اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دزدها اول می دزدیدند؛ بعد مژدگانی می گرفتند



 

 دزدها اول می دزدیدند؛ بعد مژدگانی می گرفتند

 

 ۲ سارق حرفه ای پس از سرقت اسناد و مدارك از خودروها، در تماس با مالباختگان مژدگانی می گرفتند. به گزارش «جام جم»، چند روز پیش ماموران گشت كلانتری ۱۴۰ باغ فیض به ۲ سرنشین یك دستگاه خودروی پراید مشكوك و پس از استعلام شماره متوجه شدند، خودروی مورد نظر ۳ روز پیش در خیابان ستارخان سرقت شده است.

با توقیف خودرو و دستگیری ۲ سرنشین آن، هویت متهمان به نام های حمید و محمد مشخص و در بازرسی از خودرو، انواع مدارك هویتی متعلق به مردم كشف و ضبط شد.

به این ترتیب پرونده ای در این ارتباط تشكیل و با دستور قضایی دادیار شعبه ۵ دادسرای جنایی برای تحقیقات به پایگاه دوم پلیس آگاهی ارجاع شد. با شروع تحقیقات و دعوت از صاحبان مدارك كشف شده، مالباختگان گفتند مدارك آنها از داخل داشبورد خودرویشان سرقت شده است.

چند نفر از مالباختگان نیز عنوان كردند سارقان پس از سرقت مدارك، در صورت یافتن شماره تلفنی بین آنها، با این شماره ها تماس گرفته و ادعا می كردند مدارك را پیدا كرده اند و برای تحویل آن مژدگانی می خواستند.

سرقت و درخواست مژدگانی

با به دست آمدن این اطلاعات، ۲ سارق دستگیر شده اعتراف كردند در محدوده غرب و شمال غرب تهران، مدارك و پول نقد را از داخل خودرو (داشبورد، صندوق عقب و زیر صندلی) سرقت می كردیم و در صورت وجود شماره تلفن مالباخته در میان مدارك، با آنها تماس گرفته و با دریافت پول، مدارك را پس می دادیم.

در پی این اعترافات، یكی از مالباختگان گفت: همیشه فكر می كردم سرقت مدارك و اموال داخل خودروها ساخته و پرداخته روزنامه هاست، از این رو مداركم را داخل خودرو می گذاشتم تا این كه یك روز سارقان با تخریب قفل، ۱/۵میلیون تومان پول و یك رشته زنجیر طلا را همراه مداركم از درون خودرو سرقت كردند.

مالباخته افزود: ۲ روز پس از سرقت، فرد ناشناسی با من تماس گرفت و با عنوان این كه مدارك مرا در خیابان پیدا كرده، درخواست مژدگانی ۵۰۰ هزار تومانی كرد كه من نیز مجبور شدم برای دریافت مداركم این پول را بپردازم.

مالباخته دیگر كه مرد جوانی است، در اظهاراتش گفت: علاوه بر مبالغی پول، اسناد و مدارك هویتی ام، یك حلقه سی دی از مجلس عقدم نیز داخل داشبورد بود كه پس از سرقت، روز بعد سارق با من تماس گرفت و برای باز پس دادن سی دی و مدارك درخواست یك میلیون تومان پول كرد كه با التماس سرانجام ۴۰۰ هزار تومان به وی پرداخت كردم تا بتوانم سی دی را كه برایم بسیار ارزشمند بود، دریافت كنم و....

در پی شكایت مالباختگان و اعتراف ۲ متهم سارق به ده ها فقره سرقت و سپس دریافت مژدگانی از مالباختگان، تحقیق از آنها ادامه دارد.

سرهنگ یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی در این باره به «جام جم» گفت: یكی از دو متهم دستگیر شده اعتیاد شدیدی به موادمخدر دارد و آنها از چندی پیش با پرسه زدن در محله های خلوت و شناسایی خودروهایی كه به مدت طولانی در یك محل متوقف بودند، از داخل خودروها سرقت می كردند و در آخرین سرقت یك دستگاه خودروی پراید را نیز كه تجهیزات ایمنی نداشت، سرقت كرده بودند.

