اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلیل عدم رعایت توازن جنسیتی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش



اخبار,اخبار اجتماعی,علی اصغر فانی

بنابر اظهارات وزیر آموزش و پرورش، بر اساس آخرین آمار و تا روز گذشته 12 میلیون و 480هزار و 938 دانش آموز بدون احتساب بزرگسالان، در مدارس ثبت نام کرده‌اند؛ این در حالیست که فعالیتهای بسیاری برای بازگشایی هرچه‌ باشکوه‌تر مدارس در مهرماه صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» علی اصغر فانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در آستانه بازگشایی مدارس، با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک دولت و ملت محسوب می شود گفت: تمام کارکنان ما در تمام سطوح فعالیت خود را برای بازگشایی مدارس از بهمن ماه سال گذشته آغاز کردند تا شاهد بازگشایی باشکوه مدارس در سال تحصیلی 94-95 باشیم.

وی افزود: امسال سیاست‌های پنجگانه آموزش و پرورش اعم از توسعه مشارکتها، ارتقای مدیریت آموزشگاهی و.. را با قوت ادامه خواهیم داد.

ثبت‌نام حدود 12.5 میلیون دانش‌آموز در مدارس
وزیر آموزش و پرورش در ادامه آخرین آمار ثبت نامی مدارس را اعلام کرد و گفت: بر اساس آخرین آمار و تا روز گذشته 12 میلیون و 480هزار و 938 دانش آموز بدون احتساب بزرگسالان، در مدارس ثبت نام کردند.

فانی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش آمار 450 هزار دانش‌آموز را نشان می‌دهد؛ برآوردها این است که آمار نهایی ثبت نامی‌ها به بیش از 13 میلیون و 250 هزار برسد.

آمادگی آموزش و پرورش برای بازگشایی 126 مدرسه در خارج از کشور
اشتغال به تحصیل بیش از 408 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس
فانی با بیان اینکه سیاست ما درباره مدارس خارج از کشور جذب حداکثری ایرانیان است گفت: سال گذشته نزدیک به 15هزار دانش آموز ایرانی در مدارس خارج از کشور تحصیل کردند و آماده بازگشایی 126 مدرسه در 76 کشور خارجی هستیم.

وی افزود: در داخل کشور هم میزبان اتباع بیگانه هستیم و بر اساس آخرین آمار ثبت نام‌ها بیش از 408 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس ما مشغول تحصیل‌اند. امسال با توجه به دستور مقام معظم رهبری تا امروز بیش از 48 هزار دانش آموز افغانی در مدارس داخلی ما ثبت نام شدند.

تحصیل 250 هزار دانش‌آموز در مدارس جدیدالاحداث آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه امسال 1300 پروژه آموزشی با 8000 کلاس درس و زیربنای یک میلیون و 150هزار مترمربع تحویل آموزش و پرورش شده است عنوان کرد: در این مدارس جدید حداقل 250 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل خواهند شد.

فانی ادامه داد: از این تعداد 20 درصد مدارس خیرساز هستند و یکهزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها صرف شده است. تخصیص منابع عمرانی در پنج ماهه اول خوب بوده است و پیش‌بینی می‌شود 700مدرسه دیگر تا آخر سال تحویل شوند.

اعمال مدیریت یکپارچه بر مراکز پیش دبستانی
بکارگیری مربیان پیش دبستانی بر اساس جنس و نیاز مناطق
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره واگذاری مدیریت مراکز پیش دبستانی به آموزش و پرورش گفت: قرار شده است مدیریت یکپارچه بر مراکز اعمال شود و مدیریت یکپارچه به معنای ورود قطعی ما نیست و باید مدیریت کلان در این خصوص انجام شود. فانی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا درباره وضعیت جذب حق التدریس مربیان پیش دبستانی گفت: دستورالعمل جذب حق التدریس مربیان پیش دبستانی با توجه به مصوبه مجلس، آماده و ابلاغ شده است و بر اساس جنس، رشته و نیازی که در مناطق داریم، مربیان پیش دبستانی را بکار خواهیم گرفت.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه پرسنل آموزش و پرورش بدون احتساب بازنشستگان در سال گذشته 978 هزار و 287 نفر بوده‌اند گفت: امسال 29 عنوان کتاب جدیدالتالیف در پایه‌های پنجم و نهم داریم و 130 میلیون کتاب درسی چاپ شده که توزیع آن از پانزدهم شهریورماه آغاز شده است.

خداحافظی 40 هزار کلاس درس با بخاریها
وی در ادامه با بیان اینکه در مهرماه 94 حداقل 40 هزار کلاس درس با بخاری‌ها خداحافظی می‌کنند، گفت: تخصیص منابع عمرانی در آموزش و پرورش در سال جاری مطلوب بوده است و امیدواریم توسعه فضاهای آموزشی با سرعت بیشتری پیش برود.

