اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلار در بازار رکورد شکست/ قیمت دلار به اوج رسید



اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت دلار

 

اخبار اقتصادی - دلار در بازار رکورد شکست/ قیمت دلار به اوج رسید

قیمت دلار در معاملات امروز بازار تهران به عدد 3 هزار و 360 تومان رسید که این رقم بالاترین قیمت طی یکسال گذشته به شمار می آید.

به گزارش خبرآنلاین، قیمت دلار امروز رکود سال 93 را جابه جا کرد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که رئیس کل بانک مرکزی یک ماه و نیم قبل از کاهش قیمت ها خبر داده بود. سیف به صراحت اعلام کرده بود قیمت دلار کاهش می یابد. اما نتیجه مذاکرات وین موجب شد تا بهای این ارز معتبر جهانی در بازار تهران رکود یکسال گذشته را جابه جا کند. پیش از این تنها در اردیبهشت سال جاری قیمت دلار به عدد 3 هزار و 335 تومان رسیده بود.

 

فعالان بازار اعتقاد دارند رشد ناگهانی قیمت دلار در بازار تهران در پی هجوم خریداران به بازار صورت گرفته است. طی ماه های گذشته بخش مهمی از فعالان اقتصادی به انتظار نتیجه مذاکرات وین نشسته بودند. آنها پالس های دریافت کرده بودند که نشان می داد پس از این مذاکرات روند قیمت گذاری ها نزولی می شود. برهمین اساس طی دو ماه گذشته خرید ارز کلان در بازار متوقف شده بود.

 

حتی یکی از تجار نقل می کند:« آنهایی که بدهی ارزی داشتند، پرداخت ها را به تاخیر انداخته بودند تا در دوره ارزانی قیمت ها اقدام به خرید کنند ولی از چهارشنبه هفته گذشته تاکنون فضای روانی بازار بهم ریخته است.» همین تقاضاهای انباشته موجب شده تا بازار ارز با شوک ناگهانی مواجه شود. برخی تحلیلگران نیز اعتقاد دارند، تا زمانی که دولت اقدام به تزریق ارز در بازار نکند، وضعیت به همین شکل باقی می ماند.

قیمت دلار در سال 93 وضعیت نسبتا با ثباتی را پشت سرگذاشته بود. پیش از این حتی قیمت دلار به عدد 3 هزار و 40 تومان در هفدهمین روز از فرودین ماه نیز کاهش یافته بود که به عنوان رکوردی کمترین قیمت در سال جاری به شمار می آمد. نشانه های پیش از وین نیز مشخص می کرد که احتمال کاهش بیشتر قیمت ها وجود دارد.  در همین حال حسینی هاشمی کارشناس بانکی  اعتقاد دارد طی سه هفته گذشته خرید و فروش کلان ارز در بازار متوقف شده بود.

 

دلیل اصلی نیز انتظار بازار برای کاهش قیمت ها بوده است ولی از امروز همین گروه اقدام به خرید دلار کرده اند و همین جریان موجب رشد قیمت ها در بازار شده است. سید کمال سید علی معاون ارزی اسبق بانک مرکزی نیز همین اعتقاد را دارد:« فعالان اقتصادی پیش از سوم آذر ماه انتظار حصول توافق نهایی از مذاکرات هسته ای را داشتند. این موضوع باعث شد پس از تمدید مذاکرات موجی از خرید در بازار ایجاد شود.» براین اساس تحلیل های کارشناسان بانکی نشان می دهد دلیل اصلی رشد قیمت دلار، خرید ناگهانی فعالان اقتصادی بوده است.

