اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستبرد به گاو صندوق ۸ مشاور املاک در یک شب!



 

دستبرد به گاو صندوق ۸ مشاور املاک در یک شب!

 

مهر:رسیدگی به این پرونده از اوایل آذر امسال همزمان با دستبرد به هشت بنگاه مشاور املاک در دستور کار پلیس قرار گرفت.

صاحبان این مغازه ها صبح زمانی که به محل کار خود در محله گلسار رشت آمدند با در شکسته روبرو شدند. آنها وقتی وارد مغازه شده در کمال ناباوری با گاوصندوق خالی مواجه شدند.پس از اطلاع ماجرا به پلیس تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان گیلان تحقیقات در این رابطه را آغاز کردند.

بررسی محل های سرقت نشان داد دزدان از ساعت ۱۲ شب تا ۷ صبح سرقت های خود را مرتکب شده اند. دزدان با شکستن قفل مغازه ها وارد آنجا شده و تنها محتویات داخل گاوصندوق را سرقت کرده بودند.

دزدان شب رو سراغ مغازه هایی رفته بودند که گاوصندوق آنها براحتی با دیلم باز می شد. در ادامه تحقیقات و بررسی صحنه جرم تیم تحقیق احتمال دادند سرقت ها از سوی یک شبکه حرفه ای انجام شده که قبل از سرقت سریالی، بنگاه های مورد نظر را شناسایی کرده بودند.

در ادامه با توجه به شگرد سارقان فرضیه سرقت از سوی دزدان غیر بومی مطرح شد و ماموران با ردیابی های اطلاعاتی ردپای چهار سارق حرفه ای را در این سرقت ها کشف کردند.

سرانجام با اجرای تعقیب و مراقبت نامحسوس دو تن از سارقان در عملیات های جداگانه ای در استان های البرز و تهران دستگیر شدند.

سرهنگ عباداله کریمی – رییس پلیس آگاهی استان گیلان – در این باره به خبرنگار مهر گفت: سارقان پس از انتقال به اداره آگاهی به هشت فقره سرقت اعتراف کردند که تحقیقات برای دستگیری دو عضو فراری این باند ادامه دارد.

وی در ادامه هشدار داد : سارقان بیشتر سراغ مغازه هایی می روند که از نظر امنیتی ضعیف هستند. نصب دوربین مداربسته و استفاده از قفل های ضد برش و استاندارد می تواند از وقوع سرقت های مشابه جلوگیری کند.

 

منبع: mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
مشاور املاک تراست آرشیدا - گلچینی از املاک شمال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كشف ۲ گاو صندوق سرقتی از سطل زباله



 

 

كشف ۲ گاو صندوق سرقتی از سطل زباله

 

كارگر اخراجی كه با همدستی ۲ نفر از دوستانش، ۲ گاوصندوق مغازه كارفرمای سابقش را سرقت كرده بود و آن را با یك سطل زباله حمل می كرد، با همدستانش دستگیر شد.

 

كارگر اخراجی كه با همدستی ۲ نفر از دوستانش، ۲ گاوصندوق مغازه كارفرمای سابقش را سرقت كرده بود و آن را با یك سطل زباله حمل می كرد، با همدستانش دستگیر شد.

 

چند شب پیش ماموران انتظامی قزوین هنگام گشتزنی در محله محمودآباد، ۳ مرد جوان را مشاهده كردند كه در تاریكی شب، سطل زباله ای را حمل می كنند.

 

ماموران به اوضاع مشكوك شده و آنها را به طور نامحسوس زیرنظر گرفتند تا این كه آنها پس از طی مسافتی نزدیك باغی توقف كرده و گاو صندوقی را از داخل سطل زباله خارج كردند. ماموران با دیدن گاوصندوق پس از محاصره متهمان، آنها را دستگیر و به پلیس آگاهی قزوین منتقل كردند. ماموران در بررسی سطل زباله رها شده در كنار باغ، یك گاوصندوق دیگر هم پیدا كردند.

 

با كشف این دو گاوصندوق، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و متهمان بازجویی شدند و اظهارات متناقضی را بیان كردند.

 

در ادامه تحقیقات از متهمان، عاقبت روز گذشته یكی از آنها به سرقت ۲ گاوصندوق اعتراف كرد.

 

● اعتراف به سرقت ۲ گاوصندوق

دزد جوان در تشریح ماجرای سرقت گفت: چندی پیش در پی اختلاف با كارفرمایم، از كارم اخراج شدم.در پی این موضوع درصدد انتقام از كارفرمایم بودم تا این كه تصمیم گرفتم از مغازه اش سرقت كنم.

 

متهم به سرقت ادامه داد: چند روز قبل از سرقت، ماجرا را با ۲ نفر از دوستانم در میان گذاشتم كه آنها هم قول همكاری دادند. شب حادثه از دریچه ای كه در پشت بام مغازه بود، وارد این محل شدیم، و ۲ گاوصندوق را كه حاوی پول و مدارك كارفرمای سابقم بود، سرقت كردیم.

 

متهم به سرقت تصریح كرد: از قبل سطل زباله ای را تهیه و كنار در ورودی مغازه گذاشته بودیم. بنابراین گاوصندوق ها را داخل سطل زباله گذاشتیم و از محل سرقت دور كرده و به سمت باغی حوالی مغازه منتقل كردیم تا آن را تخریب و محتویاتش را سرقت كنیم.

 

با ثبت اظهارات متهم، ۲ همدست وی هم در بازجویی به همكاری در سرقت از مغازه مبل فروشی اعتراف كردند.

 

ماموران در بازرسی ۲ گاوصندوق متوجه شدند محتویات آن شامل ۵ / ۲ میلیون تومان پول، ۳۰ فقره چك، لپ تاپ و اسناد و مدارك و اوراق هویتی و كارتی صاحب مغازه است.

 

بنابراین گزارش، ۳ دزد جوان با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تكمیلی از سارقان در حالی ادامه دارد كه یكی از آنها به ۳۷ فقره سرقت موتورسیكلت در سطح شهر قزوین اعتراف كرده است.

 

جستجو برای شناسایی مالباخته ـ صاحب مغازه ـ هم آغاز شد تا اموال مسروقه در اختیار وی قرار گیرد.... / جام جم آنلاین