اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری کلاهبردار فراری با اجرای عملیات راپل



دستگیری کلاهبردار فراری با اجرای عملیات راپل

مرد کلاهبردار وقتی خود را در محاصره پلیس دید قصد فرار از بالکن را داشت، که با اجرای عملیات راپل دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، 30 شهریور امسال فردی با مراجعه به کلانتری 140 باغ فیض به مأموران اعلام داشت : فردی به نام مهدی غفارپور اقدام به فروش یک دستگاه آپارتمان در منطقه باغ فیض به من کرده و در زمان تنظیم مبایعه نامه مبلغ 110 میلیون تومان از من دریافت کرد اما در زمان انتقال سند مالکیت و عدم حضور ایشان در محضر، متوجه شدم که از سوی این شخص مورد کلاهبرداری قرار گرفته ام .

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه 22 دادسرای ناحیه 5 تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : چندی پیش برای خرید یک دستگاه آپارتمان در منطقه غرب تهران ، به یک بنگاه فروش ملک مراجعه کرده و پس از بررسی واحد های آپارتمانی تحت فروش اطلاع پیدا کردم که یک دستگاه آپارتمان با قیمت مناسبی در شهرک نفت ـ واقع در اشرفی اصفهانی ، برای فروش گذاشته شده است . زمانیکه برای خرید ملک با مالک آن قرار ملاقات گذاشتیم ، جوانی 30 ساله به بنگاه مراجعه کرد و با معرفی خود به نام مهدی غفارپور مدعی شد که از صاحب اصلی ملک ، یک وکالت برای فروش آپارتمان در اختیار دارد که پس از توافق بر سر قیمت و بازدید آپارتمان ، 30 تیر مبلغ 110 میلیون تومان را در زمان تنظیم مبایعه نامه و به صورت نقد پرداخت کرده و قرار شد تا مابقی پول آپارتمان را نیز در داخل محضر و پس از انتقال سند مالکیت ، پرداخت کنم. اما هرچه 15 مرداد در داخل محضر منتظر وی ماندم ، از او هیچ خبری نشد که پس از پیگیری و شناسایی مالک اصلی ملک اطلاع پیدا کردم که از سوی مهدی غفارپور مورد کلاهبرداری قرار گرفته ام .

با توجه به اظهارات مالباخته ، کارآگاهان پس از شناسایی زن میانسالی به عنوان مالک اصلی آپارتمان ، به تحقیق از وی پرداختند . این زن میانسال با تأکید بر این موضوع که به هیچ عنوان قصد فروش آپارتمان خود را نداشته و از موضوع فروش آپارتمان خود بی اطلاع بوده است ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : چندی پیش خواهر زاده ام به هویت "امیر . ع" 31 ساله به بهانه ی اجاره دادن آپارتمان ، اقدام به گرفتن سند مالکیت آپارتمان از من کرد و پس از چند روز با دادن سند آپارتمان مدعی شد که آپارتمان را به شخصی به نام مهدی غفارپور اجاره داده است .

با توجه به اظهارات مالباخته و همچنین صاحب اصلی آپارتمان در خصوص هویت مهدی غفارپور ، کارآگاهان که اطمینان داشتنند هویت مهدی غفارپور یک هویت جعلی است و پس از مراجعه به بنگاه املاک محل فروش آپارتمان اطلاع پیدا کردند که خواهرزاده مالک حقیقی آپارتمان در زمان مراجعه به بنگاه اقدام به ارائه سند مالکیت و همچنین وکالت فروش کرده که با بررسی این اسناد و مدارک ، جعلی بودن تمامی آنها مشخص شد .

با توجه به شیوه و شگرد استفاده شده در کلاهبرداری و تهیه اسناد جعلی ، کارآگاهان با احتمال سابقه دار بودن "امیر . ع" و با بهره گیری از بانک اطلاعات پلیس ، به بررسی سوابق مجرمان سابقه دار در زمینه جعل اسناد و کلاهبرداری پرداخته و اطلاع پیدا کردند که وی یکی از مجرمان سابقه داری است که در سال 1386 به اتهام جعل اسناد مالیکت از سوی پایگاه دوم پلیس آگاهی دستگیر و روانه زندان شده که مالباخته بلافاصله پس از مشاهده تصویر وی ، بلافاصله امیر . ع را به هویت "مهدی غفارپور" و صاحب ملک نیز به هویت خواهر زاده خود مورد شناسایی قرار دادند .

