اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دوره مصرف بنزین۷۰۰ تومانی تمدید نمی‌شود/عرضه بنزین تک‌نرخی از آذر



اخبار,اخبار اقتصادی, سهمیه‌های بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه دوره مصرف بنزین ۷۰۰ تومانی تمدید نخواهد شد، گفت: از اول آذر ماه عرضه بنزین در سراسر کشور رسما تک نرخی خواهد شد.

سید ناصر سجادی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت مصرف سهمیه‌های بنزین با قیمت ۷۰۰ تومانی باقی مانده در کارت‌های هوشمند سوخت، گفت: در طول ماه‌های اخیر روند مصرف و برداشت بنزین ۷۰۰ تومانی در مقایسه با روزهای نخست آزادسازی قیمت این فرآورده نفتی کند شده است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه براساس مصوبه دولت عرضه و فروش بنزین ذخیره سازی شده در کارت‌های هوشمند سوخت با قیمت ۷۰۰ تومانی تا ۳۰ آبان ماه سال جاری اعتبار دارد، تصریح کرد: بر این اساس از ابتدای آذر ماه به طور رسمی عرضه بنزین در سراسر کشور با حذف سهمیه‌های باقیمانده در کارت‌های هوشمند سوخت تک نرخی خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تاکنون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و وزارت نفت هیچگونه درخواستی برای تمدید دوره مصرف ذخیره بنزین ۷۰۰ تومانی کارت‌های سوخت به دولت ارائه نکرده است، اظهار داشت: از این رو پیش بینی می‌شود عملا دوره مصرف بنزین ۷۰۰ تومانی توسط دولت تمدید نخواهد شد و ۳۰ آبان ماه آخرین روز عرضه بنزین ۷۰۰ تومانی در کشور باشد.

وی با بیان اینکه با حذف بنزین ۷۰۰ تومانی از اول آذر ماه سال جاری و فروش تک نرخی بنزین، عرضه کارتی این فرآورده نفتی همچون گذشته ادامه می یابد، تاکید کرد: تاکنون هیچ برنامه‌ای برای حذف و یا توقف کارتی بنزین در دولت و وزارت نفت به تصویب نرسیده است.

به گزارش مهر، براساس آمارهای رسمی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در شرایط فعلی ذخیره بنزین ۷۰۰ تومانی کارت‌های هوشمند سوخت به کمتر از ٤٨٠ میلیون لیتر کاهش یافته است.

از این رو در شرایط فعلی به طور متوسط روزانه سه تا چهار میلیون لیتر از موجودی این بنزین (٧٠٠ تومانی) مصرف می شود، این در حالی است که در روزهای نخست آزادسازی قیمت‌ها مصرف بنزین ۷۰۰ تومانی حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون لیتر در روز بوده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون متوسط مصرف روزانه بنزین در ایران حدود ۷۲.۷ میلیون لیتر بوده که از رشدی ٣.٢ درصدی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

در زمان اجرای طرح آزادسازی قیمت بنزین و عرضه این فرآورده نفتی با قیمت یکهزار تومان، بیش از دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین با قیمت ۷۰۰ تومانی در کارت‌های هوشمند سوخت ذخیره سازی شده بود.


 اخبار  اقتصادی  -  مهر 


ویدیو مرتبط :
بنزین تک نرخی شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال عرضه بنزین تک نرخی 1000 تومانی


رئیس انجمن جایگاهداران سوخت از احتمال عرضه بنزین تک نرخی با قیمت ۱۰۰۰ تومان برای خودروهای شخصی در هفته جاری خبر داد و گفت: با عدم واریز سهمیه خردادماه، فروش بنزین جایگاه‌ها به شدت کاهش یافته است.

خبرگزاری مهر: رئیس انجمن جایگاهداران سوخت از احتمال عرضه بنزین تک نرخی با قیمت ۱۰۰۰ تومان برای خودروهای شخصی در هفته جاری خبر داد و گفت: با عدم واریز سهمیه خردادماه، فروش بنزین جایگاه‌ها به شدت کاهش یافته است.

بیژن حاج محمدرضا درباره آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت کشور پس از عدم واریز سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها، گفت: در طول ۴۸ ساعت گذشته وضعیت عمومی جایگاه‌های سوخت و بنزین در استان‌های مختلف کشور آرام بوده و مورد خاصی گزارش نشده است.

رئیس انجمن جایگاهداران سوخت سراسر کشور با اعلام اینکه در شرایط فعلی مردم می‌توانند از ذخیره بنزین ۷۰۰ تومانی موجود در کارت‌های سوخت بدون محدودیت استفاده کنند، تصریح کرد: علاوه بر این، سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی خودروهای عمومی هم بدون تغییر همچون ماه‌های گذشته واریز شده است.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به امکان عرضه بنزین آزاد و سوپر با قیمت ۱۰۰۰ و ۱۱۰۰ تومانی برای خودروهای شخصی در سطح جایگاه‌های سوخت کشور، بیان کرد: وزارت نفت و دولت می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های نرم افزاری سامانه هوشمند سوخت هرگونه تغییر در قیمت و یا سهمیه‌های بنزین خودروهای شخصی را در مدت دو ساعت اعمال کنند.

حاج محمدرضا، یکی از سناریوهای مصرف به منظور تغییر در سهمیه و قیمت بنزین را عرضه بنزین تک نرخی با قیمت ۱۰۰۰ تومانی عنوان کرد و افزود: بر این اساس، با حذف ادامه تخصیص سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی به خودروهای شخصی، سهمیه بنزین اختصاص نمی‌یابد و قیمت بنزین به صورت تک نرخی عرضه می‌شود.

رئیس انجمن جایگاهداران سوخت کشور با بیان اینکه عرضه تک نرخی بنزین منجر به کاهش چالش‌ها و مشکلات عرضه و توزیع این فرآورده نفتی در سطح کشور خواهد شد، خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ یک از مسئولان وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران توضیحاتی درباره تغییرات جدید در عرضه قیمت بنزین به جایگاهداران سوخت اعلام نکرده‌اند.