اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دعوای سوسیسی اتریش و اسلوونی



اتریش , سوسیس , نامگذاری سوسیس , سوسیس پنیری

 

دو کشور اتریش و اسلوونی بر سر نام گذاری نوعی سوسیس به اختلاف خورده اند و دعوای آنها به اتحادیه اروپا کشیده شده است.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، دو کشور اتریش و اسلوونی بر سر نامگذاری یک نوع سوسیس دچار اختلاف شده اند. دولت اسلونی معتقد است که سوسیس مورد اختلاف در قرن نوزدهم میلادی در این کشور برای اولین بار تولید شده است.

این در حالی است که کشور اتریش معتقد است که این اتریشی ها بوده اند که برای اولین بار این سوسیس را به همراه پنیر تولید کرده اند. " جوزف بتزینگر" مسئول اتاق بازرگانی اتریش در وین اینگونه می گوید: این سوسیس پنیری جزئی از تاریخ و فرهنگ ما است و حتی فکر کردن به تغییر اصل و ریشه تاریخی آن غیر ممکن است.

 

اتریش , سوسیس , نامگذاری سوسیس , سوسیس پنیری

 

" سوسیس وینی " نامی است که اتریشی ها برای این سوسیس به کار می برند و سعی دارند تا نام آن را به ثبت برسانند. در عین حال دولت اسلوونی نیز اعلام کرده است که این سوسیس به منطقه " Kranjska " در این کشور مرتبط است و ماجرا را را به اتحادیه اروپا منعکس خواهد کرد.../باشگاه خبرنگاران جوان


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تجمع پناهجویان در مرز اتریش-اسلوونی


در منطقه مرزی شهر «شنتیلی» روز جمعه پناهجویان بی‌اعتنا به نیروهای امنیتی مرزی با شکستن موانع تلاش کردند خود را به اتریش برسانند.

خبرگزاری ایسنا: در منطقه مرزی شهر «شنتیلی» روز جمعه پناهجویان بی‌اعتنا به نیروهای امنیتی مرزی با شکستن موانع تلاش کردند خود را به اتریش برسانند.

به گفته پلیس اتریش بیش از 7000 نفر در مرز این کشور با اسلوونی تجمع کرده‌اند و انتظار می‌رود این تعداد به سرعت افزایش یابد.

وزیر کشور اسلوونی با بیان اینکه کشورش آماده انجام اقدامات لازم است گفت: با توجه به اوضاع و احوال و میزان ضرورت، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. این اقدام‌ها شامل اطمینان از عبور پناهجویان از اسلوونی به عنوان کشور ترانزیت و کنترل تعداد آنان است. ما یک مسئولیت مهم انسانی پیش رو داریم.

به گزارش یورونیوز، در سوی دیگر مرز، نیروهای نظامی و پلیس، پناهجویانی را که وارد اتریش می‌شوند با اتوبوس و قطار به نقاط مختلف این کشور منتقل می‌کنند.

همزمان رئیس جمهور اتریش از افزایش اقدامات امنیتی در مرز اسلوونی برای کنترل موج مهاجران خبر داد. به گفته وی، احتمال نصب حصار در مرز نیز وجود دارد. در این صورت این برای نخستین بار خواهد بود که یک کشور عضو شنگن اقدام به نصب مانع در مرزهای خود می‌کند.

این در حالی است که به گزارش این شبکه، آلمان ورود مهاجران از اتریش به خاکش را محدود می‌کند. آلمان روز جمعه اعلام کرد که از این پس تنها از پنج نقطه مرزی این کشور با اتریش، اجازه ورود به مهاجران و پناهجویان به خاکش را خواهد داد.

آلمان می‌گوید که هدف از اعمال این محدودیت، نظم‌بخشی و مدیریت بهتر هزاران مهاجری است که با عبور از اتریش، خواهان پناهندگی در این کشور هستند.

برلین از وین اگر نه به تندی اما انتقاد و گله می‌کند و می‌گوید که هدایت هماهنگ نشده هزاران مهاجر به خاک این کشور توسط اتریش باعث می‌شود تا مقامات و مسئولان آلمانی خصوصا در ایالت بایرن با مشکل روبرو شوند.

یک سخنگوی پلیس اتریش این گله و انتقاد آلمان را یک بهانه خوانده و گفته است که روزانه فقط از گذرگاه مرزی «اشپیلفید» در مرز با اسلوونی 11 هزار مهاجر وارد اتریش می‌شوند.