در ادامه رسیدگی به پرونده و به منظور شناسایی مخفیگاه متهم و دستگیری وی ، عکس امیر به صورتی گسترده از سوی رسانه ها به ویژه روزنامه ها اطلاع رسانی شد که طی آن ، تعدادی دیگر از مالباختگان پس از شناسایی تصویر متهم به پایگاه دوم پلیس آگاهی مراجعه و اقدام به طرح شکایت از "امیر . ع" کردند .

یکی از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : " از طریق انتشار آگهی رهن مسکن در روزنامه های کثیرالانتشار و با مراجعه به یک بنگاه املاک در مرکز خرید مینا ، اقدام به اجاره یک واحد آپارتمان در میدان هروی به مبلغ 30 میلیون تومان پول ودیعه و پرداخت کرایه ماهیانه 600 هزار تومان از فردی به نام آقای طاهری کرده اما پس از تنظیم قرار داد و پرداخت پول ودیعه ، در زمان مراجعه به بنگاه جهت تحویل آپارتمان متوجه شدم که آپارتمان همزمان با من به چندین نفر دیگر نیز اجاره داده شده است " .

در ادامه تحقیقات و با شناسایی مالباختگانی که واحدهای مسکونی مشترک به آنها فروخته و یا اجاره داده شده بود ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم ابتدا آپارتمان را از مالک حقیقی آن اجاره کرده و پس از آن ، از طریق انتشار آگهی در روزنامه های کثیرالانشتار و با هویت های مجعول و اینبار تحت عنوان مالک اقدام به اجاره یا فروش همان ملک به چندین نفر دیگر کرده است که تنها در یک مورد از این آپارتمان ها ، متهم با اجاره یک واحد آپارتمانی در میدان هروی آن را به صورت همزمان به چندین نفر اجاره داده و از هر کدام از مالباختگان مبالغی مابین 30 الی 50 میلیون تومان دریافت و متواری شده بود . علاوه بر آن ، متهم با تأسیس بنگاه املاک فاقد مجوز قانونی از اتحادیه در واحدهای تجاری ـ استیجاری در مناطق مختلف سطح شهر تهران و تحت عناوین مختلف از جمله "مسکن نقش جهان" ، به همین شیوه و اینبار تحت عنوان بنگاهدار اقدام به فروش و یا اجاره واحدهای تجاری و یا مسکونی به افراد مختلف کرده و پس از فعالیت کوتاه حداکثر دو ماهه ، متواری شده بود .

در ادامه تحقیقات پلیسی و با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده از تماس های شهروندان در خصوص شناسایی متهم در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در مناطق شمال شهر تهران ، سرانجام کارآگاهان پایگاه دوم موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در یکی از برج های مسکونی شهرک علوم پزشکی واقع در منطقه سعادت آباد شدند .با شناسایی مخفیگاه متهم ، کارآگاهان پایگاه دوم در ساعت 18 و 30 دقیقه هفتم بهمن امسال و با اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش ، اقدام به ورود به مخفیگاه "امیر . ع" در طبقه هفتم ساختمان کرده که متهم با اطلاع از حضور مأموران در محل و نبود امکان هرگونه فرار از سوی وی ، بلافاصله خود را به بالکن آپارتمان رسانده و تهدید کرد که در صورت هرگونه اقدام برای دستگیری از سوی پلیس ، خود را به پائین پرتاب خواهد کرد .

با توجه به حساسیت موضوع ، کارآگاهان پایگاه دوم در اولین مرحله سعی در دعوت متهم به حفظ آرامش کرده و همزمان هماهنگی های لازم را با آتش نشانی ، اورژانس و ... انجام دادند .

با حضور امدادگران ایستگاه 58 آتش نشانی در محل و انجام هماهنگی های لازم قرار شد تا در یک عملیات مشترک ، همزمان با اقدام کارآگاهان برای دستگیری متهم ، عملیات راپل از طبقات بالا و با هدف جلوگیری از پرت شدن متهم به پائین انجام شود . در شرایطی که ساکنان شهرک علوم پزشکی نیز متوجه عملیات مشترک پلیس و آتش نشانی جهت دستگیری متهم شده و در پائین برج در حال تماشای عملیات بودند ، کارآگاهان پایگاه دوم و مأموران ایستگاه 58 اتش نشانی ، با مسدود کردن مسیر بالکن ، وی را زمین گیر و دستگیر کردند.

با انتقال "امیر . ع" به پایگاه دوم پلیس آگاهی و آغاز تحقیقات ، وی در همان اظهارات اولیه با اعتراف به فروش آپارتمان متعلق به خاله اش ، به کارآگاهان گفت : " به بهانه گرفتن وام ، سند خانه را از خاله ام به امانت گرفتم . پس از گرفتن سند ، ابتدا اقدام به جعل آن کرده و سپس تحت عنوان فروش آن ، به یک بنگاه مراجعه و در قبال دریافت مبلغ 110 میلیون تومان به عنوان بیعانه ، اقدام به فروش ملک کرده و بلافاصله پس از آن ، سند را مجددا به خاله ام را بازپس داده و از ان زمان متواری شدم .

