اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری 3 ضارب محیط‌بانان گلستانی



اخبار حوادث - دستگیری 3 ضارب محیط‌بانان گلستانی

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست از دستگیری سه ضارب یگان‎های حفاظت محیط زیست گلستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ حمیدرضا خیلدار در جمع خبرنگاران گفت: چند روز پیش وضعیت محیط‎بانان مضروب را جویا شدم گفته شد حتی فردی که کارد به ریه‎اش اصابت کرده بود، در وضعیت خوبی بسر می‎برد و وضعیت عمومی‎اش بهبود یافته و هر دو مرخص شده‎اند.

وی ادامه‌داد: سه متخلف دستگیر شده و به دستور ویژه دادستان، پلیس پیشگیری استان دو ضارب اصلی را در اطراف بجنورد شناسایی کرده و بزودی آنها دستگیر خواهند شد.

خیلدار درباره مباحث تأمین امنیت جانی محیط‎بانان نیز گفت: برخورد با متخلف در هر دو حوزه محیط‌زیست و ناجا وجود دارد اما ابزارهای تخلف متفاوتند. در این حوزه سلاح ابزاری است که سلامت و حیات محیط‎بانان را متأثر ساخته گرچه مشکل خلأ قانونی وجود ندارد اما سازمان مرکزی لایحه‎ای را برای تقدیم به مجلس در دست اقدام دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: سوالی مطرح شده مبنی بر اینکه چرا با وجود قانون به‎کارگیری سلاح، محیط‎بانان حمایت نمی‎شوند؟ نکته این است که حتی اگر قضات نیز رأی به استفاده از این قانون را بدهند اجرای آن برای محیط‎بانان و حتی نیروی ناجا امکان‎پذیر نیست.

وی افزود: خلأیی در این باره وجود ندارد. باید با سمت‎گیری این تفکر با قانون، از کشتار و درگیری زیاد جلوگیری به عمل آورد ضمن اینکه تشخیص متخلف از غیر، به‎سادگی میسر نیست. 

اخبار حوادث - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ترور ناموفق و دستگیری ضارب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایرنا: به هلاكت رسیدن عاملان ترور محیط بانان كردستانی



ایرنا-  عاملان شهادت چهار تن از محیط بانان حفاظت محیط زیست استان كردستان شناسایی و به هلاكت رسیدند.به گزارش یك منبع آگاه، سه نفر از تروریستها كه چهار محیط بان كردستانی را به شهادت رساندند در درگیری چهارشنبه شب با ماموران امنیتی و انتظامی كشته شدند.

 

در این درگیری یك تن از تروریستها نیز زخمی شد كه توسط ماموران دستگیر گردید.

تروریست دستگیر شده شهادت چهار تن از محیط بانان حفاظت محیط زیست كردستان را از عملیاتهای انجام شده توسط این تیم ترور اعلام كرده است .

روز جمعه گذشته چهار تن از محیط بانان محیط زیست كردستان به هنگام گشت زنی در اطراف روستای ' كانی بوجكه ل ' ( چشمه سفید ) در اطراف سنندج به شهادت رسیدند.

اخبار تكمیلی متعاقبا ارسال می شود.../ایرنا