در حال حاضر روند قیمت گذاری دلار همچنان صعودی است. این اتفاق هم در شرایطی رخ می دهد که ارزش دلار در بازارهای جهانی طی چهار روزگذشته نزولی بوده است. با این حال شرایط بازار جهانی در وضعیت دلار در تهران اثری ندارد. در پی رشد قیمت دلار، بهای خرید و فروش سکه و طلا نیز در بازار تهران رشد پیدا کرده است. پیش از این میزان رشد قیمت سکه در هفته منتهی به مذاکرات 1.8 درصد و دلار 2.8 درصد بوده است. اما این رقم با توجه به وضعیت صعودی قیمت ها تا پایان هفته بیشتر خواهد شد.

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت دلار

اخبار اقتصادی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
کاهش قیمت نفت از بشکه ای بالای 100 دلار به حدود60 دلار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فروش آخرین «گرگ و میش» به ۳۴۱ میلیون دلار رسید / «اسکای‌فال» رکورد فیلم‌های جیمز باند را شکست



 گرگ و میش,فیلم گرگ و میش,فیلم سینمایی گرگ و میش

فروش آخرین «گرگ و میش» به ۳۴۱ میلیون دلار رسید / «اسکای‌فال» رکورد فیلم‌های جیمز باند را شکست

فیلم خون‌آشامی «ماجرای دنباله‌دار گرگ و میش: سپیده‌دم - قسمت 2» در هفته اول اکران پرفروش‌ترین فیلم دنیا شد.

به گزارش خبرآنلاین، پنجمین و آخرین فیلم مجموعه سینمایی «گرگ و میش» در هفته اول اکران در آمریکای شمالی در 4070 سینما حدود 141.3 میلیون دلار و در 61 بازار در سطح بین‌المللی 199.6 میلیون دلار به دست آورد و مجموع فروش جهانی خود را به 340.9 میلیون دلار رساند.

به این ترتیب «ماجرای دنباله‌دار گرگ و میش: سپیده‌دم - قسمت 2» توانست بهترین فروش افتتاحیه فیلمی از این مجموعه محبوب در سطح جهانی را کسب کند.
 
آخرین «گرگ و میش» در آمریکای شمالی نتوانست به پای «ماه نو» فیلم دوم مجموعه برسد که سال 2009 در چنین هفته‌ای اکران شد و با 142.8 میلیون دلار فروش بهترین افتتاحیه فیلمی از این مجموعه را به نام خود ثبت کرد. با این حال، از «سپیده‌دم - قسمت 1» بیشتر فروخت که پارسال در چنین هفته‌ای روی پرده رفت و در هفته اول 138.1 میلیون دلار به دست آورد.
 
«سپیده‌دم - قسمت 2» در سطح بین‌المللی تقریبا در تمام مناطق بهتر از دو فیلم قبل کار خود را آغاز کرد.
 
تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به این فیلم نمره A داده‌اند. 50 درصد تماشاگران فیلم 25 سال به بالا بودند.

گرگ و میش,فیلم گرگ و میش,فیلم سینمایی گرگ و میش

 «ماجرای دنباله‌دار گرگ و میش: سپیده‌دم - قسمت 2» در هفته اول اکران پرفروش‌ترین فیلم دنیا شد

آخرین فیلم «گرگ و میش» را بیل کاندون کارگردانی کرده و بازیگران اصلی چهار فیلم قبلی شامل کریستن استیوارت، رابرت پاتینسن و تیلور لاتنر نقش‌های خود را تکرار کرده‌اند. استیوارت نقش بلا را بازی می‌کند و پاتینسن به نقش ادوارد ظاهر می‌شود. لاتنر هم نقش یک گرگ‌نما را دارد.
 
پس از به دنیا آمدن رنزمی فرزند بلا و ادوارد، خانواده کالن دیگر خانواده‌های خون‌آشام را برای حفاظت از کودک دور هم جمع می‌کنند.
 
«سپیده‌دم - قسمت 2» بر اساس چهارمین و آخرین قسمت مجموعه کتاب‌های پرفروش «گرگ و میش» نوشته استفنی مایر ساخته شده است.
 
از سوی دیگر، «اسکای‌فال» به کارگردانی سام مندس این هفته مجموع فروش جهانی خود را به 669.2 میلیون دلار رساند و پرفروش‌ترین مجموعه سینمایی جیمز باند شد.
 
