اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری دانشجویی که استادش را تهدید می‌کرد



دستگیری دانشجویی که استادش را تهدید می‌کرد

رییس پلیس فتای غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری دانشجویی خبر داد که علاوه بر ایجاد مزاحمت برای یکی از اساتید خود در فضای مجازی، سایت دانشگاه را نیز هک کرد.

حوادث روز - به گزارش مردم سالاری، سرهنگ نورالهی در این باره گفت: شخصی با مراجعه به پلیس، با ارائه مرجوعه قضایی، شکایتی مبنی بر ایجاد مزاحمت در فضای مجازی و انجام اقدامات خرابکارانه تنظیم کرد.

وی درباره اظهارات شاکی که از اساتید یکی از دانشگاه‌های غرب استان تهران بود، گفت: مدت سه ماه است که فرد یا افرادی با ارسال ایمیل‌های تهدیدآمیز، فحاشی و هتک‌حرمت در فضای مجازی موجبات سلب آسایش اینجانب و چند تن از دانشجویان دختر دانشگاه را فراهم کرده‌اند و همچنین با هک و نفوذ به برخی از رایانه‌های دانشگاه امنیت اطلاعات دانشگاه را در معرض خطر قرار داده‌اند.

رییس پلیس فتای غرب استان تهران گفت: با توجه به اهمیت موضوع، مراتب در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم سایبری قرار گرفت. در بررسی‌ها مشخص شد؛ متهم آشنایی کامل به امورات رایانه داشت و همچنین با آگاهی از خلاءهای امنیتی سایت‌ها و شبکه‌های اینترنتی دانشگاه و سوءاستفاده از این خلاءها اقدامات مجرمانه خود را انجام داده و از دید متخصصان پنهان مانده است.

نورالهی افزود: با توجه به متن ایمیل‌های واصله و تصاویر یکی از دانشجویان دختر، مراتب مورد بررسی پلیس قرار گرفت و دانشجوی مورد نظر و دو تن از دوستان نزدیکش زیر نظر گرفته شدند و از سوی دیگر با تذکر به مسئولان دانشگاه، خلاءهای موجود اصلاح و نسبت به کنترل فنی و فیزیکی سایت‌های دانشگاه اقدام شد.

وی گفت: متهم با پی‌بردن به اقدامات پلیس و عدم‌امکان نفوذ به سایت دانشگاه، این بار از طریق ایمیل سه دانشجوی دیگر و همچنین یکی از موسسات علمی تهران اقدام به ایجاد مزاحمت کرد که با مراجعه به این موسسه مشخص شد سایت اینترنتی این موسسه نیز فاقد سیستم‌های امنیتی و کنترلی فنی و فیزیکی بوده و به همین علت متهم به راحتی توانسته از این طریق اقدامات خود را دنبال کند.

نورالهی در ادامه افزود: با توجه به تحت کنترل بودن سه تن از دانشجویان دختر مظنون اصلی پرونده، مشخص شد یکی از آنها اخیرا در این موسسه در تهران مشغول تحصیل است و سرانجام با شناسایی رد پای متهم در فضای مجازی و با هماهنگی قضایی وی دستگیر شد.

وی با بیان اینکه متهم 23 ساله و دانشجوی رشته نرم‌افزار است، تصریح‌کرد: وی در بررسی اولیه منکر موضوع شد، اما در مواجهه با دلایل و شواهد مجبور به اعتراف شد و گفت که قصد مزاحمت برای استاد را نداشتم و فقط برای ایجاد ارتباط بیشتر این ایمیل‌ها را ارسال می‌کردم.
رییس پلیس فتای غرب استان تهران گفت: با تکمیل تحقیقات اولیه، متهم به همراه پرونده تحویل مرجع قضایی شد./مردم سالاری

 

 


ویدیو مرتبط :
دانشجویی که از استادش سوال نامربوط پرسیده(جیگرم سوخت)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری دانشجویی كه سایت دانشگاه كردستان را هك كرده بود



 

 

دستگیری دانشجویی كه سایت دانشگاه كردستان را هك كرده بود

 

ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان كردستان دانشجویی كه اقدام به هك سایت دانشگاه كردستان و ارایه و انتشار اخبار كذب در این دانشگاه كرده بود را دستگیر كردند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان كردستان در پی دریافت یك فقره پرونده از مراجع قضایی مبنی بر هك وب سایت دانشگاه كردستان، تحقیقات خود را برای شناسایی متهم یا متهمان این پرونده آغاز كردند.

ماموران در ابتدای تحقیقات دریافتند این هكر با ارایه اخبار كذب موجب تشویش اذهان هیات علمی و دیگران شده است.

در حالی كه تحقیقات ماموران برای واكاوی زوایای پنهان این پرونده مجازی آغاز شده بود، آنان در تحقیقات اولیه دریافتند ممكن است سایت دانشگاه كردستان توسط یكی از دانشجویان هك شده باشد.

با در نظر گرفتن این فرضیه، ماموران پلیس فتا تحقیقات خود را برای شناسایی این دانشجو آغاز و سرانجام در بررسی فنی و پلیسی یكی از دانشجویان همان دانشگاه به نام «ج ـ الف» را شناسایی كردند.

با شناسایی این دانشجو و اخذ حكم جلب وی شناسایی مخفی گاه او در دستور كار ماموران قرار گرفت.

در حالی كه ماموران تمام تلاش خود را برای شناسایی مخفی گاه این دانشجو آغاز كرده بودند، سرانجام این فرد در مخفی گاهش دستگیر شد.

با انتقال متهم در حالی كه وی در ابتدا منكر هرگونه انجام بزه بود، اما سرانجام با ارایه مدارك و اسناد به ناچار لب به اعتراف گشود و به هك سایت دانشگاه كردستان اقرار كرد.

این دانشجو در اعترافات خود عنوان كرد كه با دستیابی به رمزعبور سایت دانشگاه كردستان در این سایت نفوذ و باعث ایجاد اختلال در این سایت دانشگاهی شده بود.

به گزارش ایسنا، متهم پس از دستگیری، به همراه پرونده متشكله در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.... / خبرگزارى ایسنا