اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دور بعدی مذاکرات ایران و 1 + 5 ، سه هفته دیگر در مسکو/جلیلی: گفتگوها مفصل و طولانی بود اما ناتمام ماند



دور بعدی مذاکرات ایران و 1 + 5 ، سه هفته دیگر در مسکو/جلیلی: گفتگوها مفصل و طولانی بود اما ناتمام ماند

پرس تی وی در خبری فوری اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 در مسکو برگزار می شود. دور بعدی مذاکرات در 18 و 19 ژوئن در مسکو برگزار می شود.

انتخاب : پرس تی وی در خبری فوری اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 در مسکو برگزار می شود.

دور بعدی مذاکرات در 18 و 19 ژوئن(29 و 30 خرداد) در مسکو برگزار می شود.

كاترین اشتون پس از پایان مذاکرت و ضمن اعلام کردن مسکو به عنوان محل مذاکرات آینده گفت: انتظار داریم ایران اقدامات عملی و قطعی برای این‌كه نگرانی‌های جامعه‌ی بین‌الملل را لحاظ كند، به شكل فوری انجام دهد تا اعتمادسازی ایجاد شود و ایران به تعهدات بین‌المللی‌اش عمل كند.

اشتون در کنفرانس خبری خود اظهار داشت که گروه 1+5 در روزهای آینده با ایران در تماس نزدیک خواهد بود تا شرایط برای مذاکرات مسکو مهیا شود.

اشتون گفت که در طول دو روز  گروه 1+5 مذاکرات بسیار فشرده و مفصلی با ایران داشت.

نماینده عالی  اتحادیه اروپا در سیاست خارجی اظهار داشت در راستای مذاکرات استانبول گروه ۱+۵ پیشنهادی در مورد برنامه هسته‌ای ایران و به ویژه غنی‌سازی ۲۰ درصدی ارائه داد.

اشتون با اشاره به مذاكرات دو روزه‌اش با ایران تصریح كرد: ما (3+3) با همتایان ایرانی خود گفت‌وگو كردیم و گفت‌وگوهای فشرده و با جزییات زیاد بود و در راستای توافق‌ها در استانبول پیشنهادهای روشنی را در مورد موضوع هسته‌یی ایران و به‌ویژه تمام جوانب غنی‌سازی 20 درصد مطرح كردیم. ما هم‌چنان ایده‌هایی را روی میز گذاشتیم و درباره‌ی اقدامات دوطرفه به اقدامات متقابل كه آمادگی داریم انجام دهیم گفت‌وگو كردیم.

سعید جلیلی پس از پایان مذاکرات دور سوم در بغداد گفت: گفتگوها مفصل و طولانی بود اما ناتمام ماند.

وی افزود: قرار شده است که مذاکرات در کمتر از یک ماه در مسکو برگزار شود و در این مدت هم کارشناسان طرفین بر روی طرح ها کار می کنند.

جلیلی گفت: مبارزه با دزدی دریایی و مواد مخدر از جمله موضوعات غیر هسته ای بود که طرفین در آن باره گفتگو کردند./انتخاب


ویدیو مرتبط :
روایتی از دور اول مذاکرات هسته ای در مسکو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه مسکو درباره مذاکرات ایران و 1+5 / مکان دور بعدی مذاکرات



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار سیاست خارجی - بیانیه مسکو درباره مذاکرات ایران و 1+5

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: ایران و گروه 1+5 در مذاکرات خود در نیویورک موفق شدند به پیشرفتی در زمینه تدوین راه کارهای مختلف برای حل مساله هسته‌ای ایران دست یابند.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری ریا نووستی، در اطلاعیه وزارت امور خارجه روسیه که شنبه منتشر شد، آمده است: مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در نیویورک به نتیجه قابل ملاحظه‌ای در حل مسائل کلیدی توافق آینده منجر نشده اما با این وجود در این مذاکرات پیشرفتی در زمینه تدوین راه‌کارهای مختلف برای حل مسائل مورد اختلاف حاصل شده است.

هفتمین دور از این مذاکرات با هدف دستیابی به توافق جامع هسته‌ای در روزهای 18 تا 26 سپتامبر (27 شهریور تا 4 مهرماه) در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد و در حالی صبح امروز به کار خود پایان داد که گفته می‌شود پیشرفت ملموسی در آن حاصل نشده است.

به گزارش ایسنا، ایران و گروه 1+5 و در ماه نوامبر سال 2013 در مذاکرات خود در ژنو به توافقی با عنوان برنامه اقدام مشترک دست یافتند که طبق آن تهران بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را به حالت تعلیق درآورده و در مقابل غرب نیز تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران کاهش داده است.

این کشورها تا ضرب‌الاجل 24 نوامبر سال 2014 فرصت دارند تا به راه‌حل نهایی در این زمینه دست پیدا کنند.

 

ظریف: دور بعدی مذاکرات در اروپا

 

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای روسی خود از برگزاری دور بعدی مذاکرات اتمی در کشوری اروپایی خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از «ریا نووستی»، «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران  بعد از دیدار با «سرگئی لاوروف»، همتای روسی خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت که دور بعدی مذاکرات هسته‌ای در اروپا برگزار خواهد شد.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا،فارس