کمتر از 24 ساعت! / همراهی چین و روسیه با قطعنامه پیشنهادی جدید علیه ایران

به گفته‌ی دیپلمات‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گروه موسوم به ۵+۱ پیش‌نویس قطعنامه‌ی جدیدی علیه ایران تنظیم کرده است. نکته مهم آنجاست که کشورهای غربی ظاهرا موفق شده‌اند چین و روسیه را در پرونده‌ی هسته‌ای ایران با خود همراه کنند.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انتخاب : به گفته‌ی دیپلمات‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گروه موسوم به ۵+۱ پیش‌نویس قطعنامه‌ی جدیدی علیه ایران تنظیم کرده است.

به گزارش «انتخاب» ؛ نکته مهم آنجاست که کشورهای غربی ظاهرا موفق شده‌اند چین و روسیه را در پرونده‌ی هسته‌ای ایران با خود همراه کنند.

این در حالی است که وزیر امور خارجه‌ی روسیه، روز شنبه در دیدار با هیلاری کلینتون، همتای آمریکایی خود، از مخالفت کشورش با وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران و سوریه خبر داده بود. به گفته‌ی لاوروف، تحریم‌های موجود از جمله در عرصه‌ی بانکی، رفته‌رفته فعالیت‌های اقتصادی روسیه را با مشکل روبه‌رو می‌کنند.

پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان در این پیش‌نویس "نگرانی عمیق" خود از گسترش فعالیت‌ها در تأسیسات هسته‌ای فردو را اعلام کرده‌اند.

ین پیش‌نویس احتمالاً امروز در وین به رأی ۳۵ عضو شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای گذاشته خواهد شد.

بنا بر اطلاعات دیپلمات‌های آژانس گروه ۵+۱ از ایران می‌خواهد در اسرع وقت و به‌طور کامل با آژانس همکاری کند.

این قطعنامه همچنین از تهران می‌خواهد تمام فعالیت‌های احتمالی مرتبط با ساخت تسلیحات هسته‌ای را متوقف کند.

خبرگزاری‌ها به نقل از دیپلمات‌های آژانس در وین گزارش دادند که گروه ۵+۱ برای این تلاش می‌کند قطعنامه‌ی جدیدی علیه ایران در نشست شورای حکام به تصویب برساند که به اسرائیل نشان دهد راه‌های جایگزین حمله‌ی نظامی نیز وجود دارد!

به گفته‌ی دیپلمات‌ها این قطعنامه حاصل مشورت هیلاری کلینتون، وزیر خارجه‌ی ایالات متحده، با همتایان روسی، بریتانیایی، فرانسوی، چینی و آلمانی خود بوده است.

اظهارات متفاوت لاوروف!

سرگی لاوروف گفت: مسکو امیدوار است آژانس بین المللی انرژی اتمی  قطعنامه پیشنهادی روسیه و چین در خصوص ایران را با اکثریت آرا تصویب کند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ وزیر امور خارجه روسیه با یادآوری این که اکنون اجلاس شورای مدیران آژانس بین المللی انرژی اتمی در حال جریان است و شرکای غربی طرح تحریمی بسیار سخت گیرانه ای در خصوص ایران در این اجلاس پیشنهاد کرده اند، تاکید کرد: "ما و هیئت چین از آنجا که چنین برخوردی جنبه آشکارا اجباری داشته و ضرورت ایجاد شرایطی برای از سرگرفته شدن مذاکران در نظر نمیگیرد، با آن قاطعانه مخالفت کرده ایم".

به گفته وزیر امور خارجه روسیه، قطعنامه پیشنهادی روسیه و چین در راستای آن است که هم ایران و هم آژانس بین المللی انرژی اتمی به جستجوی فرصتی برای حل مسائل باقی مانده ادامه دهند.

"سرگی لاوروف" گفت: "ما صلاح دانسته ایم قطعنامه ای را تهیه کنیم که در راستای حل مساله هسته ای ایران از طریق مذاکرات باشد، و این قطعنامه را برای تایید به شورای مدیران آژانس بین المللی انرژی اتمی تقدیم کرده ایم".

وزیر امور خارجه روسیه با بیان این که به تصویب این قطعنامه با اکثریت آرا امیدوار است،  افزود: "شرکای غربی باید اعتراف کنند که اقدامات اجباری آنها در مرحله فعلی غیر قابل قبول و غیر سازنده است"./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
اگر ایران و روسیه دست خود را کشیده اسد در 24 ساعت ....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسیه: ایران با قاعده ای متفاوت مذاکره می کند



حقوق هسته ای ایران,حق غنی سازی,مذاکرات ایران و 1+5

روسیه: ایران با قاعده ای متفاوت مذاکره می کند

"روسیه معتقد است باید حقوق هسته ای ایران از جمله حق غنی سازی این کشور مورد پذیرش قرار بگیرد و در مقابل ایران نیز بپذیرد فعالیت های هسته ای ایران کشورتحت نظارت و کنترل کامل آژانس بین المللی انرژی هسته ای باشد.

سرگئی ریابوکف معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده این کشور در گفتگوهای هسته ای گروه 1+5 با ایران در ارزیابی موضع کشورش از پایان دومین دور گفتگوهای ایران و شش قدرت جهانی در آلماتی قزاقستان گفت که از نظر مسکو پذیرش حق غنی سازی ایران از سوی غرب همزمان با نظارت و کنترل کامل آژانس بر فعالیت های هسته ای ایران تنها راه رسیدن توافق بین دو طرف است.

به گزارش عصر ایران به نقل از شبکه خبری "آر تی " روسیه ریابوکف در گفتگو با خبرگزاری ایتارتاس روسیه درباره ارزیابی مسکو از پایان دور دوم گفتگوهای هسته ای ایران و 1+5 در آلماتی گفت:" روسیه معتقد است باید حقوق هسته ای ایران از جمله حق غنی سازی این کشور مورد پذیرش قرار بگیرد و در مقابل ایران نیز بپذیرد فعالیت های هسته ای ایران کشورتحت نظارت و کنترل کامل آژانس بین المللی انرژی هسته ای باشد."

این دیپلمات ارشد روس افزود که از نظر مسکو این تنها راه حل معقول مساله هسته ای ایران است که می تواند مورد بحث قرار بگیرد.

ریابوکف افزود در این صورت و پس از حصول توافق بین ایران و اعضای گروه 1+5 باید تمامی تحریم هایی که تا کنون علیه ایران وضع شده است ،لغو شود.

ریابوکف در عین تاکید بر موضع کشورش گفت که ایران عقیده ای متفاوت از مراحل موفقیت گفتگوها دارد و باقواعدی متفاوت مذاکره می کند که از نظر ریابوکف یکی از دلایل ناکامی در حصول به نتیجه در مذاکرات آلماتی همین مساله بوده است، اما ریابوکف ابراز امیدواری کرد که نشست بعدی ایران با اعضای گروه 1+5 همراه با موفقیت و حصول به نتیجه باشد.

گفتنی است مذاکرات دو روزه ایران با اعضای گروه 1+5 روز گذشته بدون حصول به نتیجه مشخص در آلماتی قزاقستان پایان یافت و این در حالی است که هنوز زمان دور بعدی مذاکرات اعلام نشده است.

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مسئول تیم مذاکرات 1+5 در کنفرانس خبری خود پس از پایان این دور از مذاکرات با تاکید بر بی نتیجه بودن مذاکرات و دور بودن مواضع دو طرف گفتگو از یکدیگر گفت که این نخستین باری بود که گفتگوهایی جدی و صریح با جزییات بین ایران و اعضای گروه 1+5 صورت گرفت./عصرایران