سرهنگ کارآگاه مهرداد یگانه ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به دستگیری متهم و شناسایی تعدادی از مالباختگانی که در طول یک سال گذشته توسط متهم مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند ، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهم و همچنین سایر مالباختگان احتمالی در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ./مهر

 


ویدیو مرتبط :
دستگیری باند کلاهبردار پیامکی به نام همراه اول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات 120 دقیقه عملیات پلیس برای دستگیری کلاهبردار فراری/ متهم برای فرار از دست قانون قصد خودکشی داشت+تصاویر



اخبار حوادث - جزئیات 120 دقیقه عملیات پلیس برای دستگیری کلاهبردار فراری/ متهم برای فرار از دست قانون قصد خودکشی داشت+تصاویر

کلاهبردار حرفه ای پس از مدت ها فرار از دست قانون ، سرانجام در عملیات 120 دقیقه‌ای پلیس دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، 27 مهرماه ماموران پلیس آگاهی غرب استان تهران یکی از کلاهبرداران حرفه‌ای و فراری را در بلوار رسول اکرم(ص)، جنب ساختمان معاونت خدمات شهری، انتهای کوچه گلدیس، ساختمان الهیه ردیابی کردند و سریعا جهت دستگیری وی وارد عمل شدند.
 
ماموران پس از حضور در محل، منزل متهم را که به تازگی برای مخفی شدن از دست پلیس خریداری کرده بود، در طبقه سوم مجتمع مسکونی الهیه شناسایی کردند و بنا بر دستور قضایی ابتدا برای ورود به منزل دق الباب کردند که همسر متهم پشت درب آمد و وقتی متوجه شد که ماموران پلیس آگاهی قصد وارد شدن به خانه را دارند، کمی فرصت خواست تا درب را باز کند.
 

اخبار,اخبار حوادث , کلاهبرداری

 
ماموران که حدود 30 دقیقه منتظر بودند تا درب خانه از سوی همسر کلاهبردار باز شود، متوجه رفتار های مشکوکی در ساختمان شدند و پس از حضور در خانه مشاهده کردند ، پنجره بالکن باز است و گوشه ای از پرده نیز پاره شده است.
 
همسر متهم فراری در گفتگو با ماموران ابراز داشت که هیچ اطلاعی از شوهرش ندارد و چندین روز می شود که او را ندیده است، ماموران که در بازرسی ها نیز به نتیجه‌ای نرسیده بودند از خانه خارج شده ولی از آنجایی که مطمئن بودند، متهم درون مجتمع حضور دارد در کمین نشسته و بخشهای مختلف ساختمان را نیز از جمله پارکینگ و پشت بام مورد بازرسی قرار دادند که بی فایده بود.
 
پس از گذشت 15 دقیقه همسر کلاهبردار به طرز مشکوکی خانه اش را ترک کرد و به داخل خانه همسایه رفت به همین دلیل ماموران پلیس آگاهی سریعا درب خانه همسایه را زده و خواستار بازکردن درب خانه شدند که زن داخل خانه ممانعت نمود که در ادامه ماموران از آنجایی که مطمئن بودند متهم از طریق بالکن وارد این خانه شده است، از مقام قضایی دستور بازکردن درب خانه توسط قفل ساز را گرفتند.

اخبار,اخبار حوادث , کلاهبرداری

 
قفل ساز به محل آورده شد که ناگهان متهم فراری با رفتن به لبه بالکن شروع به فریاد زدن کرد و گفت: اگر بخواهید مرا دستگیر کنید، خودم را می کشم که سریعا ماموران با آتش نشانی شهریار تماس گرفته و امدادگران 125 نیز پس از حضور در محل سریعا تشک نجات را پهن کردند که در همین میان قفل ساز با بازکردن خانه و یورش ماموران به داخل منزل ، کلاهبردار دستگیر و به پایگاه پلیس منتقل شد.
 
سرهنگ خدادادی رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: این عملیات که حدود 2ساعت به طول انجامید،  خوشبختانه بدون هیچگونه درگیری و خسارت جانی و مالی به پایان رسید و همسر متهم و زن همسایه که در اتاق خواب توسط مجرم فراری محبوس شده بودند، آزاد شدند و تحت نظر قرار گرفتند. 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران