اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دومین سمت مهم اوپک به عربستان رسید/غنیمی فرد کاندیدای ایران بود



اوپک,ایران در اپک,بخش تحقیقات اوپک

دومین سمت مهم اوپک به عربستان رسید/غنیمی فرد کاندیدای ایران بود

نماینده عربستان به عنوان رئیس بخش تحقیقات اوپک انتخاب شد.

رویترز در گزارشی عنوان کرد: عمر عبدالمجید نماینده عربستان به عنوان رئیس بخش تحقیقات اوپک انتخاب شده است. این سمت، دومین سمت مهم بعد از دبیر کلی این سازمان است.

این گزارش می افزاید: رقیب نماینده عربستان، حجت الله غنیمی فرد از ایران بوده است. عمر عبدالمجید از مقامات شرکت نفتی آرامکوی عربستان است.

با این انتخاب احتمالا تنش مابین ایران و عربستان بر سر انتخاب دبیر کل جدید سازمان اوپک افزایش خواهد یافت. یک مقام آگاه شرکت کننده در نشست اوپک می گوید: با توجه به تصاحب پست ریاست بخش تحقیقات توسط یک سعودی، احتمالا ایران خواهد گفت که دبیرکل دیگر نمی تواند یک سعودی باشد.

در ماه دسامبر گذشته یک لیبایی برای سومین بار در سمت دبیر کلی اوپک ابقا شد. دلیل اصلی این ابقا، ناتوانی ایران و عربستان در کسب نظر اکثریت این سازمان برای انتخاب نماینده خود بود.

خبرآنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
دکتر هادی غنیمی فرد در پایش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دبیرکلی اوپک گازی به ایران رسید



کاندیدای ایران برای دبیرکلی اوپک گاز

عادلی دبیرکل شد
دبیرکلی اوپک گازی به ایران رسید

با رای وزرای انرژی کشورهای عضو مجمع جهانی کشورهای صادرکننده گاز، سیدمحمدحسین عادلی کاندیدای ایران برای یک دوره دو ساله دبیرکل این مجمع شد.

به گزارش فارس، با رای وزرای انرژی کشورهای عضو مجمع جهانی کشورهای، صادرکننده گاز، محمدحسین عادلی کاندیدای ایران دبیرکل این مجمع شد.

ایران بر اساس برآوردهای جدید شرکت‌های بزرگ نفتی مانند BP در حال حاضر بزرگترین منابع گازی متعارف جهان را در اختیار دارد و ریاست دوره‌ای اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز در اختیار ایران است.

بر اساس این گزارش پیش از این دبیرکلی این مجمع در اختیار بوخانفسکی روس بود و لیبی و روسیه کاندیداهایی برای گرفتن پست دبیرکلی در دوره جدید معرفی کرده بودند.

این گزارش حاکی است گاز در آینده انرژی جهان به خصوص در حوزه انرژی‌های فسیلی نقش اصلی را بازی خواهد کرد.

پانزدهمین نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز با حضور ١٣ کشور عضو و ٤ کشور ناظر به میزبانی ایران امروز در حال برگزرای است.

در پانزدهمین نشست وزارتی GECF ، بررسی مسایل مالی و اداری مجمع، تعیین بودجه ٢٠١٤، تعیین برنامه کار دبیرخانه در سال ٢٠١٤  و ارائه گزارش هایی در مورد بازار گاز، در دستور کار قرار دارد.

کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، امارات متحده عربی و عمان سیزده عضو اصلی این مجمع جهانی به شمار می روند.

هلند، قزاقستان و نروژ و عراق نیز به عنوان عضو ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز حضور دارند.
/فارس