یگانه از مردم خواست كسانی كه به این شیوه از آنها سرقت و سپس برای پس دادن مداركشان پول دریافت شده است، به پایگاه دوم پلیس آگاهی یا شعبه ۵ دادیاری دادسرای جنایی مراجعه كنند.... /گزارش : جام جم آنلاین 


ویدیو مرتبط :
مژدگانی - افتخاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دزدها شلوار مردم را هم می دزدیدند



 

دزدها شلوار مردم را هم می دزدیدند

 

 

 اعضای یك باند تبهكاری كه هنگام سرقت در تهران، شلوار مالباخته ها را نیز می دزدیدند تا مانع تعقیب خود شوند، در درگیری با پلیس هدف اصابت گلوله قرار گرفتند.

در فیلم های شهری، تصاویر حمله متهمان به مردم و سرقت اموال و شلوار آنها ضبط شده است.

در آخرین روزهای مهر امسال مردی كه پس از خرید ۶۰۰۰ دلار قصد عزیمت به محل سكونت خود را داشت، در یكی از خیابان های مركزی شهر به یكباره از سوی ۴ مرد مورد حمله قرار گرفت.

آنها با استفاده از فنون رزمی قصد بیهوش كردن او را داشتند و با سرقت ۶۰۰۰ دلار ارز و شلوار وی از محل متواری شدند، به طوری كه مرد مالباخته قادر به تعقیب آنها نبود.

با شكایت مالباخته در شعبه اول دادیاری دادسرای جنایی تهران، دادیار هاشمیان دستور قضایی را در این ارتباط صادر كرد و پرونده به اداره ۱۸ پلیس آگاهی ارجاع شد.

با بررسی این شكایت و به دست آمدن تصویر حمله سارقان به مالباخته توسط دوربین یك اداره دولتی و بررسی این فیلم، ردپای ۴ سارق حرفه ای و سابقه دار كه به روش خفه كنی، كیف قاپی و پرتاب تخم مرغ از مردم سرقت می كردند، شناسایی شد.

عملیات دستگیری

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران در ارتباط با پیگیری این پرونده به «جام جم» گفت: پس از شناسایی تبهكاران سابقه دار، یك تیم ویژه از كارآگاهان مخفیگاه های این متهمان را شناسایی كردند و سرانجام بامداد ۲۵ آبان در حالی كه ۴ متهم تحت تعقیب در یك سفره خانه حضور پیدا كرده بودند، بلافاصله تیم های ضربت پلیس آگاهی محل را به محاصره درآوردند كه آنها با مشاهده ماموران با قمه و چاقو به پلیس حمله ور شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: در پی حمله تبهكاران، ماموران نیز با استفاده از قانون به كارگیری سلاح هر ۴ متهم را از ناحیه پا هدف اصابت گلوله قرار داده و به مراكز درمانی منتقل كردند.

محمدیان تصریح كرد: با گزارش دستگیری تبهكاران خشن به دادیار جنایی، دستور بازرسی مخفیگاه متهمان صادر شد و ماموران در چند نقطه تهران با ورود به این محل ها مقادیر قابل توجهی دلار و یورو، چك پول های ۱۰۰ و ۵۰ هزار تومانی، سكه و سرویس های طلا و جواهر را كشف و ضبط كردند.

ایجاد رعب و وحشت

سرهنگ محمدیان اظهار كرد: اعضای این باند كه از هم محلی های قدیمی هستند، پس از آزادی از زندان با استفاده از القاب و عناوین عجیب و غریب، با ایجاد رعب و وحشت از مردم سرقت می كردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به سرقت های گسترده اعضای این باند، از مردم خواست در صورتی كه اموال آنها توسط سرنشینان ۲ دستگاه موتورسیكلت آبی و سیاه سرقت شده است، به شعبه اول دادیاری یا اداره ۱۸ پلیس آگاهی مراجعه كنند.

اعتراف متهم پرونده

رضا، سركرده این باند كه یك متهم سابقه دار است، روز گذشته در اولین مرحله از اعترافات خود عنوان كرد: به دلیل تسلط بر فنون رزمی، با پرسه زدن در اطراف مراكز خرید و فروش ارز خریداران را تعقیب و به آنها حمله می كردیم و با سرقت شلوار مالباخته ها، مانع از تعقیب خود می شدیم.

وی اضافه كرد: پول های سرقتی از مردم صرف خوشگذرانی و تهیه مواد مخدر شیشه شده است و اكنون نیز در انتظار مجازات هستیم.

با اعترافات متهم به ده ها فقره سرقت، دستور شناسایی مالباختگان صادر شده است.... / گزارش : جام جم آنلاین