اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری اتباع بیگانه ای که با هویت جعلی یارانه می گرفتند



رضایی اظهار داشت: والدین این خانواده برای فرزندان خود شناسنامه و کارت ملی ایرانی تهیه کرده و فرزندانشان با هویت ایرانی در مدارس یزد درحال تحصیل هستند.

دستگیری اتباع بیگانه ای که با هویت جعلی یارانه می گرفتندرییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان یزد، از دستگیری اعضای یک خانواده شش نفره از اتباع بیگانه که به مدت 16 سال با مدارک هویتی جعلی در یزد زندگی کرده و یارانه می گرفته اند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ 'رضا رضایی' گفت: با دریافت خبری در خصوص اینکه یک خانواده غیریرانی با اسناد و مدارک هویتی جعلی در یکی از محلات شهر یزد زندگی می کند، بررسی این موضوع به ماموران اداره مهاجرت و گذرنامه سپرده شد.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقامات قضایی پس از انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقات لازم، از درستی موضوع اطمینان کسب کردند.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان یزد با اشاره به دستگیری اعضای این خانواده ، تصریح کرد: ماموران در بازجویی متوجه شدند پدر و مادر این خانواده که از اتباع بیگانه هستند در سال 1377 با شناسنامه جعلی ایرانی با هم ازدواج کرده و موفق به گرفتن سند رسمی ازدواج نیز شده اند.

رضایی اظهار داشت: والدین این خانواده برای فرزندان خود شناسنامه و کارت ملی ایرانی تهیه کرده و فرزندانشان با هویت ایرانی در مدارس یزد درحال تحصیل هستند.

وی افزود: اعضای این خانواده ماهانه 273 هزار تومان یارانه نقدی دریافت می کرده و با استفاده از طرح بیمه سلامت، برای خود دفترچه خدمات درمانی گرفته اند.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان یزد اظهار داشت: همسر این فرد با استفاده از اسناد و مدارک هویتی ایرانی ضمن دریافت دسته چک بانکی و گواهینامه رانندگی، یک دستگاه خودرو سواری را به نام خودش خریداری کرده است.

رضایی یادآور شد: متهمان به همراه پرونده مربوطه تحویل دادسرا شدند.

نخستین مرحله یارانه ها آذرماه 1389 به حساب مردم ایران واریز شد و این خانواده غیرایرانی تاکنون 47 مرحله یارانه 45هزار و 500تومانی و ماهانه 273هزار تومان با هویت جعلی دریافت کرده است.


  اخبار حوادث  - پایگاه خبری پلیس


ویدیو مرتبط :
شرایط اشتغال به کار اتباع بیگانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری 27 افغان که با شناسنامه اموات یارانه می‌گرفتند!




اخبار حوادث - دستگیری 27 افغان که با شناسنامه اموات یارانه می‌گرفتند!

 فرمانده انتظامی گلستان از دستگیری 27 تبعه افغان در این استان خبر داد که با استفاده از شناسنامه افراد فوت شده یارانه نقدی دریافت می‌کردند.

به گزارش ایسنا، سردار سیدمحمود میرفیضی اظهارکرد: در راستای اجرای طرح تشدید برخورد با اتباع خارجه غیرمجاز و در پی کسب اخبار رسیده از منابع و مخبرین مبنی بر اقامت غیرمجاز تعدادی از اتباع افغان در یکی از روستاهای علی‌آبادکتول، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: پس از تشکیل تیم ویژه‌ای برای بررسی موضوع و جمع‌آوری مستندات و اطلاعات و اخبار در این راستا، با هماهنگی مقام قضائی، مکان‌های شناسایی شده توسط ماموران مورد بازرسی قرار گرفت.
 
این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در بازرسی‌های انجام شده 27 تن از اتباع افغانی غیرمجاز شناسایی و دستگیر شدند.
 
سردار میرفیضی تاکید کرد: همچنین در این عملیات تعدادی برگه تردد اتباع خارجه، کارت‌های اقامت موقت و مدارک جعلی دیگر کشف و ضبط شد.
 
وی اضافه کرد: با توجه به آنکه این افراد دارای هیچگونه مدارک شناسایی معتبر نبودند، برای طرد به اردوگاه مراقبتی اتباع خارجه استان گلستان منتقل شدند.
 
دریافت یارانه با شناسنامه فرد فوت شده
فرمانده انتظامی استان گلستان تصریح کرد: پس از بررسی‌های تکمیلی پلیس نسبت به عملکرد افراد دستگیر شده، مشخص شد یکی از افاغنه غیرمجاز با استفاده از شناسنامه فردی که در سال 1374 فوت شده بود اقدام به دریافت یارانه نقدی می‌کرده است.
 
سردار میرفیضی بیان کرد: متهم در اظهارات خود بیان کرد که برای دریافت شناسنامه، به خانواده فرد فوت شده مراجعه کرده و با پیشنهاد مبلغی وجه نقد خانواده متوفی را متقاعد کرده که شناسنامه را بدون ابطال و ثبت در مراجع قانونی به وی بفروشند.
 
وی متذکر شد: در تحقیقات دیگر مشخص شد سه تبعه افغان دستگیر شده دیگر نیز با استفاده از همین روش و با سوء استفاده از شناسنامه افراد فوت شده به اعمال خلاف قانون می‌پرداختند.
 
سردار میرفیضی متذکر شد: در حال حاضر تحقیقات برای مشخص شدن ابعاد دیگر پرونده و یا هرگونه سوء استفاده احتمالی توسط این افراد از شناسنامه افراد فوت شده ادامه دارد.
 
وی ابراز کرد: برابر قانون در صورتی که فردی فوت می‌کند باید واقعه فوت در مراجع ذیصلاح ثبت و اسناد هویتی وی نیز باطل گردد و در صورت هرگونه سوء استفاده از مدارک هویتی فرد فوت شده توسط هر شخصی جرم تلقی شده و پیگرد قانونی دارد.
 
این مقام ارشد انتظامی استان در پایان افزود: به طور طبیعی در صورتی که افرادی به دنبال خریدار اینگونه اسناد هویتی هستند قصد آنها سوء استفاده از مدارک است و توصیه پلیس به شهروندان عدم توجه به خواسته اینگونه افراد سودجو است تا از بروز هرگونه تخلف و یا جرائم احتمالی پیشگیری شود.


 اخبارحوادث - ایسنا