اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دعوت مجلس از روحانی و ظریف برای پاسخگویی درباره جزئیات و توافقات مذاکرات ژنو



 توافقات مذاکرات ژنو,روحانی,ظریف,مجلس

 
دعوت مجلس از روحانی و ظریف برای پاسخگویی درباره جزئیات و توافقات مذاکرات ژنو

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از نامه نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس برای دعوت از حسن روحانی و محمدجواد ظریف برای حضور در پارلمان و پاسخگویی نسبت به جزئیات و توافقات مذاکرات ژنو خبر داد.

ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد، در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت در گفت‌وگو با فارس، گفت: جمعی از نمایندگان در حال جمع‌آوری امضاء برای نامه‌ای هستند که بر طبق آن از هیئت رئیسه مجلس خواسته شده که از رئیس جمهور و وزیر امور خارجه برای حضور در پارلمان دعوت کنند.
 
وی اضافه کرد:  درخواست نمایندگان برای دعوت در راستای بررسی جزئیات و توافقات مذاکرات اخیر ژنو صورت می‌گیرد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: تاکنون حدود 40 نفر این نامه را امضا کردند و به احتمال فراوان امضاها افزایش خواهد یافت. 

/فارس


ویدیو مرتبط :
1392/08/30:مذاکرات ظریف با اشتون..ورود مذاکرات به جزئیات...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کیهان خطاب به روحانی و ظریف:وقتی اسرائیل از متن مذاکرات ژنو خبر دارد چرا شما آن را محرمانه می دانید؟



مذاکرات ژنو,حسین شریعتمداری

کیهان خطاب به روحانی و ظریف:وقتی اسرائیل از متن مذاکرات ژنو خبر دارد چرا شما آن را محرمانه می دانید؟

روزنامه کیهان در سرمقاله خود خطاب به رئیس جمهور و وزیر امورخارجه نوشت:

متن مذاکرات ژنو نمی‌تواند از نوع مسائل و موضوعات یاد شده باشد و در فهرست مسائل ناگفتنی و محرمانه به شمار آید. زیرا مذاکرات ژنو در حضور اعضای شش‌گانه هیئت‌های 5+1 صورت پذیرفته است، یعنی همان‌هایی که اگر قرار باشد نکته‌ای محرمانه بماند باید از نگاه و نظر آنها دور نگاهداشته شود.

 

چرا که هیئت‌های مذاکره کننده کشورهای 5+1، حریف و طرف مقابل ماجرا هستند و به یقین اگر احساس کنند نفع ما در محرمانه بودن فلان نکته است، دقیقاً همان نکته را علنی خواهند کرد.

 

که دیدیم چنین کردند و با عرض پوزش باید گفت؛ این استدلال که «محرمانه بودن مذاکرات نشانه جدی بودن آن است»! بیشتر به یک شوخی شبیه است تا نظریه‌ای منطقی، آنهم در عرصه دیپلماتیک!

 

همین دیروز روزنامه صهیونیستی هاآرتص فاش کرد که نمایندگان آمریکا و انگلیس، بعد از مذاکرات ژنو، متن مذاکرات و محتوای بسته پیشنهادی ایران را در اختیار اسرائیل گذاشته‌اند.

 

بنابراین به مردم و دلسوزان نظام حق بدهید که بپرسند؛ آیا متن مذاکرات فقط برای مردم ایران محرمانه است و نه برای دشمنان تابلودار نظام؟!

/خبرآنلاین