اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دو تصویر متفاوت از حادثه انفجار معدن در ترکیه



اخبار حوادث - دو تصویر متفاوت از حادثه انفجار معدن در ترکیه

حادثه کشته شدن حدود 300 تن از معدنچیان در ترکیه دو تصویر تکان دهنده و پاک نشدنی را در ذهن مردم این کشور نقش زد.

به گزارش ایرنا ، اقدام یکی از مشاوران نخست وزیر ترکیه در ضرب و جرح یکی از معترضان به هنگام بازدید ˈاردوغانˈ از معدن ˈسوماˈ موجب بروز خشم در جامعه و گسترش تظاهراتهای ضد دولتی در 11 شهر این کشور شد.

 

اخبار ,اخبار حوادث ,حادثه انفجار معدن در ترکیه

 

اخبار ,اخبار حوادث ,حادثه انفجار معدن در ترکیه


همزمان با انتشار تصویر این حادثه در رسانه ها تصویر دیگری از یک معدنچی نجات یافته از انفجار توسط شبکه های تلویزیونی به نمایش در آمد که موجب اندوه شدید جامعه شد.

این معدنچی که پس از ساعتها از زیر آوار بیرون آورده شده بود به هنگامی که ماموران امدادی وی را سوار آمبولانس می کردند ، تلاش داشت که چکمه های سیاه شده از ذغال را از پای خود در آورد و در این حال گفت: اجازه بدهید چکمه هایم را در آورم ملافه سفید آمبولانس را نمی خواهم کثیف کنم.

جامعه ترکیه از دیروز در مورد این دو حاثه سخن می گوید و بنظر می رسد که تصاویر این دوحادثه سالهای سال از ذهن مردم پاک نخواهد شد.

تصویر دوم مربوط به ˈیوسف یرکلˈ معاون رییس دفترˈ رجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه است .

اقدام وی به ضرب و شتم فردی کرد که درحال عزاداری برای قربانیان حادثه انفجار معدن سوما در شرق این کشور بود ، باعث خشم جامعه ترکیه شده و چالش جدیدی برای دولت ترکیه ایجاد کرده است.

گفته می شود معترض یاد شده همزمان با حضور اردوغان در نزدیکی محل حادثه ، با شعار دولت استعفا بده و به ماشین نخست وزیر لگد زده است که توسط سربازان به زمین انداخته شده و مورد ضرب و شتم معاون رییس دفتر اردوغان و مشاور وی قرار گرفته است.
اخبار حوادث - ایرنا


ویدیو مرتبط :
لحظه انفجار بمب در مترو ترکیه + فیلم جدید انفجار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شمار قربانیان انفجار معدن در ترکیه به 274 نفر رسید



اخبار حوادث - حادثه ای دیگر در معدن ذغال سنگ در ترکیه
شمار قربانیان انفجار معدن در ترکیه به 274 نفر رسید

در یک حادثه دیگر در معدن ذغال سنگی در شمال غربی ترکیه ، یک نفر جان خود را از دست داد.

رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه، از افزایش شمار کشته شدگان در انفجار معدن ˈ سوما ˈ خبر داد و گفت : تاکنون 274 نفر در این حادثه کشته شده اند.

 این حادثه در معدن ذغال سنگی که سال گذشته تعطیل شده بود ، در استان ˈ زانگولداک ˈ در شمال غربی ترکیه رخ داد. علت این حادثه هنوز مشخص نشده است.

 همچنین ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه، از افزایش شمار کشته شدگان در انفجار معدن ˈ سوما ˈ خبر داد و گفت : تاکنون 274 نفر در این حادثه کشته شده اند.

به گزارش خرداد به نقل از ایرنا ، اردوغان که در پی وقوع این حادثه به منطقه ˈ سوما ˈ در استان ˈ مانیسا ˈ در غرب ترکیه سفر کرده است، در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با گذشت بیش از یک روز از این حادثه تاکنون 274 نفر جان خود را از دست داده اند.

نهاد نخست وزیری ترکیه در پی بروز این حادثه ، سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

 تانر یلدیز ˈ وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه با ابراز نگرانی از افزایش قربانیان این حادثه گفت : آتش سوزی در این معدن همچنان ادامه دارد و اکسیژن همچنان به درون معدن پمپاژ می شود.

وی افزود : شمار دیگری از کارگران در معدن گرفتار شده اند و گروه های امداد برای نجات آنان تلاش می کنند.

یلدیز افزود : تاکنون 124 نفر از قربانیان این حادثه شناسایی و 80 نفر از آنان پس از کالبد شکافی برای دفن به خانواده هایشان تحویل داده شده اند.

براساس این گزارش ، نتایج کالبد شکافی از 17 نفر از کشته شدگان نشان می هد که آنان به علت استنشاق گاز منوکسید کربن مسموم شده اند.

دفتر دادستانی در منطقه سوما نیز تحقیقات خود را در خصوص علت بروز این حادثه آغاز کرده است.

اخبار حوادث - ایرنا