اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستورالعمل قیمت گذاری خودرو تا پایان سال نهایی می‌شود/ نحوه کاهش قیمت خودرو



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت خودرو

 

اخبار اقتصادی - امامی با تشریح جلسه شورای رقابت؛
دستورالعمل قیمت گذاری خودرو تا پایان سال نهایی می‌شود/ نحوه کاهش قیمت

عضو ناظر شورای رقابت گفت:دستورالعمل قیمت گذاری خودرو در سال ۹۳ بر اساس کاهش نرخ تورم و رشد مثبت اقتصادی بازنگری می‌شود.

عیسی امامی در گفت و گو با خانه ملت، با یادآوری اینکه دستورالعمل قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت تجدید نظر می شود، افزود: ممکن است برخی از شاخص های دستورالعمل مانند نرخ تورم بخشی تغییر کند.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاخص های موجود در دستورالعل قیمت گذاری خودرو مربوط به سال جاری است، ادامه داد: شواری رقابت وارد موضوع دستورالعمل قیمت گذاری خودرو شده است به طوری که در جلسه شورای رقابت در هفته گذشته درباره آن بحث شد و در جلسه آینده نیز موضوع با جدیت بیشتری بررسی می شود.

وی درباره نظریه‌هایی مبنی بر تعیین نرخ تورم بخشی از سوی شورای رقابت به جای بانک مرکزی برای درج در دستورالعمل قیمت گذاری خودرو گفت: یک نظریه مبنی بر تعیین شاخص نرخ تورم بخشی از سوی شورای رقابت به جای بانک مرکزی وجود دارد.

عضو ناظر شواری رقابت ادامه داد: شائبه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه بانک مرکزی بر اساس اطلاعات صاحبان خودرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به تعیین شاخص تورم بخشی اعلام کرده است؛ به همین دلیل نظر اعضا این بود که اگر شاخص تورم بخشی از سوی شورا تعیین شود قابل اطمینان تر خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه درباره تعیین دستورالعمل قیمت گذاری برای سال 93 تا پایان امسال تصمیم گیری می شود، افزود: علاوه بر شواری رقابت، تیم کارشناسی مرکز ملی رقابت نیز در حال بررسی این موضوع هستند.

امامی ادامه داد: خودروسازان در مرکز ملی رقابت دعوت شدند که بحث هایی در رابطه تعیین متولی تورم بخشی با حضور شیوا رئیس شورای رقابت مطرح شد اما به دلیل اینکه نقطه نظرات اعضا نیز باید شنیده شود، خروجی نداشت که در جلسات بعد این موضوع مطرح می شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که علاوه بر تعیین دستورالعمل، قیمت گذاری برای سال آینده بر عهده خودروسازان خواهد بود تصریح کرد: برخی از اعضا معتقدند با توجه به اینکه فرمول دستورالعمل از سوی شورا تعیین می شود، همزمان با آن قیمت گذاری خودرو نیز از سوی شورای رقابت مشخص شود که این موضوع نیز در موضوعات مورد بررسی قرار دارد تا در جلسات آینده درباره آن تصمیم گیری شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه قرار است دستورالعمل قیمت گذاری خودرو برای سال آینده تا پایان سال جاری تهیه شود، درباره نرخ ارز تخصیصی به خودروسازان در سال آینده گفت:  با توجه به مصوبه مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه مبنی بر تعیین نرخ محاسباتی 2650 تومان برای سال آینده، این نرخ مبنای ارز مورد نیاز خودروسازان در سال آینده قرار می گیرد.

امامی ادامه داد: آنچه که خودروسازان تا امروز مدعی هستند که همچنان زیان می دهند؛ در حالی که ما در شورای رقابت اعتقاد داریم هزینه های مالی از جمله جریمه بازپرداخت تسهیلات خودروسازان نباید به مردم تحمیل شود.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت گفت: به هر میزان که نرخ ارز کاهش می یابد قیمت خودرو نیز باید روند کاهشی را در پیش بگیرد.

اخبار اقتصادی - خانه ملت

 


ویدیو مرتبط :
خواب خودرو سازان برای قیمت خودرو در سال آینده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش قیمت خودرو تا پایان سال بعید است



 

 

 

قیمت خودرو , خودرو

 

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت از ممنوعیت افزایش سر خود قیمت انواع خودروهای وارداتی و تولید داخل خبر داد و گفت: افزایش قیمت خودروهای داخلی تا پایان سال بعید است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی غضنفری گفت: قیمت گذاری خودروهای وارداتی می بایستی متناسب با نرخ ارز مرجع و افزایش قیمت خودروهای تولید داخل هم با مجوز سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صورت پذیرد.

وی افزود: بانک مرکزی ارز واردکنندگان خودرو را همانند دیگر واردکنندگان کالا تامین می کند؛ لذا تعیین قیمت متناسب با نرخ ارز دریافتی از دولت، انتظار افزایش قیمت را منتفی می کند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص افزایش قیمت محصولات تولید داخل هم خاطر نشان کرد: شرکتهای خودرو ساز داخلی درخواستهایی مبنی بر افزایش قیمت محصولات خود داشته اند که آن در حال بررسی است اما تا زمان تأیید سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هر گونه افزایشی ممنوع است و بعید می دانم این تا پایان سال اتفاق بیفتد..... /  خبرگزارى مهر