اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دنیس راس: باید تهدید به حمله را برای ایران باور پذیر کنیم



دنیس راس,حمله آمریکا به ایران,مشاور سابق دولت اوباما

دنیس راس: باید تهدید به حمله را برای ایران باور پذیر کنیم

آمریکاباید راهی برای مصالحه بینابین بر سر برنامه هسته ای ایران و پذیرش حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در چارچوب نظارت های آژانس بیابد و از سوی دیگر باید به مقامات ایران جدی بودن عزم آمریکا برای استفاده از کاربرد نیروی نظامی در صورت شکست دیپلماسی را باور پذیر سازد.

دنیس راس مشاور سابق دولت اوباما با انتشار مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست به دولت آمریکا توصیه کرد که در قبال برنامه هسته ای ایران جدیت بیشتری به خرج دهد و تهدید به استفاده از نیروی نظامی در صورت شکست دیپلماسی را برای مقامات ایران باور پذیر سازد.

در این مطلب با اشاره به اینکه تحریم ها بر ایران فشار وارد می کنند اما بر رفتار هسته ای حکومت ایران خللی وارد نکرده اند، می افزاید ، ظاهرا از نظر مقامات ایران این کشور هنوز تحمل فشارهای بیشتری را دارد در حالی که آمریکا هم عزمی به استفاده از نیروی نظامی در صورت شکست راه دیپلماسی ندارد.

راس به دولت اوباما پیشنهاد می دهد برای خروج از این وضعیت باید دو گام مهم بردارد نخست اینکه راهی برای مصالحه بینابین بر سر برنامه هسته ای ایران و پذیرش حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در چارچوب نظارت های آژانس بیابد و در گام دیگر باید به مقامات ایران جدی بودن عزم آمریکا برای استفاده از کاربرد نیروی نظامی در صورت شکست دیپلماسی را باور پذیر سازد.

از نظر دنیس راس این فرمول یگانه راه خروج پرونده هسته ای ایران از اوضاع فعلی است و تنها در این صورت است که مقامات ایران مجاب خواهند شد تا تن به مصالحه دهند.

دنیس راس در این مقاله به دولت اوباما توصیه کرده که تاکتیک کنونی مذاکرات خود با ایران که بر مبنای تاکتیک گام به گام اعتماد سازی است تغییر دهد و به جای آن به صورت واضح و آشکار خط قرمزهای آمریکا درباره برنامه هسته ای ایران را برای ایران ترسیم کند و به باور مقامات ایرانی برساند که رویکرد دیپلماتیک همیشگی نیست و زمان دیپلماسی در حال از دست رفتن است.

دنیس راس در این مطلب دولت اوباما را از رسیدن به یک توافق حداقلی با ایران و منتظر ماندن برای رسیدن به یک توافق نهایی در میان مدت،برحذر داشته است و تضمین بخشی این گونه توافقات محدود بر منافع و امنیت ملی آمریکا را زیر سوال برده است.

گفتنی است راس پیشتر با نگارش مقاله ای به دولت اوباما توصیه کرده بود تا پایان سال 2013 به رویکرد دیپلماتیک مهلت دهد و پس از پایان این سال در صورت جواب نگرفتن از گزینه دیپلماتیک به رویکرد نظامی بیندیشد./عصر ایران

 

 

 


ویدیو مرتبط :
دنیس راس با حمله به شورای نگهبان- صبر آمریکا تمام شده است!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دنیس راس :برای زهر چشم گرفتن از ایران باید به سوریه حمله کنیم



دنیس راس,حمله به سوریه,اخبار سیاسی

دنیس راس :برای زهر چشم گرفتن از ایران باید به سوریه حمله کنیم

انتظار ما از ایران آن است که رفتار خود را نه تنها در موضوع سوریه بلکه در مساله هسته ای تغییر دهد و یکی از مشکلاتی که ما در این زمینه داریم این است که حاکمان ایران باور ندارند که آمریکا ممکن است از نیروی نظامی استفاده کند.

دنیس راس مشاورسابق دولت اوباما در منطقه خاورمیانه اعلام کرد که باید برای زهر چشم گرفتن از حاکمان ایران در برنامه هسته ای و اثبات این مساله که آمریکا حاضر به کار بردن همه گزینه ها از جمله گزینه نظامی برای برخورد با مساله هسته ای ایران است، ایالات متحده آمریکا در مورد سوریه جدی تر عمل کند و اگر لازم باشد در این کشور به مداخله نظامی دست بزند.

به گزارش عصر ایران به نقل از لس آنجلس تایمز راس با اشاره به اینکه مساله سوریه ارتباط عمیقی با ایران دارد، افزود:" آنچه در سوریه می گذرد با ایران ارتباط عمیقی دارد. تعلل آمریکا در سوریه پیام اشتباهی برای حاکمان ایران که از بشار اسد پشتیبانی می کنند،می فرستد."

راس افزود:" انتظار ما از حاکمان ایران آن است که رفتار خود را نه تنها در موضوع سوریه بلکه در مساله هسته ای تغییر دهند و یکی از مشکلاتی که ما در این زمینه داریم این است که حاکمان ایران باور ندارند که آمریکا ممکن است از نیروی نظامی ( در موضوع سوریه یا مساله هسته ای ایران) استفاده کند."

این دیپلمات سابق آمریکایی در ادامه افزود:" نکته جالب در اینجا این مساله است که اگر می خواهیم دیپلماسی موفقی داشته باشیم، آنها باید به عزم ما برای استفاده از نیروی نظامی در صورت لزوم باور داشته باشند.از نظر من تعلل آمریکا در بحران سوریه این پیش فرض را (بین حاکمان ایران)ایجاد کرده که آمریکا قادر یا مایل به استفاده از نیروی نظامی نیست."

راس افزود:" اگر ما در مورد سوریه جدی تر وارد عمل شویم به نظر من محاسبات ایران در مورد موضوع هسته ای را تحت تاثیر (و تغییر) قرار خواهیم داد."/عصرایران