اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری جیب‌بر خودروهای مسافرکش



دستگیری جیب‌بر خودروهای مسافرکش ,جیب‌بری

دستگیری جیب‌بر خودروهای مسافرکش

جیب‌بر خودروهای مسافرکش دستگیر شد.

 فردی در ششم شهریورماه با مراجعه به گشت کلانتری 154 چیتگر به مأموران اعلام کرد که در جاده مخصوص – کیلومتر 17 توسط سرنشین یک دستگاه پیکان سفیدرنگ و به شیوه جیب‌بری مورد سرقت قرار گرفته است.

با توجه به اظهارات مالباخته، مأموران کلانتری با راهنمایی مالباخته اقدام به شناسایی خودرو پیکان‌سفید در جاده مخصوص کرده، بلافاصله مسیر حرکت پیکان‌سفید رنگ توسط مأموران مسدود و سرنشین پیکان با مشاهده مأموران با پای‌پیاده اقدام به فرار می‌کند که در پی یک تعقیب و گریز، متهم در "بوستان طبیعت" دستگیر و به کلانتری منتقل می‌شود.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "جیب‌بری" و به دستور دادیار شعبه پنجم دادیاری دادسرای امور جنایی، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه پنجم و آغاز تحقیقات از متهم "داوود . ک" 35 ساله، وی به عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار و دارای پنج سابقه دستگیری به اتهام سرقت، موادمخدر و جیب‌بری مورد شناسایی قرار گرفت.

در ادامه و با بررسی پرونده سرقت‌های مشابه، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگر از مالباختگان شدند که توسط متهم و به شیوه جیب‌بری مورد سرقت قرار گرفته بودند. یکی از مالباختگان پس از شناسایی متهم در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: از محل کار خود تعطیل و به عنوان مسافر سوار یک دستکاه پیکان سفیدرنگ شدم، در صندلی عقب ماشین دو تخته فرش قرار داشت و به این بهانه راننده پیکان (متهم) از من درخواست کرد تا در صندلی جلو بنشینم.

 

هنوز مسافت زیادی را با ماشین نرفته بودم که راننده به بهانه باز بودن درماشین از من درخواست کرد تا در ماشین را محکم کنم و در همین زمان و به بهانه کمک کردن، خودش نیز به سمتم خم شد، زمانی که پیاده شدم، دست به جیب خود زده و متوجه شدم که کیف‌پولم نیست و همان موقع ماشین پیکان سفیدرنگ به سرعت از محل دور شد.

سرهنگ کارآگاه گزافی، رییس پایگاه پنجم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ، در ادامه اعلام این خبر با اعلام دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم گفت: با توجه به سوابق متهم در ارتکاب جرایم مختلف، شناسایی متهم از سوی تعدادی از مالباختگان و احتمال افزایش و ارتکاب سایر جرایم از سوی متهم، دستور انتشار تصویر متهم از سوی دادیار صادر شد.

وی از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند خواست تا برای پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کند. /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری جیب بر اتوبوس های BRT



 

دستگیری جیب بر اتوبوس های BRT

 

جیب بر سابقه دار اتوبوس های بی آرتی دستگیرشد.چندی پیش مأموران کلانتری ۱۲۹ جامی از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در جریان خبر دستگیری یک جیب بر در ایستگاه اتوبوس های BRT در ابتدای خیابان رودکی قرار گرفتند.

با حضور مأموران کلانتری ۱۲۹ جامی در محل حادثه و انجام بررسی های مقدماتی مشخص شد که این متهم در حین ارتکاب سرقت توسط مأموران پلیس مترو ایستگاه انقلاب که پس از پایان ساعت کاری خود در حال بازگشت به منزل بوده اند، شناسایی و دستگیر شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه یکم دادسرای ناحیه ۱۱ تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات از متهم كه علیرضا نام داشت، وی به چندین فقره جیب بری در ایستگاه های اتوبوس خیابان آزادی اعتراف کرد؛ کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود و با بررسی سوابق مجرمان سابقه دار اطلاع پیدا کردند؛ علیرضا از مجرمان سابقه داری است که پیش از این نیز در سال های ۷۹ و ۸۵ به اتهام ارتکاب جیب بری، حمل و نگهداری موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده اما در آخرین بار، پس از آزادی از زندان به سمت مصرف موادمخدر بازگشته و برای تأمین هزینه مواد مورد نیاز خود اقدام به سرقت از مسافران پایانه های مسافری و ایستگاه های اتوبوس و مترو درسطح شهر تهران بویژه در منطقه غرب کرده است.

به گزارش ایسنا،سرهنگ حسین خان بابایی، رییس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی تعدادی از مالباختگان و همچنین اعترفات صریح متهم درباره ارتکاب سرقت های متعدد از مسافران درون شهری در سطح شهر تهران دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم، برای شناسایی مالباختگان صادر شده است.

وی از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی متهم شده اند دعوت كرد تا برای پیگیری یا طرح شکایات به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان امام خمینی (ره)، خیابان ۱۲ فروردین مراجعه كنند.

بابایی از شهروندانی که از اقدامات مجرمانه متهم اطلاعاتی در اختیار دارند خواست تا اطلاعاتشان را از طریق شماره تماس ۲۱۸۶۶۰۴۶ در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند..... / خبرگزارى ایسنا