اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دزدهای پسته همدست خود را كشتند



 

  دزدهای پسته همدست خود را كشتند

 

سارق كه پس از فروش پسته های دزدی، بر سر تقسیم پول آن با همدست سوم خود دچار اختلاف شده بودند، او را در سیرجان كرمان به قتل رساندند.

 

عاملان جنایت كه با انتقال همدست خود به یك كوره پزخانه، او را با آبمیوه مسموم بی هوش كرده و با ضربه های چاقو به قتل رسانده و متواری شده بودند، در پی تجسس های پلیسی دستگیر شدند.

رسیدگی به این پرونده هنگامی در دستور كار كارآگاهان جنایی آگاهی سیرجان قرار گرفت كه اوایل مهرماه امسال زنی در تماس با مركز فوریت های پلیسی 110 سیرجان، از كشف جسد شوهرش در یك كوره پزخانه در حومه شهر خبر داد و از ماموران كمك خواست.

 

● كشف جسد در كوره پزخانه

كارآگاهان جنایی بلافاصله به محل حادثه اعزام و متوجه شدند جسد مردی كنار خشت های خام رها شده است.

كارآگاهان جنایی با هماهنگی قضایی، جسد مرد جوان را به پزشكی قانونی منتقل كردند و همسر مقتول نیز برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی سیرجان انتقال یافت.

 

● فرار 2 دوست مقتول از محل حادثه

زن مقتول در تشریح ماجرا به پلیس گفت: روز حادثه 2 نفر از دوستان شوهرم به در خانه مان آمدند و مدعی شدند شوهرم در حال مشاجره با چند مرد افغان است و از من خواستند هر چه سریع تر خود را به كوره پزخانه برسانم.

زن جوان یادآور شد: پس از حضور در محل حادثه با جسد شوهرم روبه رو شدم، ولی مردان افغان را ندیدم. بنابراین موضوع را به پلیس اطلاع دادم.

● تحقیقات محلی راز گشود

كارآگاهان جنایی پس از ثبت اظهارات زن مقتول، به تحقیق از كارگران كوره پزخانه پرداختند كه معلوم شد اتباع افغان در آن محل كار نمی كنند. با به دست آمدن این اطلاعات، جستجو برای یافتن 2 دوست مقتول آغاز شد.

 

● دستگیری عاملان جنایت

جستجوی كارآگاهان جنایی آگاهی سیرجان ادامه داشت تا این كه مخفیگاه 2 متهم تحت تعقیب روز دوشنبه در حومه شهر شناسایی و آنها دستگیر شدند.

متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی، در بازجویی به قتل دوست خود اعتراف كردند.

 

● جنایت به خاطر پول دزدی

حسن، یكی از متهمان با اعتراف به قتل به پلیس گفت: من و 2 همدستم شب ها از باغ های پسته روستاها كیسه های پسته را سرقت و پس از فروش، پول های آن را میان خود تقسیم می كردیم.

متهم به قتل ادامه داد: پس از آخرین سرقت، مقتول ـ همدست سوم ـ با من و اصغر دعوا كرد و پول بیشتری خواست و تهدید كرد در غیر این صورت ما را لو می دهد.

متهم ادامه داد: از حرف های او ناراحت شدیم تا این كه تصمیم به قتل همدستمان گرفتیم.

عامل جنایت یادآور شد: روز حادثه به بهانه پرداخت پول درخواستی اش، او را به كوره پزخانه كشاندیم و در آنجا او را با آبمیوه مسموم بی هوش كردیم. وقتی كنار خشت های خام افتاد، من و همدستم اصغر با چاقو او را به قتل رساندیم.

متهم به قتل تصریح كرد: پس از سرقت پول های وی، به خانه مقتول رفته و ادعا كردم او با چند تبعه افغان درگیر شده است. پس از آن متواری شدیم.

 

● تحقیقات برای افشای دیگر جرایم متهمان

سرهنگ كارآموز، فرمانده انتظامی سیرجان دراین باره به خبرنگار ما گفت: پس از اعتراف متهم ـ حسن ـ همدستش اصغر نیز به همكاری با او در قتل مرد جوان اعتراف كرد.

فرمانده انتظامی سیرجان افزود: با اعتراف عاملان جنایت، آنها با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تكمیلی از آنها برای افشای دیگر اعمال مجرمانه شان ادامه دارد.... / گزارش : جام جم آنلاین 


ویدیو مرتبط :
چرا صحابی، عثمان بن عفان را كشتند؟؟؟!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پسته، قند خون را پایین می ‌آورد



 

 

متخصصان می ‌گویند: خوردن یك مشت مغز پسته در روز نه تنها یك میان وعده مناسب و خوشمزه است بلكه برای سلامتی نیز مفید است؛ چون بر اساس نتایج این تحقیق جدید پسته با كاهش روند جذب كربوهیدرات ‌ها در بدن می ‌تواند قند خون را پایین بیاورد.

 

محققان دانشگاه تورنتو در كانادا كه این مطالعه را انجام داده‌اند، تاكید كردند: چون مصرف پسته به همراه مواد غذایی حاوی كربوهیدرات بالا مانند نان سفید، جذب كربوهیدرات را پایین می ‌آورد بنابراین مغز این خشكبار می ‌تواند به كنترل دیابت به ویژه در كشورهایی مانند هند كه در حال حاضر 40 میلیون بیمار مبتلا به دیابت دارد كمك كند. این در حالی است كه محققان هندی پیش بینی كرده‌اند؛ شمار مبتلایان به دیابت در این كشور تا سال 2025 به 80 میلیون نفر خواهد رسید.

به گفته متخصصان تغذیه؛ پسته حاوی مقدار زیادی پروتئین گیاهی ، مواد نشاسته ‌ای غنی و مواد معدنی‌ مهم مانند پتاسیم و منیزیم است كه بسیاری از نیازهای بدن را تأمین می ‌كند. علاوه بر این، پسته برای آرامش قلب و آرام کردن اعصاب مفید است و مصرف آن برای بازکردن مجاری کبد توصیه می‌ شود.

 

 

پسته معده را تقویت و برای تسکین سرفه هم مفید است.

بعضی محققان عقیده دارند كه پروتئین پسته به اندازه‌ای است كه می ‌توان آن را به عنوان جایگزینی برای گوشت و حبوبات دانست. در ضمن عنصر "روی" موجود در آن نیز در رشد سلول ‌ها و بافت ‌های بدن تاثیر به سزایی دارد.

 

علاوه بر این ها وجود كلسیم و آهن در پسته سبب شده كه این نوع خشكبار نقش بسیار مهمی در استحكام‌ بخشیدن به استخوان ‌ها و دندان ‌ها و همچنین درمان بیماری ‌هایی چون كم ‌خونی ‌های ناشی از فقر آهن داشته باشد.

 

محققان می گویند؛ خوردن پسته برای افزایش حافظه و تقویت ذهن نیز مفید است ولی با توجه به این كه خاصیت چاق ‌كنندگی دارد، اگر رژیم دارید، اعتدال را در مصرف آن رعایت كنید.