اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دومین نوزاد رها شده در اصفهان پیدا شد


هنوز تلخی این ماجرا به فراموشی سپرده نشده بود که امروز خبر رسید یک نوزاد دختر پنج ماهه نیز در حالی که در یکی از خیابان های نجف آباد رها شده بود پیدا شد.

تابناک: هنوز تلخی این ماجرا به فراموشی سپرده نشده بود که امروز خبر رسید یک نوزاد دختر پنج ماهه نیز در حالی که در یکی از خیابان های نجف آباد رها شده بود پیدا شد.

موضوع رها کردن نوزادان چند روز و ند ماهه به یکی از معضلات اجتماعی اخیر در ایران تبدیل شده است.

گاهی این امر به دلیل فقر و مشکلات اقتصادی خانواده اتفاق می افتد و گاه می تواند دلایلی دیگری از جمله، تولد نوزاد خارج از روابط شرعی و قانونی زن و مرد به وقوع پیوسته باشد. به هرروی این معضل دلایل اجتماعی و فرهنگی را در دل خود دارد و بدتر از خود موضوع، سرنوشتی است که انتظار این نوزادان رها شده در جامعه را می کشد.

کلانشهرهایی مانند تهران و اصفهان به مراتب بیش از دیگر شهرهای کشور درگیر این معضل اجتماعی شده‌اند و در برخی موارد حتی نوزادان به جای رها شدن در خیابان یا پشت در اداره بهزیستی، بعد از زایمان با فرار مادر از بیمارستان در همان بیمارستان رها می شوند.

یکی از موارد این اتفاق تلخ هفته گذشته با پیدا شدن نوزادی چند روزه در میان زباله های کنار جاده در نطنز رخ داد که این موضوع واکنش های زیادی را در شبکه های اجتماعی برانگیخت.

هنوز تلخی این ماجرا به فراموشی سپرده نشده بود که امروز خبر رسید یک نوزاد دختر پنج ماهه نیز در حالی که در یکی از خیابان های نجف آباد رها شده بود  پیدا شد.

بعد از پیدا شدن این نوزاد توسط مردم شهرستان، اداره بهزیستی وی را تحویل گرفته اما این نوزاد هم مانند نوزاد چند روزه پیدا شده در جاده نطنز، هویتی نامعلوم دارد.


ویدیو مرتبط :
رها کردن نوزاد در سطل اشغال.شوک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوزاد میان زباله ها رها شده بود



 

 نوزاد میان زباله ها رها شده بود

 

والدینی كه پسر ۲۰ روزه خود را میان زباله ها رها كرده بودند، تحت تعقیب پلیس مشهد قرار گرفتند.

به گزارش «جام جم»، روز گذشته ماموران انتظامی مشهد در بلوار طبرسی مشاهده كردند یك نایلون مشكی كه در میان زباله های حاشیه خیابانی قرار دارد، تكان می خورد.

ماموران به نایلون زباله ها نزدیك شده و صدای گریه نوزادی را شنیدند و وقتی در نایلون را باز كردند، نوزاد پسری را دیدند كه گریه می كرد بنابراین نوزاد را از میان زباله ها بیرون آوردند و به یكی از مراكز درمانی انتقال دادند.

پزشكان مركز درمانی اعلام كردند این نوزاد ۲۰ روز پیش متولد شده است.

بنا بر این گزارش ، ماموران با هماهنگی قضایی ، نوزاد را تحویل شیرخوارگاهی در شهر مشهد دادند.

جستجوی ماموران برای یافتن والدین نوزاد آغاز شده است.... / جام جم آنلاین