بیست و سومین فیلم باند با بازی دانیل کریگ در نقش مامور 007 در هفته دوم اکران در ایالات متحده و کانادا به فروش بسیار خوب 41.5 میلیون دلار دست پیدا کرد و مجموع فروش خود را در آمریکای شمالی به 161.3 میلیون دلار رساند.
 
«اسکای‌فال» خارج از آمریکای شمالی هم تاکنون 507.9 میلیون دلار فروخته است.

 

گرگ و میش,فیلم گرگ و میش,فیلم سینمایی گرگ و میش

 «اسکای‌فال» رکورد فیلم‌های جیمز باند را شکست
 

فیلم زندگی‌نامه‌ای «لینکلن» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ که از آن به عنوان یکی از رقبای جدی فصل جوایز سینمایی امسال یاد می‌شود، در اولین هفته اکران گسترده در ایالات متحده و کانادا در 1775 سینما به فروش خوب 21 میلیون دلار دست پیدا کرد.
 
متوسط فروش این فیلم با بازی دانیل دی- لوییس نقش آبراهام لینکلن شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا در هر سینما 11.831 هزار دلار بود. مجموع فروش این فیلم در آمریکای شمالی 22.4 میلیون دلار شده است.
 
این هفته دو رقیب دیگر فصل جوایز نیز اکران خود را به طور محدود آغاز کردند: «کتاب بارقه امید» («Silver Linings Playbook») به کارگردانی دیوید ا. راسل و «آنا کارنینا» ساخته جو رایت. هر دو فیلم فروشی خوب اما نه تماشایی داشتند.
 
«کتاب بارقه امید» در 16 سینما 458.4 هزار دلار فروخت. برادلی کوپر، جنیفر لارنس، رابرت دنیرو و جکی ویور در این بازی می‌کنند که ماه سپتامبر جایزه فیلم منتخب تماشاگران سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو را دریافت کرد.  
 
«کتاب بارقه امید» درباره مردی جوان به نام پت سولیتانو (کوپر) است که قبلا معلم بوده و مدتی را هم در یک موسسه بیماران ذهنی گذرانده است. پت پیش پدر و مادرش (با بازی دنیرو و جکی ویور) بازمی‌گردد و در همین حال می‌کوشد با همسر سابقش آشتی کند. اوضاع زمانی بدتر می‌شود که پت با دختری اسرارآمیز به نام تیفانی (لارنس) که مشکلات خاص خودش را دارد، آشنا می‌شود.
تماشاگران در سینمااسکور به این فیلم نمره A- داده‌اند.
 
«آنا کارنینا» که اقتباسی جدید از رمان لئو تولستوی است، در 16 سینما 315.4 هزار دلار فروش داشت. کایرا نایتلی نقش اصلی این فیلم را بازی می‌کند. منتقدان واکنش‌های متفاوتی به این فیلم نشان داده‌اند.

 

 

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (16 تا 18 نوامبر)
 

 

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

1

«ماجرای دنباله‌دار گرگ و میش: سپیده‌دم - قسمت 2»

141.3

4070

34.717

141.3

120

1

2

«اسکای‌فال»

41.5

3505

11.840

161.3

200

2

3

«لینکلن»

21

1775

11.831

22.4

65

2

4

«رِک-ایت رالف»

18.3

3622

5.056

121.5

165

3

5

«پرواز»

8.6

2612

3.298

61.3

31

3

6

«آرگو»

4.1

2210

1.842

92.1

44.5

6

7

«ربوده‌شده 2»

2.1

2063

1.018

134.6

45

7

8

«Pitch Perfect»

1.3

1122

1.123

62

17

8

9

«Here Comes the Boom»

1.2

1350

889

41.1

-

6

10

«اطلس ابر»

900 هزار

920

978

24.9

-

4

 

  منبع:khabaronline.ir