اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری 4 نفر با مواد منفجره در مجارستان


پلیس مجارستان چهار نفر را به همراه مواد منفجره در مسیر بوداپست دستگیر کرد.

خبرگزاری ایلنا: پلیس مجارستان چهار نفر را به همراه مواد منفجر در مسیر بوداپست دستگیر کرد.

پلیس مجارستان اعلام کرد که هفته گذشته چهار نفر را که مواد منفجره به همراه داشتند، در مسیر «بوداپست» پایتخت این کشور، دستگیر کرده است.

نیروهای امنیتی مجارستان همچنین یک آزمایشگاه ساخت مواد منفجره را در نزدیکی این شهر پیدا کردند.

مواد منفجره پیدا شده در خودرو و منزل این افراد بسیار قدرتمند بوده است.

پلیس مجارستان اعلام کرد که هنوز ارتباطی میان آن‌ها با داعش و گروه‌های تروریستی مشابه پیدا نشده و در روز‌های آتی اطلاعات تکمیلی در این رابطه منتشر خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
دستگیری داعش با بار مواد منفجره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری دو نفر از گروگان گیرهای ۵۰ میلیون تومانی



 

 

۲ مرد كه به قصد اخاذی ۵۰ میلیون تومانی پیمانكار ساختمانی را ربوده و ۸ ساعت گروگان گرفته بودند، بعد از چند ماه دستگیر شدند.

 

روزهای نخست اردیبهشت امسال زنی با حضور در پلیس آگاهی استان تهران از گم شدن شوهرش خبر داد.

 

با تشكیل پرونده در این ارتباط، ماموران به تحقیق از شاكی پرداختند كه معلوم شد، مرد خانواده كه پیمانكار ساختمان است عصر روز گذشته برای معامله كاری با ۲ مرد از منزلش در یكی از محله های شهر خارج شده و دیگر بازنگشته است.

 

با ثبت اظهارات شاكی، ماموران جستجو برای یافتن مرد گمشده را آغاز كردند تا این كه روز بعد مرد گمشده به پلیس آگاهی استان تهران مراجعه و عنوان كرد ۲ مرد او را ربوده بودند.

 

این مرد در تشریح ماجرای حادثه گفت: چند هفته پیش هنگام بررسی وضعیت یكی از پروژه های ساختمانی در محله ای در كرج، ۲ مرد به ملاقاتم آمدند و گفتند قصد خرید و فروش مصالح ساختمانی را دارند و اگر تمایل داشته باشم، با من معامله می كنند.

 

شاكی ادامه داد: پس از چند بار ملاقات با هم وقتی اعتمادم به آنها جلب شد، تصمیم به معامله گرفتم.

 

روز حادثه سوار خودروی آنها بودم كه در میانه راه یكی از آنها كه رانندگی می كرد، به سمت اتوبان قزوین تغییر مسیر داد و همدست او كه در صندلی عقب نشسته بود، با سلاح مرا به مرگ تهدید كرد.

 

شاكی درباره ربوده شدن خود گفت: آنها مرا به روستایی منتقل و در كلبه ای در یك باغ زندانی كردند و پس از كتك زدن من، چشم ها و دست و پایم را با طناب بستند.

 

آنها می خواستند با به دست آوردن شماره خانواده ام، برای آزادی من ۵۰ میلیون تومان اخاذی كنند.

 

مرد ربوده شده تصریح كرد: در مقابل خواسته آنها مقاومت كردم تا عاقبت آدم رباها ۱۵ میلیون تومان پول همراهم را سرقت كرده و مرا با دست و پای بسته در سه راهی جاده منتهی به شهر خمین رها كردند و متواری شدند.

 

درپی این حادثه یك راننده عبوری مرا نجات داد.

 

● ردپای آدم رباها در شهر آشتیان

به این ترتیب جستجوهای پلیسی آغاز شد تا این كه روزهای پایانی هفته گذشته ماموران از طریق سرنخ هایی متوجه شدند متهمان فراری سابقه دار بوده و در شهر آشتیان زندگی می كنند.

 

با مشخص شدن این موضوع ماموران با اطلاعاتی كه از شاكی به دست آوردند، متوجه شدند یكی از متهمان فراری به اتهام سرقت چند سال در زندان بوده است.

 

سرهنگ رفیعی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مركزی در این باره گفت: با مشخص شدن مخفیگاه آدم رباها، آنها در یكی از محله های شهر شناسایی و دستگیر شدند و در بازجویی های پلیسی به سرقت، آدم ربایی و اقدام به اخاذی اعتراف كردند.

 

بنابر این گزارش، متهمان روانه زندان شدند. تحقیقات تكمیلی از آنها برای دستگیری همدستان احتمالی و فاش شدن دیگر ابعاد پرونده ادامه دارد.... /جام جم آنلاین