اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستبند قانون، عاقبت انتقام‌گیری در بی‌تاک



رئیس پلیس فتا کرمان از دستگیری عامل انتشار مطالب توهین آمیز علیه خانمی کرمانی در شبکه اجتماعی بی‌تاک خبر داد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ کامبیز اسماعیلی گفت: در پی اعلام شکایت خانمی به پلیس فتا و ادعای این فرد مبنی بر این که شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی بی تاک (bee talk) اقدام به انتشار مطالب توهین آمیز کرده و موجب تخریب شخصیت فردی و خانوادگی وی شده است، رسیدگی و شناسایی متهم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: طی بررسی و تحقیقات به عمل آمده مشخص شد مطالب مورد ادعای شاکی صحت دارد و متهم نیز برای پنهان ماندن هویت و اطلاعات خود از شبکه اجتماعی بی تاک استفاده کرده است.

سرهنگ اسماعیلی افزود: با توجه به عدم وجود اطلاعات کافی در اکانت ساخته شده، اقدامات فنی و سایبری لازم برای شناسایی متهم صورت پذیرفت که نهایتا منجر به شناسایی متهم شد.

این مقام انتظامی گفت: متهم به پلیس فتا منتقل شد و طی بازجویی ها، ضمن اعتراف به بزه انتسابی اقرار کرد که با توجه به خصومتی که با شاکی داشته، تنها برای انتقام جویی اقدام به انتشار مطالب توهین آمیز و خلاف واقع علیه وی در شبکه اجتماعی بی تاک کرده است.

رئیس پلیس فتا کرمان افزود: با توجه به تکمیل شدن تحقیقات، پرونده متهم به همراه شاکی برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

سرهنگ اسماعیلی هشدار داد: توهین به اشخاص در فضای مجازی جرم است و تبعات قانونی در پی خواهد داشت از این رو مجرمان باید بدانند که هیچ تحرکی از چشم تیزبین پلیس به دور نخواهد ماند.

 

 اخبار  حوادث  -  جام جم 


ویدیو مرتبط :
بررسی اسمارت بند تاک، دستبند هوشمند سونی - زومیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طالب پور:IFUIS خلاف قانون انجام داده



مديرکل تربيت بدني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و رييس فدراسيون ملي ورزش هاي دانشگاهي ايران "IFUS" اعلام کرد:‌ فدراسيون جهاني ورزش هاي بين دانشگاهي "IFUIS" اقدامات خلاف قانون انجام مي دهد."مهدي طالب پور" روز دوشنبه با حضور در غرفه ايرنا در شانزدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاريها به خبرنگار ايرنا افزود: فدراسيون جهاني ورزش هاي بين دانشگاهي با تقليد از نام فدراسيون ملي ورزش هاي دانشگاهي درصدد دادن اعتبار به خود است که اين کار يک اقدام خلاف قانون محسوب مي شود.

 

وي افزود: از طرفي اين فدراسيون با اين روش، بسياري از بازيکنان ملي پوش ايران را به رقابت هاي در سطح پايين در بين چند دانشگاه دعوت مي کند که حضور در آنها اهميت چنداني ندارد و فقط باعث عقب افتادن ليگ هاي رشته هاي مختلف در ايران مي شود.

 

طالب پور خاطر نشان کرد:‌ از طرفي بازيکناني که در اين مسابقات شرکت مي کنند بايد در رده سني 18 تا 28 سال بوده و ملي پوش نباشند، حال آنکه فدراسيون جهاني ورزش هاي بين دانشگاهي در بيشتر موارد از تمامي داشته هاي ورزش ايران در مسابقاتي در چنين سطح استفاده مي کند.

 

وي افزود:‌ تنها فدراسيون قانوني در حوزه دانشجويي فدراسيون ملي ورزش هاي دانشگاهي"IFUS" است و ساير مشتقات ورزش دانشگاهي به دليل عدم داشتن مجوزهاي بين المللي و جهاني مورد تاييد وزارت علوم نيستند.

 

طالب پور اظهار داشت:‌ با اين وجود ما به ساير فعاليت ها به عنوان يک فرصت نگاه مي کنيم و معتقديم که بايد از اين شرايط نيز استفاده کرد اما در قالب تيم هاي دانشگاهي و حضور ورزشکاراني دراين سطح بلامانع است.