اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دسیسـه 3 بنگاهـدار برای زمین میلیاردی شمال تهران



اخبار ,اخبار حوادث ,دسیسـه 3 بنگاهـدار

 

اخبار حوادث - در تجسس‌های پلیس فاش شد
دسیسـه 3 بنگاهـدار برای زمین میلیاردی شمال تهران

سه مرد بنگاهدار که زمینی را در شمال پایتخت با دسیسه‌ای ماهرانه میلیاردی فروخته بودند در تجسس‌های پلیس دستگیر شدند.

مردی اجیر شد تا نقش فروشنده را با مدارک جعلی بازی کند و خریدار در این نقشه بازی خورد و به دام افتاد. فروردین ماه سال جاری مردی با مراجعه به دادسرای شهر رباط‌کریم از چند مرد شیاد که زمین با ارزشش را در شمال تهران فروخته‌اند، شکایت کرد.

این مرد به بازپرس گفت: چندی پیش در جریان حصارکشی زمینم قرار گرفتم، وقتی خودم را به آنجا رساندم چند مرد را دیدم که مشغول کار هستند، وقتی سؤال کردم که اینجا چکار می‌کنند، جواب دادند زمین متعلق به مردی به نام «کامران» است.


وی در ادامه افزود: شماره این مرد را به دست آوردم و به وی زنگ زدم و خودم را صاحب زمین معرفی کردم که وی در پاسخ به من ادعا کرد زمین را از مردی به نام «حسین» خریده است. خیلی تعجب کردم و از وی خواستم اگر سندی دارد برایم بیاورد. وی نیز ساعتی بعد آمد و سندش را نشان داد و در کمال ناباوری دیدم زمینم بدون اطلاع من به نام وی منتقل شده است.


وی گفت: شوکه شده بودم و کم مانده بود سکته کنم، از وی پرسیدم زمین را از چه کسی و از چه جایی خریده است که این مرد گفت زمین را از سه مرد بنگاهدار در شهر رباط‌کریم خریده و چند روز پیش نیز سند به وی واگذار شده است.


با ادعاهای مرد ثروتمند، بازپرس به تیمی از پلیس آگاهی رباط‌کریم مأموریت داد به بررسی این سناریو بپردازند که بدین ترتیب کارآگاهان تجسس‌های میدانی خود را آغاز کردند و در بررسی از سند زمین دریافتند سند جعلی است!


کارآگاهان در ادامه تحقیقات دریافتند سه مرد بنگاهدار به نام‌های «علی»، «قاسم» و «محمد»


بنگاه مسکن داشتند و چند ماهی در آنجا فعالیت می‌کردند ولی به طور بسیار مرموزی از هفته گذشته به مغازه‌‌شان نیامده‌اند و کسی نیز از آنان خبری ندارد.


تیم تجسس در بررسی‌های دیگر دریافت که سند زمین در یکی از دفترخانه‌های رباط‌کریم به نام خریدار شده است که آنان با بازجویی از کارمند دفترخانه و مدارک شناسایی فروشنده شیاد دریافتند که وی با چسباندن عکسش روی شناسنامه‌ای با مشخصات صاحب اصلی زمین، سند آنجا را به خریدار منتقل کرده است.


بدین ترتیب مأموران با سرنخ‌هایی که در تحقیقات محلی به دست آورده بودند موفق شدند رد پای سه مرد بنگاهدار را در کرج به دست آورند و با تعقیب و مراقبت شبانه‌روزی هر سه مرد شیاد را در پاتوقشان دستگیر کردند و در بازرسی از خانه‌هایشان چند سند جعلی، شناسنامه‌های مخدوش و کارت ملی جعلی نیز کشف کردند.


مردان تبهکار در بازجویی‌ها ادعای بی‌گناهی کردند و اظهار داشتند از کسی کلاهبرداری نکرده‌اند و قصد داشتند در کرج بنگاه املاک راه‌اندازی کنند ولی هنگامی که صاحب اصلی زمین را پیش رویشان دیدند به ناچار لب به اعتراف گشودند.


یکی از آنان در بازجویی‌ها گفت: چندی پیش متوجه شدیم زمینی در شمال تهران وجود دارد که چند سالی است ساخت و سازی در آن صورت نگرفته است، بنابراین با به دست آوردن مشخصات زمین و صاحب آن از یکی از همدست‌هایمان به نام «حسین» خواستیم با تهیه شناسنامه و سند جعلی کارهای ابتدایی را انجام دهد تا بتوانیم برای آنجا مشتری پیدا کنیم.


وی در ادامه افزود: پس از چندین ماه تلاش سرانجام موفق شدیم یکی از مشتری‌ها را برای خرید زمین تشویق کنیم و سر  قیمت با وی به توافق رسیدیم و با گرفتن پول قرار محضر گذاشتیم. روز انتقال سند حسین با چسباندن عکسش روی شناسنامه جعلی صاحب اصلی زمین، سند را امضا کرد و نقشه‌مان به پایان رسید و هر یک سهم‌مان را برداشتیم و بدون اطلاع کسی از رباط‌کریم رفتیم.


سرهنگ «جعفر علیزاده» رئیس پلیس شهر رباط‌کریم در این باره به شوک گفت: تحقیقات کارآگاهان نشان داد آنان چند زمین دیگر را در رباط‌کریم و استان البرز با استفاده از این شگرد فروخته‌اند.


سرهنگ علیزاده افزود: ردیابی از سوابق هر چهار تبهکار حاکی از آن است که آنان دارای سوابقی همچون سرقت، جعل اسناد، کلاهبرداری و زمین‌خواری هستند.
رئیس پلیس رباط‌کریم در پایان گفت: تجسس‌ها برای مشخص شدن سایر کلاهبرداری‌های احتمالی این باند کلاهبرداری در دستور کار‌ کارآگاهان قرار دارد. 
اخبار حوادث - روزنامه ایران

 


ویدیو مرتبط :
همگی بریم سفر..شمال..شمال♡ منوبا خودت ببر شمال..شمال ♡

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شدت زمین ‏لرزه شمال‏شرق تهران



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

شدت زمین ‏لرزه شمال‏شرق تهران

ساعت یک بامداد زمین لرزه ای به قدرت سه و 8 دهم در مقیاس ریشتر شهرهای دماوند، بومهن و پاکدشت را لرزاند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، این زمین‏ لرزه در ساعت یک و یک دقیقه و 26 ثانیه به وقت محلی رخ داد.

شدت این زمین لرزه 3.8 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین ثبت شده است.

این زمین‌لرزه در موقعیت جغرافیایی با عرض شمالی 35.83 درجه و طول شرقی 51.88 درجه ثبت شده است.

این زمین‌لرزه در 9 کیلومتری بومهن، 11 کیلومتری رودهن، 11 کیلومتری پردیس و 46 کیلومتری تهران رخ داده است.

این زمین‌لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین رخ داده است.

وقوع این زمین‌لرزه را شبکه لرزه‌نگاری شرق تهران وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران تأیید کرده است./فارس