اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستبرد سریالی به طلاهای دختربچه ها



 

 

دستبرد سریالی به طلاهای دختربچه ها با شکلات کاکائویی

 

یک مجرم حرفه ای که در کوچه پس کوچه های خلوت تهران پرسه می زد و طلای همراه دختربچه ها را می دزدید به هنگام اجرای تازه ترین نقشه شومش نقره داغ شد.



رسیدگی به این ماجرا به دنبال دستبردهای سریالی به طلای همراه دختربچه ها در جنوب و جنوب غرب تهران آغاز شد.



پلیس اداره آگاهی پس از چهره نگاری رایانه ای تلاش می کرد دزد حرفه ای را شناسایی و ردیابی کند که خبر رسید او دوم فروردین ۸۹ پس از قاپیدن گردنبد دختری خردسال به محاصره ماموران کلانتری ۱۷۵ باقرشهر درآمده و بازداشت شده است.



پرونده «اسماعیل - ر» ۱۸ ساله به دستور قاضی شعبه ۱۰۱ دادگاه کهریزک در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و بازجویی تخصصی آغاز شد.



در آن بین ، کارآگاهان با جمع بندی اطلاعات به دست آمده از دزدی های مشابه در شهرری و باقر شهر ، شمار دیگری از مالباختگان را شناسایی کردند.



بدین ترتیب «اسماعیل» که ابتدا تلاش می کرد خود را بی گناه نشان دهد و دستگیری اش را ناشی از یک سوء تفاهم عنوان کند با دیدن شاکیان به ناچار لب به بیان حقیقت گشود.



وی گفت : در کوچه پس کوچه های شهر پرسه می زدم و دختر بچه های تنهایی را که گردنبند ، گوشواره و النگوی طلا داشتند شناسایی می کردم.بعد خودم را دوست پدر کودکان جا می زدم و در فرصتی مناسب ، طلاهای همراه آنها را می قاپیدم.



«اسماعیل» ادامه داد : این اواخر برای اجرای نقشه هایم مقداری شکلات کاکائویی خریده بودم و با ترفند این که می خواهم آنها را به مناسبت عید به بچه ها بدهم نزدیکشان می شدم.من طلاها را در دروازه غار به یک مالخر ۴۰ ساله به نام «باقر» می فروختم ، مواد مخدر تهیه می کردم و دوباره به کمین می نشستم.گزارش ایسکانیوز می افزاید ، پلیس با شناسایی «باقر» فهمید وی از مجرمان پیشینه دار است و علاوه بر خرید و فروش اموال مالباختگان (به ویژه طلا و جواهر) در قاچاق مواد مخدر دست دارد.



با افشای این مسئله «باقر» نیز دستگیر شد و در بازرسی از مخفیگاهش علاوه بر کشف شماری از اموال دزدی ، مقداری مواد افیونی به دست آمد.



پدر یکی از دختربچه ها که به محض اطلاع از دستگیری مجرمان به پایگاه نهم آگاهی رفته بود اظهار داشت : شب عید به همراه اعضای خانواده ام سرگرم خانه تکانی بودم که از دختر کوچکم خواستم مزاحم کار ما نشود و برای بازی با دوستانش به کوچه برود.



وی ادامه داد : پس از گذشت مدت کوتاهی ناگهان جیغ دخترم ما را به داخل کوچه کشاند.در یک لحظه جوانی را دیدم که به سرعت در انتهای کوچه می دوید.



گوش های خون آلود دخترم اما مرا از تعقیب دزد گوشواره های او منصرف کرد و فوری فرزندم را به درمانگاه بردم.متاسفانه در جریان آن دستبرد بی رحمانه هر دو گوش جگرگوشه ام پاره شد.



در همین رابطه رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد : از تمامی شهروندانی که طلاهای متعلق به اعضای خانواده شان بدین شیوه در شهرری و باقرشهر دزدیده شده دعوت می شود برای طرح یا پیگیری شکایت خود به پایگاه نهم آگاهی- خیابان آستانه شهرری – و یا شعبه ۱۰۱ دادگاه کهریزک بروند.



سرهنگ «عباسعلی محمدیان» تصریح کرد : بار دیگر به شهروندان به ویژه بانوان توصیه می شود زیورآلات باارزش خود را در معرض دید قرار ندهند.



همچنین دختران خردسال و جوان که رهسپار مدرسه یا دانشگاه هستند و یا در محل زندگی خود تردد می کنند نباید زیورآلات فریبنده به همراه داشته باشند.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
طلاهای کشف شده در خلیج فارس كشتی آنجلیكا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستبرد سریالی 13 سارق به خانه‌های شمال تهران



13سارق مسلح که با دستبرد به خانه‌های شمال پایتخت فقط طلا و اشیای عتیقه سرقت می‌کردند، پس از دستگیری به تشریح دزدی‌های خود پرداختند.

اخبار,اخبارحوادث,سرقت
 

به گزارش جام جم، چندی پیش مردی با پلیس تهران تماس گرفت و از دستبرد سارقان مسلح به خانه اش در شمال شهر خبرداد.

ماموران پس از حضور در محل حادثه ، تحقیقات از شاکی را آغاز کرده و مشخص شد، پنج مرد با تهدید سلاح وارد خانه آنها شده و پس از زندانی کردن آنان در اتاقی، طلا و اشیای عتیقه موجود در خانه را سرقت کرده و از محل متواری شده اند.

همزمان با شروع تحقیقات و چهره نگاری از متهمان، آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفته و جستجو برای شناسایی دزدان آغاز شد.

تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا این که سرقت های مشابه دیگری در محله های شمال تهران رخ داد که با تحقیق از مالباختگان مشخص شد تمام دزدی ها از سوی اعضای یک باند صورت گرفته است.

در این مرحله کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران تحقیقات در این زمینه را ادامه دادند تا این که به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد این سرقت ها از سوی متهمی سابقه دار به نام حسن و همدستان او رخ داده است بنابراین مخفیگاه های آنها به طور نامحسوس زیر نظر گرفته شد تا این که شامگاه شنبه دوم اسفند امسال، کارآگاهان با هماهنگی قاضی عموزاد، بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران به مخفیگاه متهمان اعزام شده و 13 سارق حرفه ای را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شده و در اظهارات اولیه به سرقت از خانه های شمال تهران اعتراف کردند.

سرکرده باند در اظهاراتش گفت: با پرسه زنی در خیابان های شمال تهران، خانه های ویلایی را شناسایی کرده و پس از اطمینان از این که کسی در خانه نیست، نقشه سرقت را اجرا می کردیم. اگر سوژه خوبی پیدا می کردیم و صاحبخانه خانه را ترک نمی کرد، با تهدید سلاح وارد آنجا شده و سرقت را انجام می دادیم. پس از ورود به خانه ها فقط طلا و اشیای عتیقه را سرقت می کردیم.

با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان و کشف اموال سرقتی ادامه دارد

 

 اخبار حوادث  -  جام جم