اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دست همسر شاهزاده سعودی در حادثه 11 سپتامبر



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,عملیات تروریستی برج های تجارت جهانی

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت از نقش همسر شاهزاده سعودی در عملیات تروریستی برج های تجارت جهانی در نیویورك در 11 سپتامبر 2001 میلادی خبر داد.

پایگاه خبری صعده پرس یمن روز شنبه به نقل از ایندیپندنت نوشت: 'اسامه بسنان' كه یك عربستانی است در زمان حملات 11 سپتامبر در سان دیه گو آمریكا زندگی می كرد و همكاری های فشرده ای را با نواف الحامزی و خالد المحضار دو تن از مجریان این عملیات ها داشت.


براساس این گزارش، اسامه بسنان حدود 75 هزار دلار از 'شاهزاده هیفاء' همسر 'شاهزاده بندر بن سلطان' كه در آن زمان سفیر عربستان در آمریكا بوده دریافت كرده است.


در این گزارش آمده است كه این پول ها برای درمان همسر بسنان دریافت شده اما بخشی از این دلارها به 'عمر البیومی' پرداخت و به 'ساعد الحامزی' و 'المحضار' داده شده تا بتوانند برای بدست آوردن اطلاعات امنیت اجتماعی و نیز دسترسی به اطلاعات پرواز هواپیماها در آمریكا هزینه كنند.


براساس این خبر، اسامه بسنان سپس به اتهام تقلب در ویزای ورود به آمریكا در آگوست 2002 دستگیر و پس از دو ماه به عربستان بازگردانده شده است.


اخبار  بین الملل  -  دنیای اقتصاد


ویدیو مرتبط :
حادثه منا = حادثه برج های دو قلو در 11 سپتامبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال افشای اسناد مداخله سعودی ها در حادثه 11 سپتامبر توسط آمریکا



 اخبار بین الملل  ,خبرهای بین الملل , حملات 11 سپتامبر

یکی از سناتورهای سابق آمریکایی گفته است که کاخ سفید قرار است اسناد مربوط به حملات 11 سپتامبر را که به نقش عربستان در این حملات می پردازد،‌ افشا کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، باب گراهام، سناتور سابق آمریکایی و فرماندار فلوریدا در مصاحبه‌ای را روزنامه "تامپا بی تایمز "گفت:‌ کاخ سفید به زودی این اسناد را منتشر می‌کند؛ اسنادی که مشخص می‌کند برخی از اعضای ارشد کاخ پادشاهی عربستان در تامین و کمک مالی و حمایت مستقیم برای انجام حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 دست داشته‌اند.

این اظهارنظر از سوی این سناتور سابق آمریکایی که هنوز از سوی کاخ سفید تایید نشده پس از ان مطرح شد که وی سال ها برای افشای این اسناد و علنی کردن آنها با مقام های آمریکایی درگیری داشته است.

گراهام به خبرنگاران گفت: برت هولمگرن،‌ مشاور ارشد سیاسی معاون اوباما در امور امنیت ملی گفته که بازبینی 28 صفحه از این گزارش محرمانه که ویرایش شده است، به زودی صورت می‌گیرد.

گراهام ریس، از روسای کمیته مشترک "کمیسیون 11 سپتامبر" بود و به دلیل اطلاع داشتن از محتوای اسناد به دنبال علنی کردن آنها بود.

وی دو سال قبل به باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا گفته بود تا این اسناد را افشا کند.

 

 اخبار  بین الملل  - ایسنا