اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستور کار مذاکرات ظریف و اشتون در بروکسل



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ظریف و اشتون

 

اخبار سیاست خارجی - دستور کار مذاکرات ظریف و اشتون در بروکسل

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه درخواست مذاکره در بروکسل از سوی کاترین اشتون بوده است، اعلام کرد: توقع ندارم در این دیدار دو جانبه وارد مسائل محتوایی شویم.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه سفر به عراق در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره دیدار هفته آینده با کاترین اشتون در بروکسل با تاکید بر این امر که این دیدار به درخواست اشتون صورت می گیرد، بیان کرد: برداشت من این است که هدف این دیدار تنظیم مابقی مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 است و اینکه برنامه ریزی چگونه باشد.

وی ادامه داد: من توقع ندارم که در این دیدار دو جانبه با خانم اشتون خیلی وارد مسائل محتوایی شویم.

ظریف گفت: دوستان ما (اعضای تیم مذاکره‌کننده) در حال مذاکرات دو جانبه و محتوایی با کشورهای 1+5 هستند و بنده نیز در آینده نزدیک با روسیه و چین در سطح وزرا دیدار خواهم داشت و موضوعات را پیگیری می کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور تاکید کرد: فعلا کارها را انجام می دهیم تا زمان اجلاس سازمان ملل در نیویورک که در حاشیه مجمع عمومی نشست ایران و 1+5 در سطح وزیران خارجه برگزار می شود و همینطور نیز اجلاس های دو جانبه و چند جانبه خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره دیدار دو جانبه با آمریکا قبل از نشست رسمی ایران و 1+5 در هفته های آینده گفت: من دیداری با آمریکا ندارم اما سایر اعضای تیم، دیدارهای دو جانبه ای را دارند که آمریکا نیز در این دیدارها خواهد بود.

اخبار سیاست خارجی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
1392/08/30:مذاکرات ظریف با اشتون..ورود مذاکرات به جزئیات...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان مذاکرات سه جانبه ; لبخند ظریف، سکوت اشتون/ کری: سخت کار می‌کنیم



 نشت بین ظریف، اشتون و جان کری

پس از دیدار سه‌جانبه ظریف، کری و اشتون
لبخند ظریف، سکوت اشتون/ کری: سخت کار می‌کنیم

وزیر خارجه آمریکا، مذاکرات سه جانبه‌اش با ظریف و اشتون را دشوار توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، با پایان یافتن نشت بین ظریف، اشتون و جان کری هیات‌ها به محل اقامت خود وارد می‌شوند.

جان کری پس از ورود به هتل کنتیننتال در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که مذاکرات را چگونه دیدید؟ گفت که "سخت بر روی آن کار می‌کنیم".

اما کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از بازگشت به هتل محل اقامتش از اظهار نظر خودداری کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز بر خلاف همیشه که با خبرنگاران خوش و بش کرده و به سوالات آن‌ها حین ورود و خروج پاسخ می‌داد با لبخندی آکنده به سکوت از میان خبرنگاران عبور کرد.

مذاکرات سه جانبه وزیران خارجه ایران و آمریکا و رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا 5 ساعت طول کشید.

قرار است مذاکرات ایران و 1+5 صبح شنبه ادامه یابد.

/ایسنا