اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دزدها، خود را اقوام صاحبخانه جا می‌زدند



اخبار ,اخبار حوادث ,دزدی

 

اخبار حوادث - دزدها، خود را اقوام صاحبخانه جا می‌زدند

چهار عضو باند سارقان که شبانه با ورود به منازل مردم در شهرستان بهارستان در غرب استان تهران و اقامت چند روزه در منازل مالباخته‌ها، اموال آنها را سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان به جام جم گفت: چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایتی عنوان کرد، وقتی همراه خانواده اش از سفر بازگشته اند متوجه سرقت اموال قیمتی خانه و نیز گاوصندوق قدیمی خانه اش شده که پول، طلا و جواهر و اسنادش را در آن نگهداری می کرد.

با تشکیل پرونده و دستور قضایی، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد و در ادامه افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایت هایی عنوان کردند که علاوه بر سرقت اموال گاوصندوق هایشان نیز تخریب و اموال آن سرقت شده است.

سرهنگ داوود عبدالمالکی یادآور شد: با افزایش شکایت ها و بررسی محل های سرقت، ماموران متوجه شدند دزدی ها به یک شیوه انجام شده و احتمال این که متهمان از افراد سابقه دار باشند وجود دارد.

بنابراین با بررسی آلبوم مجرمان حرفه ای متوجه شدند دو متهم که دارای سوابق کیفری در زمینه دزدی از منازل هستند، چندی پیش از زندان آزاد شده اند و رفت و آمدهای مشکوکی در سطح شهر داشته اند.

وی گفت: با به دست آمدن این سرنخ، پاتوق های احتمالی دو متهم زیرنظر گرفته شد وآنها همراه دو همدست دیگرشان دستگیر شدند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیری از اموال سرقتی مالباختگان و چند گاوصندوق تخریب شده کشف شد.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی به سرقت های سریالی اعتراف کردند و گفتند با شناسایی خانه هایی که ساکنان آن حضور نداشتند، وارد این مکان ها شده و گاوصندوق ها را با خود می بردند و اگر اطلاع می یافتند صاحبخانه ها چند روز دیگر بازمی گردند، در خانه مالباخته ها می ماندند و اگر همسایه ها متوجه حضور آنها در منازل می شدند ادعا می کردند از اقوام صاحبخانه هستند و برای مراقبت از منازلشان آمده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان خاطرنشان کرد: در پی اعتراف متهمان، مشخص شد تعدادی از آنها معتاد بوده و بیشتر اموال سرقتی صرف خرید مواد مخدر شده است.

با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات از اعضای این باند ادامه دارد.
اخبار حوادث - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
انتقام عجیب سگ از صاحبخانه + فیلم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری سارقان منزلی که صاحبخانه را می‌زدند!+عکس



اخبار ,اخبار حوادث ,سرقت از منزل

 

اخبار حوادث - دستگیری سارقان منزلی که صاحبخانه را می‌زدند!

ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ از مردم خواستند تا سارق منازل 11محله پایتخت را شناسایی کنند.

 در 19 اردیبهشت ماه امسال، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت منزل در خیابان شهید افراسیابی به کلانتری 121 سلیمانیه اعلام شد که با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد که سارقان منزل در حین خروج از منزل با صاحبخانه درگیر شده و با تهدید سلاح سرد و استفاده از افشانه از محل متواری شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت منزل» و به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 14 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در زمان سرقت به همراه خانواده در خارج از خانه بودیم؛ زمانیکه به در خانه رسیدیم ، متوجه یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ شدم که سرنشینان آن در حال خروج از خانه ی ما بودند و به سرعت خود را به پراید رسانده و زمانی که پرسیدم "در خانه ی من چه کار دارید؟" دو نفر از آنها به جان من افتادند و با تهدید چاقو و استفاده از افشانه به سرعت سوار ماشین شده و از محل متواری شدند؛ پس از ورود به خانه متوجه شدیم که طلا و جواهرات داخل خانه سرقت شده است.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که یکی از همسایگان مالباخته با مشاهده صحنه متواری شدن سارقان اقدام به برداشتن شماره پلاک خودرو پراید آنها کرده؛ بلافاصله شماره پلاک خودرو پراید در سیستم جامع پلیس ثبت و خودرو مورد نظر در شهرستان خمینی شهر بهمراه یک سرنشین به نام محمد . ط دستگیر شد.

با انتقال محمد به پایگاه ششم پلیس آگاهی و انجام مواجهه حضوری با مالباخته ، وی به عنوان یکی از سارقان خیابان افراسیابی مورد شناسایی قرار گرفت ؛ متهم که چاره‌ای جز اعتراف نداشت ، به ناچار اسامی دو سرکرده گروه به نام‌های جابر و علیرضا را معرفی وعنوان داشت که در زمان درگیری با مالباخته، جابر اقدام به تهدید با سلاح سرد و استفاده از افشانه کرده است.

همزمان با شناسایی "جابر" و "علیرضا" به عنوان سرکرده‌های گروه سارقان منازل و با انجام تحقیقات گسترده پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از اعضای گروه شدند که در سرقت‌های مختلف و متعدد در مناطق مختلف شهر تهران و به همراه جابر و علیرضا حضور داشتند؛ با شناسایی این گروه از سارقان، مخفیگاه آنها در شهرهای مختف اردبیل، مشهد و ... شناسایی و کارآگاهان در چندین مرحله نیابت قضایی اقدام به دستگیری آنها کردند اما دو عضو اصلی گروه ( جابر و علیرضا ) همچنان متواریبوده و زندگی مخفیانه ای را انتخاب کرده بودند.

با دستگیری اعضای گروه سارقان منازل و با اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت در مناطق مختلف سطح شهر بویژه در مناطق تهرانپارس ، پرستار، نیروی هوایی، 17 شهریور، پاسداران، دیباجی، دولت آباد، سراج، بهار، افراسیابی، نبرد ... و شناسایی تعدادی از مالباختگان مشخص شد که در تعداد زیادی از سرقت‌ها، سارقان با استفاده از سلاح سرد و تهدید مالباختگان اقدام به سرقت‌های بعنف منازل کرده و در چندین فقره از سرقت‌ها نیز، مالباختگان توسط آنها و بویژه دو عضو اصلی گروه مجروح و مورد اصابت ضربات سلاح سرد بویژه چاقو قرار گرفته‌اند.

با توجه به گستردگی سرقت‌های انجام شده و حضور دو عضو اصلی گروه در تمامی سرقت‌ها ( برابر اعترافات سایر اعضای گروه ) و شناسایی تصاویر این دو نفر از سوی مالباختگان به عنوان افرادی که اقدام به قدرت نمایی و استفاده از سلاح سرد علیه مالباختگان کرده بودند ، شناسایی مخفیگاه و دستگیری آنها در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم قرار گرفت و سرانجام مخفیگاه آنها در منطقه تهرانپارس – خیابان 182 غربی مورد شناسایی قرار گرفت.

با شناسایی مخفیگاه "علیرضا" و "جابر" ، در زمان اجرای عملیات دستگیری آنها و در شرایطی که 5 عضو دیگر از اعضای گروه سارقان نیز بهمراه سرکردگان گروه در مخفیگاه حضور داشتند، درگیری شدیدی میان متهمان و کارآگاهان آغاز شد؛ در شرایطی که متهمان قصد داشتند تا اقدام به گروگانگیری یکی از اهالی مجتمع کنند، اما با اقدام سریع کارآگاهان همگی آنها دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها مقادیر متنابهی از انواع اموال مسروقه از جمله انواع تلویزیون‌های LCD و LED، لب تاپ، گوشی‌های تلفن همراه، لوازم لوکس آشپزخانه، تبلت و ... کشف شد.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی - رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعترافات صریح دو عضو اصلی گروه سارقان به ده‌ها فقره سرقت های بعنف منازل و احتمال ارتکاب سایر سرقت‌های بعنف و با هدف شناسایی سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر این دو نفر از سوی قاضی پرونده صادر شده است.

 

لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده و یا بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود و همچنین شناسایی اموال خود به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان نبرد – انتهای خیابان شهید بیدی مراجعه کنند.

اخبار حوادث - ایسنا