اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری دانشجویی كه سایت دانشگاه كردستان را هك كرده بود



 

 

دستگیری دانشجویی كه سایت دانشگاه كردستان را هك كرده بود

 

ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان كردستان دانشجویی كه اقدام به هك سایت دانشگاه كردستان و ارایه و انتشار اخبار كذب در این دانشگاه كرده بود را دستگیر كردند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان كردستان در پی دریافت یك فقره پرونده از مراجع قضایی مبنی بر هك وب سایت دانشگاه كردستان، تحقیقات خود را برای شناسایی متهم یا متهمان این پرونده آغاز كردند.

ماموران در ابتدای تحقیقات دریافتند این هكر با ارایه اخبار كذب موجب تشویش اذهان هیات علمی و دیگران شده است.

در حالی كه تحقیقات ماموران برای واكاوی زوایای پنهان این پرونده مجازی آغاز شده بود، آنان در تحقیقات اولیه دریافتند ممكن است سایت دانشگاه كردستان توسط یكی از دانشجویان هك شده باشد.

با در نظر گرفتن این فرضیه، ماموران پلیس فتا تحقیقات خود را برای شناسایی این دانشجو آغاز و سرانجام در بررسی فنی و پلیسی یكی از دانشجویان همان دانشگاه به نام «ج ـ الف» را شناسایی كردند.

با شناسایی این دانشجو و اخذ حكم جلب وی شناسایی مخفی گاه او در دستور كار ماموران قرار گرفت.

در حالی كه ماموران تمام تلاش خود را برای شناسایی مخفی گاه این دانشجو آغاز كرده بودند، سرانجام این فرد در مخفی گاهش دستگیر شد.

با انتقال متهم در حالی كه وی در ابتدا منكر هرگونه انجام بزه بود، اما سرانجام با ارایه مدارك و اسناد به ناچار لب به اعتراف گشود و به هك سایت دانشگاه كردستان اقرار كرد.

این دانشجو در اعترافات خود عنوان كرد كه با دستیابی به رمزعبور سایت دانشگاه كردستان در این سایت نفوذ و باعث ایجاد اختلال در این سایت دانشگاهی شده بود.

به گزارش ایسنا، متهم پس از دستگیری، به همراه پرونده متشكله در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.... / خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
فیلم هك شدن سایت صدای امریكا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رونمایی از سایت نقل و انتقال دانشجویی معاونت پارلمانی دانشگاه آزاد



سایت نقل و انتقال دانشجویی,سایت نقل و انتقال دانشجویی معاونت پارلمانی دانشگاه آزاد

رونمایی از سایت نقل و انتقال دانشجویی معاونت پارلمانی دانشگاه آزاد

سایت نقل و انتقال دانشجویی حوزه معاونت پارلمانی با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد.

به گزارش ایسنا: دکتر حیدرعلی شایانفر معاون هماهنگی دانشگاه آزاد در مراسم رونمایی از سایت نقل و انتقال دانشجویی، گفت:‌ در گذشته فرآیند بررسی درخواست نقل و انتقال دانشجویان به دلیل دستی و کاغذی بود،‌ به کندی انجام می‌شد که خوشبختانه با راه‌اندازی سایت نقل و انتقال حوزه معاونت پارلمانی با کمک معاونت دانشجویی، انتقال اطلاعات متقاضیان نقل و انتقال در کم‌ترین زمان و با بیشترین سرعت عملیاتی می‌شود.

وی افزود: با توجه به هزینه گزاف مکاتبات اداری به صورت دستی راه‌اندازی این سایت صرفه جویی‌های عظیمی را در راستای سیاست‌های مکاتبات الکترونیکی به دنبال دارد.

شایانفربا بیان اینکه با پیگیری های مستمر دانشگاه "شبکه پیام دولت" به سیستم اتوماسیون اداری سازمان مرکزی در آینده‌ای نزدیک متصل می‌شود، تصریح کرد: توسط این سیستم زمان پاسخگویی به مکاتبات الکترونیکی به صورت لحظه‌ای انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملک محمدی معاون پارلمانی دانشگاه آزاد، تصریح کرد: به منظور تسریع در پاسخگویی به متقاضیان نقل و انتقال دانشجویان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و با هدف تحقق نظرات رییس دانشگاه آزاد راه‌اندازی سایت نقل و انتقال دانشجویی حوزه معاونت پارلمانی در دستور کار قرار گرفت.

وی عدم مراجعه حضوری متقاضیان نقل و انتقالات دانشجویی به معاونت پارلمانی و صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها را از مزایای این سایت عنوان کرد و افزود: متقاضیان با کد رهگیری می‌توانند پاسخ نامه درخواست خود را پیگیری کنند.

وی افزود: این سایت با همکاری معاونت دانشجویی، معاونت پارلمانی و معاونت هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شد.

همچنین، در این مراسم، معاونان دانشجویی، فرهنگی، رییس مرکز آزمون ورییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد حضور داشتند./ایسنا