اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلایل علمی"غیبت کردن زنان"!


زمانی که زنان با همجنسان خود صحبت می‌کنند به دنبال نقاط مشترک می‌گردند بنابراین به طور مداوم کلام یکدیگر را قطع می‌کنند.

«جان ال. لوک»، استاد زبان‌شناسی کالج لهمن در نیویورک به تازگی کتابی با عنوان «دوئل‌ها و دوئت‌ها» را منتشر کرده و در آن به بررسی این نکته پرداخته است که زنان و مردان به طور ریشه‌ای از روشهای متفاوتی برای صحبت کردن استفاده می‌کنند که به دلیل روشهای تربیتی آن‌ها نیست بلکه این تفاوت‌ها در نیازهای تکاملی آن‌ها ریشه دارد.

 زنان، الگوهای گفتاری ملایم تری برای ارتباط برقرار کردن میان خود به کار می‌گیرند. این روش، آن‌ها را از برخوردهای تهاجمی مردان حفظ می‌کند.

به گفته «لوک»، این الگویی است که به مدت هزاران هزار سال در تاریخ تکامل بشر ادامه داشته است.

این زبان‌شناس در خصوص تفاوتهای میان کلام زنان توضیح داد: «زمانی که زنان با همجنسان خود صحبت می‌کنند به دنبال نقاط مشترک می‌گردند بنابراین به طور مداوم کلام یکدیگر را قطع می‌کنند.

این مسئله موجب می‌شود که زنان به یکدیگر برای به اتمام رساندن داستان‌ها کمک کنند و در واقع آن‌ها یک داستان را با همدیگر می‌سازند. این بافت پیوندی در گروههای زنان سبب می‌شود که اطلاعات شخصی و صمیمی درباره زندگی و روابط گوینده با سایر مردم به کل اعضای گروه ارائه شود.

این یک علامت مشخص از روشی است که زنان از آن برای صحبت با دوستان همجنس خود استفاده می‌کنند و درواقع روش گفتار زنان یک الگوی دوئت (دو همصدایی) دارد.»

وی در خصوص تمایل زنان به غیبت کردن و شایعه پراکنی گفت: «واژه شایعه (gossip) یک لحن تحقیرآمیز دارد اما زنان از این واژه در مفهوم یک کد اخلاقی جامعه استفاده می‌کنند.

نتایج مطالعه‌ای که بر روی مفهوم شایعه یا سخن چینی انجام شد نشان داد که زنان سخن چین معمولاً درباره زنانی که خانه داران بدی هستند، زنانی که مادران بدی هستند و زنانی که همسران خوبی نیستند غیبت و شایعه پراکنی می‌کنند. این رفتار‌ها هر یک از زنان را در یک جامعه تهدید می‌کنند.

زنان دلیل بسیار خوبی دارند که درباره این موضوعات صحبت کنند تا آن‌ها را حل کنند. اما از آنجا که موضوعات مشابه برای مردان تهدید به شمار نمی‌آید بنابراین آن‌ها معمولاً غیبت نمی‌کنند.»

«لوک» درباره تمایل مردان به گفتار برپایه الگوی دوئل گفت: «اگر شما دو مرد باشید و برای مثال بخواهید باهم حرف بزنید احتمال بسیاری وجود دارد که به همدیگر کمی توهین کنید و یا به روشی ستیزه جویانه با هم صحبت کنید. در واقع، مردان برای اینکه خود را تاتیرگذار نشان دهند تمایل دارند از واژگان درشت استفاده کنند. کاری که زنان هرگز و هرگز انجام نمی‌دهند.»

منبع: تابناک



ویدیو مرتبط :
دلایل غیبت.....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلایل بسیار علمی در اثبات مضر بودن اینترنت



اخبار,اخبارسیاسی,سرعت اینترنت

 

 اخبار سیاسی -  طنز)دلایل بسیار علمی در اثبات مضر بودن اینترنت

 برای فهمیدن اینکه چه چیزی علمی است و چه چیزی غیر‌علمی، دیگر نیازی نمی‌بینیم که بر اثبات یا ابطال‌پذیر بودن آن تأکید کنیم و صغرا کبرا بچینیم تا مخاطب قانع بشود. مخاطب که به همین لفظ "علمی" قانع است، لذا از اطناب بی‌مورد پرهیز می‌کنیم.

مثلاً همین آقای اینترنت، همین فرد معلوم‌الحال و مجهول‌الهویه که سال‌هاست به توطئه و تشویش افکار خصوصی و عمومی می‌پردازد. ما در اینجا ثابت خواهیم کرد که ایشان مضر است و باید محاکمه شود، به‌ویژه آن نوع پرسرعتِ ملعونش.

1- اینترنت حامی فتنه‌گران است.
چنانچه سرعت اینترنت بالا برود، مردم بسیاری از اموراتشان را در منزل انجام خواهند داد و دیگر نیازی نیست بیرون بروند و بنزین بسوزانند، لذا مصرف بنزین و در پی آن آلودگی هوا کاهش پیدا خواهد کرد و در پی آن محیط‌زیست کمتر آلوده خواهد شد. چنانچه این سلسله حوادث شیطانی به وقوع بپیوندند، دیگر چگونه مسوولین زحمت‌کش اخبار بیست‌وسی، هر شب پونصد دقیقه در مورد م.الف، ریاستِ فتنه‌گرِ سازمانِ محیطِ به‌اصطلاح زیست، برنامه بسازند تا میلیون‌ها بیننده را از خیانت‌های این سازمان آگاه سازند؟

2- اینترنت مخالف تفکیک جنسیتی است.
چنانچه اینترنت در این مملکت رواج پیدا بکند، جوان‌ها صبح تا شب می‌نشینند پای آن، البته تا این جای کار مطلوب است که هرکس بنشیند سرجایش و در خانه بماند تا خدای‌نکرده جنس مخالفی با یک حرکت طلایی به سمتش حمله نکند.

 

لیکن باید توجه داشت که اخیراً نوعی از اینترنت به بازار آمده است که در موبایل فرومی‌کنند و با خود به بیرون می‌برند، اینجاست که قلب انسان به درد می‌آید، باید تذکر داد و به‌طور موازی سرکوب کرد تا برگردیم به همان دورانی که جوان‌ها سرشان با پلی‌استیشن و امثالهم گرم بود و نمی‌شد آن را برداشت و بیرون برد و احیاناً جنس مخالف را رؤیت کرد، قلیان هم‌چنین حالت خوبی را دارد، هرچند دیده‌شده که عده‌ای قلیان را هم در دست می‌گیرند و درحالی‌که همچون اگزوز خاور دود بیرون می‌دهند، اقدام به رؤیت اجناس مخالف می‌کنند.

3- اینترنت حامی دولت است.
صداوسیما که دشواری ندارد، حاجی حواسش هست، ماهواره هم که به من و تو کار ندارد و کار خودش را می‌کند، لیکن باید از اینترنت ترسید، چراکه اخیراً تریبون بخشی از دولت شده است و به‌نوعی تنها پل ارتباطی دولت و مردم محسوب می‌شود، لذا باید در اسرع وقت درش را گل گرفت.

 اخبار سیاسی - انصاف نیوز