اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری زن هکری كه فیلم‌ خصوصی منتشر می‌كرد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دستگیری زن هکری كه فیلم‌ خصوصی منتشر می‌كرد

رییس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی از دستگیری فردی که با هک ایمیل خانمی و ارسال پیام‌های غیر اخلاقی باعث هتک حیثیت او شده بود، خبر داد.

سرهنگ عرفانی در این باره گفت: خانمی با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت ایمیل وی توسط فرد یا افراد ناشناسی هک شده است.

عرفانی ادامه داد: از طرف هک‌کننده فیلم و پیام‌هایی به افراد آشنا و دوستان شاکیه ارسال و باعث هتک حیثیت و از بین‌رفتن آبروی اجتماعی وی شده بود.

وی گفت: با انجام بررسی‌های لازم و پیگیری از مراجع ذیربط، متهمه شناسایی و احضار شد و طی مواجهه حضوری با شاکیه، به جرم خود اعتراف كرد و متهمه برای تکلیف قضایی به دادگاه اعزام و به دستور بازپرس راهی زندان شد.

معاونت اجتماعی پلیس فتای ناجا اعلام‌كرد: هتک حیثیت و نشر اکاذیب، شامل تغییر یا تحریف و انتشار فیلم و عکس خصوصی و خانوادگی افراد در فضای مجازی بدون رضایت آنان و انتشار مطالب دروغ به قصد اضرار به دیگران یا تشویش اذهان عمومی جرم تلقی شده و پلیس فتا با عاملان آن برخوردی قانونی و قاطع خواهد داشت./ایسنا


ویدیو مرتبط :
دستگیری هکری معروف به هوش سیاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری زنی كه عكس‌های خصوصی زن‌برادرش را منتشر كرد



دستگیری زنی كه عكس‌های خصوصی زن‌برادرش را منتشر كرد

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان البرز از دستگیری زنی خبر داد كه با انگیزه‌های واهی، عكس‌های شخصی و خصوصی زن برادرش را در وبلاگی مستهجن منتشر كرده بود.

سرهنگ محمد مهدی كاكوان در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح این خبر با بیان اینكه چندی پیش زنی 26 ساله به نام «لیلا» به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات البرز مراجعه و عنوان كرد كه از سه روز پیش مردان متعددی با تلفن همراه وی تماس و اظهاراتی بی‌شرمانه عنوان می‌كنند، گفت: «لیلا» در ادامه اظهارات خود عنوان كرد كه به دلیل شدت مزاحمت‌های تلفنی مردان، تلفن همراه خود را خاموش كرده است، اما از صبح امروز این افراد ضمن تماس با تلفن منزل وی درخواست‌های بی‌شرمانه خود را مطرح می‌كنند.

وی با بیان اینكه «لیلا» در اظهارات خود تاكید داشت كه نمی‌خواهد همسرش متوجه این موضوع شود، گفت: از آنجایی كه مزاحمان تلفنی با تلفن منزل این فرد تماس می‌گرفتند و ادعاهای خود را مطرح می‌كردند، بلافاصله با هماهنگی‌قضایی تلفن منزل این فرد قطع شد.

رییس پلیس فتای البرز با بیان اینكه «لیلا» در اظهارات خود عنوان كرد كه مردانی كه با وی تماس می‌گرفتند، از عكس‌های او در وبلاگی سخن به میان می‌آوردند، گفت: كارآگاهان با بررسی فضای مجازی وبلاگی را كه عكس‌های شخصی این زن در آن آپلود شده بود، را یافتند.

كاكوان با بیان اینكه كارآگاهان در عملیات فنی و در بررسی‌های صورت گرفته دریافتند كه این وبلاگ شب‌ها آپلود می‌شود، گفت: نهایتا در بررسی‌های به عمل آمده كارآگاهان توانستند زنی 26 ساله به نام «عارفه» را دستگیر كنند كه در مواجهه حضوری با شاكی، «لیلا» به كارآگاهان «عارفه» را به عنوان خواهرشوهر خود معرفی كرد.

وی با بیان اینكه متهمه در اعترافات خود ضمن قبول بزه انتسابی عنوان كرد كه برای سوزاندن دماغ «لیلا» اقدام به چنین كاری كرده است، گفت: انگیزه‌های متهمه برای انجام چنین كاری با زن برادر خود پوچ و بیهوده بود، به گونه‌ای كه یكی از انگیزه‌های متهمه، آن بود كه شاكی در یكی از عروسی‌های مشترك لباسی به مانند او بر تن داشت.

رییس پلیس فتای استان البرز با بیان اینكه «عارفه» در ادامه اعترافات خود عنوان كرد كه به صورت ماهرانه‌ای عكس‌های شخصی زن برادرش را از كیف‌شخصی‌اش برداشته و آنان را اسكن كرده است، به ایسنا گفت: این فرد در نیمه‌های شب اقدام به آپلود و بارگذاری عكس‌ها در وبلاگی كه برای انجام اقدامات مجرمانه خود ایجاد كرده بود، می‌كرد و در ابتدا شماره همراه «لیلا» را به عنوان زنی بدكاره در وبلاگ منتشر و پس از آن كه متوجه می‌شود زن برادرش تلفن همراه خود را خاموش كرده است، اقدام به بارگذاری تلفن منزل این فرد در فضای مجازی می‌كند.

كاكوان در پایان با بیان اینكه متهمه به همراه پرونده متشكله راهی دادسرا شد گفت: هموطنان باید دقت داشته باشند كه عكس‌های شخصی خود را به راحتی در اختیار قرار ندهند و احتمال این كه فردی از تصاویر آنان سوء استفاده كند را بدهند./ایسنا