اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری قاتل پدر به اتهام شکار زنان میانسال




دستگیری قاتل پدر به اتهام شکار زنان میانسال

پسر جوان که با معرفی خود به عنوان طلاساز اعتماد زنان میانسال را جلب می کرد، طلاهایشان را به سرقت می برد. متهم جوان 3 روز بعد از دومین شکایتش به دام پلیس افتاد.

حوادث - اوایل تیر ماه امسال زن میانسالی به کلانتری رفت و از سرقت طلاهایش از سوی پسر جوانی خبر داد و گفت: چند روز قبل می خواستم برای انجام کاری به میدان شهرک غرب بروم و چون عجله داشتم سوار ماشین پژو پارسی شدم. راننده پسر جوانی بود و مرا به مقصد رساند. در میان راه صحبت را با من باز کرد و من هم غافل از دامی که قرار است در آن بیفتم از زندگی ام و مشکلات آن گفتم. پسر جوان گفت می تواند با گرفتن وامی مشکلم را حل کند. من او را به خانه ام دعوت کردم . پسر جوان با من وارد خانه ام شد و چون قبلاً در صحبت هایم از محل اخفای طلاهایم با او صحبت کرده بودم، به بهانه ای خودش را به محل نگهداری طلاهایم رساند و آنها را سرقت کرد.


با اعلام شکایت زن میانسال پرونده ای در پایگاه دوم پلیس آگاهی تشکیل شد و تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی سارق طلاها آغاز شد.
با توجه به احتمال وقوع سرقت های دیگر ماموران تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و متوجه شدند چندی پیش زن جوانی طی تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 از سرقت طلاهایش خبر داده و با طرح شکایت این زن جوان پرونده ای در این خصوص در پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت تشکیل شده بود.


در ادامه تحقیقات کارآگاهان پایگاه چهارم با شناسایی مخفیگاه کوروش30 ساله قصد دستگیری او را داشتند که متوجه شدند این متهم توسط کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شده است.
در بررسی سوابق متهم جوان مشخص شد کوروش حدود 10 سال قبل در درگیری با پدرش او را به قتل رسانده اما با رضایت خانواده و پس از تحمل حبس از زندان آزاد شده بود.


پسر جوان در بازجویی ها در رابطه با انگیزه خود از سرقت هایش گفت: نمی خواستم دست به سرقت بزنم، زمانی که چشمم به طلاهای زن جوان افتاد وسوسه شدم و تصمیم گرفتم تا طلاهای او را سرقت کنم. به همین دلیل به او گفتم که من در بازار آشنا دارم و بدون هیچ هزینه ای طلاها را برایت تعمیر می کند. زن جوان که به من اعتماد کرده بود طلاهایش را به من داد. من هم طلاها را به بازار بردم تا آنها را بفروشم اما از شانس بدم چون طلاها فاکتور نداشت کسی آنها را نخرید. من هم به ناچار سوار مترو شدم تا به خانه بروم اما طلاها را از من زدند. شاید هم طلاها را گم کردم و من حاضرم آن مقداری را که دزدیده ام را برگردانم.

من قبول دارم که طلاهای زن جوان را سرقت کرده ام،اما سرقت دوم را قبول ندارم. من با شاکی دوم ارتباط برقرار کردم اما او فرصت سرقت به من دست نداد.


سرهنگ کارآگاه جان پرور ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر به مهر گفت : باتوجه به اینکه هر دو شیوه سرقت مشابه هستند، احتمال دارد که متهم پرونده سرقت های مشابه دیگری را مرتکب شده باشد. لذا با هماهنگی های انجام شده با شعبه 11 بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران و با توجه به وجود پرونده مشابه در این پایگاه ، متهم پس از تکمیل تحقیقات در خصوص شکایت مطرح شده در این پایگاه دوم و جهت ادامه تحقیقات تکمیلی در خصوص شناسایی جرایم دیگر در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت . به همین خاطر از کسانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهم و طرح شکایت خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی واقع در سیدخندان - خیابان ابوذر غفاری مراجعه کنند./مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
دستگیری رئیس سابق مجمع عمومی سازمان ملل به اتهام فساد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری عمو و پدر به اتهام زنده به گوركردن نوزاد دختر



دستگیری عمو و پدر به اتهام زنده به گوركردن نوزاد دختر

پدری كه به همراه برادرش اقدام به زنده به گوركردن دختر شش هفته‌ای‌اش كرده بود، دستگیر شد.

ایسنا : پدر و عموی این نوزاد قصد داشتند تا با ارتكاب به این جنایت دیگر فرزندانشان را از بیماری حفاظت كنند.

به گفته پلیس دهلی‌نو، كارگر گورستان پس از مشكوك شدن به این دو مرد كه در حال زنده به گوركردن این دختر بودند با پلیس تماس گرفت و موضوع را به آنان اطلاع داد.

عمو و پدر این دختر ادعا كردند كه فوت یكی دیگر از بچه‌‌های خانواده در سال گذشته آنان را مجبور كرد تا دست به این اقدام بزنند.

پلیس پس از نجات این دختر، او را به دلیل سوء تغذیه و از دست دادن آب بدن به بیمارستان منتقل كرد.

مادر این كودك كه در ارتكاب این جنایت نقشی نداشته است، گفت: هیچ مادری دوست ندارد كه بچه‌اش را از دست بدهد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبكه خبری BBC، مقامات محلی با اشاره به اینكه این سومین مورد طی ماه گذشته بوده، فقر و بی‌سوادی را علت ارتكاب این جنایت اعلام كرده‌اند./ایسنا