فانی همچنین به توسعه کمی و کیفی آموزش به شیوه تبلیغی برای دانش‌اموزان استثنایی اشاره و اظهار کرد: آموزش و پرورش تاکنون با 21 نهاد و سازمان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است. امسال تعداد دانش‌آموزان در حال تحصیل در مدارس غیردولتی به بیش از 11.8 درصد خواهد رسید.

پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی از مهر 95 به جمعیت معلمان اضافه می‌شوند
وزیر آموزش و پرورش همچنین به برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در تاریخ 27 شهریورماه اشاره و عنوان کرد: این برای نخستین بار است که از این طریق اقدام به جذب نیرو کرده‌ایم و امیدواریم پذیرفته شدگان پس از دوره یک ساله و کسب مهارت‌های معلمی بتوانند از مهر 95 به خیل فرهنگیان بپیوندند.

وی به موفقیت دانش‌آموزان در المپیادهای علمی اشاره و عنوان کرد: دانش‌اموزان ما در المپیاد نجوم اختر، وفیزیک رتبه اول جهانی را کسب کرده‌اند و در المپیاد ریاضی، فیزیک و کامپیوتر رتبه‌های ما نسبت به سال گذشته از ارتقای بالایی برخوردار بوده و تمام تیم‌های اعزامی ما رتبه تک رقمی دریافت کرده‌اند.

فانی به استقرار مدیریت یکپارچه دوره پیش دبستانی اشاره و عنوان کرد: پیش دبستانی متولیان مختلفی در کشور داشته و با اظهار نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری مدیریت یکپارچه آن به استناد سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری به آموزش و پرورش محول شده و امیدواریم بتوانیم با نظارت و برنامه‌ریزی، مدیریت کلان دوره پیش دبستانی را در سال تحصیلی 94-95 دنبال کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آیین‌نامه کلاس‌های چند پایه در سال گذشته در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شد و هدف آن ایجاد عدالت در ارائه خدمات آموزشی بود، گفت: سال گذشته نرخ رشد تحت پوشش نوآموزان پیش دبستانی تا 14 درصد بود.

وی ادامه داد: طرح تعالی مدیریت مدارس یکی دیگر از برنامه‌های ما بود که در 5700 مدرسه اجرا شد و امسال افزایش تعداد این مدارس را دنبال خواهیم کرد.

فانی به اقدامات انجام شده در حوزه پرورشی نیز اشاره و اظهار کرد: حفظ موضوعی آیات قرآن کریم، توسعه دارالقرآن‌ها و احداث حداقل 650 دارالقرآن در سال گذشته و همچنین توسعه تربیت سیاسی اجتماعی دانش‌آموزان از جمله این اقدامات بوده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه هستیم، اظهار کرد: این برنامه از سال 95 آغاز و تا سال 99 ادامه خواهد داشت و فرصت مهمی برای آموزش و پرورش در دولت یازدهم است که بتواند اولویت‌های خودش را در حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت به خصوص در اجرایی کردن سند تحول پیش‌بینی کند.

وی افزود: نقشه راه سند تحول که مبنای تدوین سند برنامه ششم در بخش آموزش و پرورش است امسال رونمایی شد و امیدواریم بتوانیم با اجرای سند تحول به ساحت‌های شش گانه تربیتی نائل شویم.

ورود نیرو به آموزش و پرورش متوقف نشده است
فانی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره ساماندهی نیروی انسانی اظهار کرد: در حال حاضر همانطور که گفته شد، پیش‌بینی می‌شود، شمار دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید به 13 میلیون و 250 هزار نفر برسد.

 

از این تعداد 1.5 میلیون دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی و نزدیک به 11.5 میلیون دانش‌آموز در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند. اگر بخواهیم در بخش دولتی به ازای هر 15 دانش‌آموزان یک معلم در نظر بگیریم باز هم با نیازهای واقعی فاصله داریم. نیروی انسانی آموزش و پرورش به صورت اصولی و صحیح در کشور توزیع نشده است.

وی ادامه داد: ما در بهسازی نیروی انسانی به دنبال توزیع صحیح نیروی انسانی با توجه به جنس، رشته و موقعیت جغرافیایی هستیم. در برخی مناطق با تورم نیروی انسانی و در برخی دیگر با کمبود مواجه هستیم. ورودی به آموزش و پرورش متوقف نشده است و از طریق دانشگاه فرهنگیان و روش‌های دیگر استخدامی داریم اما باید در این جذب نیروها حتما توازن رعایت شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری درباره بلاتکلیفی مدیران مجتمع‌های آموزشی تعطیل شده نیز گفت: مجتمع‌های آموزشی که فعال شدند، تعداد قابل توجهی از آنان مغایر با مصوبات شورای عالی بوده است که اینها تعطیل شدند اما مجتمع‌هایی که براساس مصوبه شورای عالی تشکیل شده‌اند، فعالیت خود را به قوت قبل ادامه می‌دهند.

اقتصادی کردن آموزش و پرورش شروع شده است
فانی درباره اقتصادی کردن آموزش و پرورش نیز گفت: اقتصادی کردن آموزش و پرورش شروع شده است و سال گذشته بیش از 1000 میلیارد تومان در آموزش و پرورش صرفه‌جویی شده که توانستیم از این محل پرداختی معلمان را داشته باشیم.

دیدار با خانواده زندانیان فرهنگی
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره فرهنگیان زندانی گفت: چند روز پیش خانواده فرهنگیان زندانی شده درخواست دیدار با بنده را داشتند که موافقت کردم و آنها در این نشست گزارش‌هایی ارائه دادند. در حال پیگیری هستم و امیدوارم شاهد آزادی همکارانمان همزمان با بازگشایی مدارس باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه گلایه‌هایی مبنی بر ضعیف شدن هوشمندسازی مدارس به گوش می‌رسد، اظهار کرد: روند هوشمندسازی مدارس، آغاز شده و این روند کند نیست.

فانی در ادامه درباره سیاستی مبنی بر کاهش مدارس خاص گفت: سیاست ما تنوع مدارس است. در سال‌های گذشته مدارس‌های متنوع زیاد شده بودند و در دولت یازدهم کاهش این مدارس و ارتقای کیفیت را در مدارس غیردولتی دنبال می‌کنیم.

علت عدم رعایت توازن جنسیتی در آزمون استخدامی آموزش پرورش
وی درباره علت عدم رعایت توازن جنسیتی در آزمون استخدامی آموزش پرورش گفت: در حال حاضر 518 هزار و 77 نفر نیروی زن و 460 هزار و 210 نفر نیروی مرد شاغل در آموزش و پرورش داریم. این در حالی است که 51 درصد دانش‌آموزان ما پسر و کمتر از 49 درصد دختر هستند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: باید ساماندهی نیروی انسانی را متناسب کنیم. همین حالا در تهران در مقطع متوسطه 2300 همکار فرهنگی زن مازاد بر نیاز داریم و باید در استخدام‌ها کمبودهای خود را جبران کنیم. شهر تهران 81 درصد از نیروی‌های انسانی‌اش زن هستند و به همین خاطر است که باید در سهمیه استخدامی به مردان توجه داشته باشیم؛ اما درخصوص مدیران این گفته صحیح است و به دنبال آن هستیم در سطوح بالای مدیریتی از زن‌ها بیش از گذشته استفاده کنیم.

آمادگی صد درصدی آموزش و پرورش برای تحت پوشش بردن کودکان لازم‌التعلیم
 وزیر آموزش و پرورش در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت کودکان کار و بازماندگان از تحصیل گفت: وزارت آموزش و پرورش انسداد مبادی بی‌سوادی را به طور جدی دنبال می‌کند. از بهمن‌ماه سال 92 این برنامه به استانداران ابلاغ و اخیرا با امضای وزرای آموزش و پرورش و کشور بازگشت کودکان کار به تحصیل مورد تاکید قرار گرفته و تسریع شده است و استان‌ها در جذب دانش‌آموزان ترک تحصیل و کودکان کار تمام تلاش خود را می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر کودکی در سن مدرسه است و به مدرسه نمی‌رود ممکن است مشکلات اقتصادی، فرهنگی و یا... داشته باشد و یا خانواده‌اش اجازه ندهند که سعی می‌کنیم از طریق همکاری وزارت کشور این کودکان را به مدرسه بازگردانیم. آموزش و پرورش آمادگی صددرصدی برای تحت پوشش بردن کودکان لازم‌التعلیم دارد.

اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
محکوم کردن ایران به دلیل عدم رعایت حقوق همجنس بازان !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد



 

 

نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

 

 

ازسوی معاونت توسعه مدیریت وپشتیبانی وزارت آموزش وپرورش اسامی پدیرفته شدگان آزمون استخدامی ۴۰ هزار نفری اعلام شد.

اسامی پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره آزمون استخدامی این وزارت خانه كه در مصاحبه تخصصی وعمومی شركت نموده اند در سامانه وزارت آموزش وپرورش به نشانی www.medu.ir قابل مشاهده است.

براساس این گزارش، داوطلبان می توانند با درج كد داوطلبی یا كد ملی، نام و نام خانوادگی ، شماره شناسنامه و استان محل خدمت از نتیجه آزمون خود مطلع شوند.

پذیرفته شدگان اصلی باید از روز شنبه سیزدهم شهریور ماه سال جاری با مراجعه به اداره كل آموزش و پرورش استان محل خدمت خود یا سایت اداره كل آموزش و پرورش استان ضمن اخذ راهنمایی های لازم و تكمیل پرونده ، برنامه آموزش ضمن خدمت را دریافت كنند .

شایان ذكر است؛ ادارات كل آموزش و پرورش استان ها پاسخگوی سئوالات احتمالی داوطلبان خواهند بود.

در این گزارش آمده است؛ اسامی پذیرفته شدگان سایر استان ها نیز به تدریج اعلام و در سایت مذكور درج خواهد شد...../تحلیل:ایسنا