اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دوران اختلافات خارج از عقلانیت گذشته است


وزیر کشور با بیان اینکه برآیند اختلافات سیاسی باید به نفع مردم باشد و دوران اختلافات خارج از عقلانیت که منجر به نزاع می شد گذشته است، گفت: امروز اختلافات سیاسی در چارچوب عقلانیت باید نمود پیدا کند.

ایرنا: 'عبدالرضا رحمانی فضلی' شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری مازندران افزود: با رویکرد اعتدالی دولت یازدهم، امروز وحدت و انسجام خوبی در کشور بوجود آمده است.

وی با بیان اینکه فعالیت گروه های سیاسی کشور به خوبی در حال انجام است، ادامه داد: اختلافات سلیقه ای و سیاسی در حوزه های مختلف از جمله نحوه اداره کشور در زمان انتخابات صورت می گیرد، اما وقتی مردم رای را به یک گروه و نظر دادند، بقیه باید خود را همراه برنامه های گروه پیروز کنند.

وزیر کشور ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، عملکرد سبز پوشان را در تمامی حوزه ها مثبت و مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: امروز امنیت در داخل و مناطق مرزی کشور به صورت کامل برقرار است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه توفیقات و روند فعالیت کارهای دولت در یکسال اخیر مثبت و پویا بوده، گفت: با گسترش ارتباط و تعامل ایران با دنیا، رویکرد مثبتی نسبت به نظام جمهوری اسلامی در جهان بوجود آمده است.

وزیر کشور با تاکید بر این نکته که امروز فشار های سیاسی علیه ایران کم شده، اضافه کرد: امروز اصل 'انرژی هسته ای حق مسلم مردم ایران است' را دنیا پذیرفته است.

وی با اشاره به اینکه روزگاری برای داشتن دو سانتریفوژ دعوا داشته ایم، تصریح کرد: امروز هزاران سانتریفوژ در کشور داریم و برای داشتن تعداد بیشتری از آن در حال رایزنی هستیم.

رحمانی فضلی، به تنش و درگیری ها در حوزه منطقه ای ایران در کشورهای عراق، سوریه ، یمن ، لبنان ، افغانستان و پاکستان اشاره کرد و گفت: تکفیری ها و داعشی ها فرقه های انحرافی دست آموز آمریکا و استکبار هستند که به اسم اسلام فعالیت می کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: یقین داشته باشید این ائتلاف ها، یک نمایش خیمه شب بازی است و در آینده نزدیک

این بازی به نفع مسلمانان جهان و جمهوری اسلامی ایران تمام می شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ایران فریب این نیرنگ ها را نمی خورد، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی

ایران در بسیاری از کشورهای منطقه اثر گذار است و دنیا نیز به این نتیجه رسیده است.

وزیر کشور به حوزه اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با کاهش نرخ تورم و رکود اقتصادی، روحیه امید و خودباوری در مردم تقویت شده و این فضای اقتصادی همراهی مردم با دولت را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه دولت رشد منفی اقتصادی را به سمت مثبت شدن سوق داده ، گفت: اقدامات دولت یازدهم موجب ایجاد ثبات در تصمیم گیریهای اقتصادی کشور شده است.

رحمانی فضلی در ادامه به اهمیت انسجام و وحدت در حوزه های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: ساماندهی و نظم و نظارت دقیق تر در حوزه فرهنگی از برنامه های مهم دولت است.

وی به رویکرد دولت نسبت به استانهای کشور اشاره کرد و ادامه داد: دولت تدبیر و امید نگاه ها در مدیریت استانی را بر توسعه استان ها معطوف کرده است.

وی با بیان اینکه انتخاب استانداران نیز مبتنی بر رعایت خط اعتدال سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مدیریتی است، بیان داشت: بیش از 15 استان کشور قادر به اداره استان بر اساس منابع پولی استانی خودشان هستند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی منطبق با شرایط ، امکانات و پتناسیل استانی در دولت صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مازندران سالانه پذیرای بیش از 25میلیون گردشگر است،می توان با ارایه خدمات مناسب از آنان مالیات دریافت کرد.

وزیر کشور افزایش سرمایه گذاری، بهره وری و کاهش مصرف را سه مقوله مهم برای توسعه و رونق اقتصادی استان ها ذکر کرد که باید همواره مورد توجه قرار بگیرد.


ویدیو مرتبط :
یادآوری دوران گذشته کوخالو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکسهایی جالب از حج در دوران گذشته