اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دومین سبد کالا در هاله‌ای از ابهام/ نوبخت: بگذارید فعلاً مرحله اول را رفع و رجوع کنیم



اخبار ,اخبار اقتصادی ,سبد کالا

 

اخبار اقتصادی - دومین سبد کالا در هاله‌ای از ابهام/ نوبخت: بگذارید فعلاً مرحله اول را رفع و رجوع کنیم

وی ادامه داد: همان طور که از قبل هم اعلام شده است سیاست این دولت برای توجه به امنیت غذایی جامعه به ویژه خانوارهای کم درآمد یک سیاست قطعی و غیرقابل تغییر است و اگر هم مشکلی در توزیع سبد کالا مشاهده کردیم به سرعت آن را رفع خواهیم کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که طبق وعده پیشین دولت که گفته بود مرحله دوم سبد کالا اسفند ماه به مردم داده می شود چه زمانی مرحله دوم سبد کالا به مردم عرضه می شود؟ گفت: بگذارید مرحله اول را رفع و رجوع کنیم.

به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت پس از پس پایان جلسه صبح امروز هیات دولت در نشست خبری در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه پیش از این دولت وعده داده بود تا پایان سال سبد کالا در دو نوبت یکی در بهمن ماه و دیگری در اسفندماه به مردم خواهد داد و امروز که در روزهای پایانی بهمن ماه هستیم هنوز اولین سبد کالا به نیمی از افراد واجد شرایط تعلق نگرفته است. نوبت دوم سبد کالا در چه زمانی به مردم عرضه خواهد شد؟ گفت:  بگذارید ما اولی را رفع و رجوع کنیم تا بعد.

وی ادامه داد: همان طور که از قبل هم اعلام شده است سیاست این دولت برای توجه به امنیت غذایی جامعه به ویژه خانوارهای کم درآمد یک سیاست قطعی و غیرقابل تغییر است و اگر هم مشکلی در توزیع سبد کالا مشاهده کردیم به سرعت آن را رفع خواهیم کرد.

نوبخت گفت:  هیچ یک از این مشکلات مانع از اجرای آن تصمیمی که معتقدیم تصمیم درستی بود نمی شود و پرداخت کالایی به مراتب از پرداخت نقدی به توجه به هدف دولت اثربخش تر و مهمتر است که در حال انجام است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا قیمت بنزین تا آخر سال افزایش خواهد یافت و در صورت افزایش قیمت بنزین تا پایان سال و یا اوایل سال آینده چه میزان افزایش قیمت خواهد داشت گفت:  باید در این زمینه منتظر فاز دوم هدفمند کردن یارانه و تبصره 21 باشیم.

سخنگوی دولت همچنین در ادامه در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و در پاسخ به این سوال که دولت در این زمینه چگونه عمل خواهد کرد گفت: نمایندگان مجلس و همچنین دولت مصمم به اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها هستند و در این زمینه وفاق وجود دارد و ما منتظریم ارسال نظرات شورای نگهبان هستیم و خوشبین هستیم که بتوانیم در قالب بودجه 93 تبصره 21 را با اصلاحاتی بگنجانیم.
اخبار اقتصادی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
تثلیث در هاله ای از ابهام!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جا مانده‌های سبد کالا مرحله بعد ۲ سبد یکجا می‌گیرند



اخبار,اخبار اقتصادی,مشمولان دریافت سبد کالای دولت


اخبار اقتصادی - جا مانده‌های سبد کالا مرحله بعد ۲ سبد یکجا می‌گیرند

مدیر اجرایی سبد کالای دولت درباره نحوه توزیع سبد کالا در دور بعدی گفت: مشمولینی که این دوره سبد کالا دریافت نکرده‌اند دور بعد , هر دو سبد را یکجا دریافت می‌کنند.

بهمن حاجعلی در گفت‌وگو با تسنیم, در پاسخ به اینکه آیا کسانی که این دوره سبد کالا دریافت کردند دور بعدی هم سبد کالا دریافت می‌کنند؟ گفت: آن دسته از سرپرستان خانوار که در این دوره از توزیع سبد کالا مشمول شده اند در دور بعدی نیز جز مشمولین خواهند بود.

 وی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا بازنگری در جامعه هدف کارگران صورت خواهد گرفت؟ گفت: کلیه کارگران مشمول قانون کار در دور بعدی سبد کالا دریافت می‌کنند.

 حاجعلی تاکید کرد: آن دسته از مشمولینی که این دوره سبد کالا دریافت نکرده‌ اند در دور بعدی هر دو سبد را به صورت یکجا دریافت خواهند کرد.

مدیر اجرایی طرح سبد کالایی با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه نگرانی برای کالای این سبد کالایی وجود ندارد، اظهار داشت: مردم می‌توانند در مهلت 15 روزه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای مراجعه کرده و سبد کالا دریافت کنند. در صورت نیاز این بازه 15 روزه قابل تمدید است.

 

                                     ....................................


پاسخ نوبخت به تذکر کوچک زاده

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت که منبع تامین اعتبار توزیع سبد کالا بین مردم از محل ردیف‌های مربوط به هدفمندی یارانه‌ها بوده است.

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس و در واکنش به تذکر کوچک‌زاده مبنی بر بی‌اطلاعی مجلس از محل تامین اعتبار سبد کالا گفت: اگر آقای کوچک‌زاده از من سوال می‌کردند جواب ایشان را به طور کامل می‌دادم اما اجازه بدهید دغدغه ایشان در ارتباط با منبع اعتبار مالی سبد کالا را پاسخ دهم.

وی افزود: در ردیف‌های متفرقه بند 3 تا آنجایی که اعتبارات یارانه‌ها وجود دارد بعد از این که یارانه نان توضیح داده شده یارانه کالا نیز آمده که بیش از 2 هزار و 300 میلیارد تومان برای آن تامین اعتبار شده و خود مجلس این اجازه را به دولت داده که از آن استفاده کنیم.

نوبخت در پایان تاکید کرد که دولت در چارچوب قانون این کار را انجام داده است.
اخبار اقتصادی -تسنیم, ایسنا