اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در میز شام روحانی و نخست وزیر ایتالیا چه غذاهایی سرو شد؟



اخبار,اخبارسیاست  خارجی ,ضیافت شام شب  رئیس جمهورایران  وایتالیا

در این ضیافت هیچ شرابی سرمیز شام نبود ولی با سوفله آرتیشو ، همراه با خامه نعنای تازه، نوعی پاستای مالتالیاتی و کدو حلوایی و قارچ، ماهی در لایه ای از سبزی های معطر و دسر بستنی با طعم شاه بلوط پذیرایی شد.

 استقبال از روحانی در ایتالیا به حدی سطح بالا بوده که توجه رسانه های اروپایی را به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، جیمز پالیتی در فایننشال تایمز گزارشی درباره سفر روحانی به ایتالیا و استقبال با شکوهی که از او و هیئت همراه به عمل آمده نوشته است.

در بخشی از این گزارش به ضیافت شامی که دولت ایتالیا به افتخار حضور رئیس جمهوری ایران ترتیب داده، پرداخته شده است:

ضیافت شام شب در نزدیکی ترزا کافارلی، که دارای زیباترین چشم انداز از شهر جاودانه رم است، برگزار شد، ماتئو رنزی، نخست وزیر ایتالیا میزبان آقای روحانی و بیش از ١٠٠ نفر از مدیران اجرایی ایتالیایی و وزرای کابینه بود. به گفته یکی از مقامات بلندپایه ایتالیایی در این ضیافت هیچ شرابی سرمیز شام نبود ولی با سوفله آرتیشو ، همراه با خامه نعنای تازه، نوعی پاستای مالتالیاتی و کدو حلوایی و قارچ، ماهی در لایه ای از سبزی های معطر و دسر بستنی با طعم شاه بلوط پذیرایی شد.


این در حالیست که در دولت قبل وقتی غلامعلی حداد عادل به عنوان رئیس مجلس به بروکسل سفر کرد، طرف بلژیکی حاضر نشد سرو مشروب در ضیافت شام را به احترام نماینده ایران کنار بگذارد و به همین علت ضیافت شام روسای دو مجلس کنسل شد.

در تشریفات کنسولی نوع سرو غذا، احترام به محدودیت ها و محذوریت های ملی و دینی طرف مقابل، به سطح احترام به طرف مقابل و همچنین میزان ارزش گذاری میزبان برای مهمان مربوط است.


اخبار سیاست  خارجی  -  خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
دیدار دکتر روحانی و وزیر خارجه ایتالیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی در دیدار با نخست‌وزیر ایتالیا: تحریم‌ها اثری بر برنامه هسته‌ای ایران نداشته است



روحانی در دیدار با نخست‌وزیر ایتالیا

روحانی در دیدار با نخست‌وزیر ایتالیا:
تحریم‌ها اثری بر برنامه هسته‌ای ایران نداشته است

رئیس‌جمهور در دیدار با نخست‌وزیر ایتالیا تأکید کرد که تحریم‌ها اثری بر برنامه هسته‌ای ایران نداشته و فقط مردم را تحت فشار قرار داده است، ما این تحریم‌ها را غیرقانونی و غیرانسانی می‌دانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، نخست وزیر ایتالیا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در مقر این سازمان با حسن روحانی رئیس‌جمهور دیدار و گفت‌وگو کرد.

روحانی در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و پایدار ایران و ایتالیا، بر گسترش روابط دوجانبه در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی، دانشگاهی و گردشگری تأکید کرد.

وی لزوم تسریع در بهبود روابط تهران–رم را مورد تأکید قرار داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان علاقمند به تأمین پایدار انرژی برای ایتالیاست و بر این اساس می‌توان روابط دوجانبه را توسعه داد.

رئیس‌جمهور با اشاره به بحران سوریه و تأسف‌بار خواندن شرایط مردم این کشور از جنگ داخلی و اقدامات تروریست‌ها، بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه برای مقابله با تروریسم تأکید کرد.

وی به صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای رفع نگرانی‌های منطقه‌ای برخی از کشورها را اعلام کرد و متذکر شد: تحریم‌ها اثری بر برنامه هسته‌ای ایران نداشته و فقط مردم را تحت فشار قرار داده است؛ ما این تحریم‌ها را غیرقانونی و غیرانسانی می‌دانیم.

روحانی ادامه داد: ایتالیا می‌تواند به عنوان عضو اتحادیه اروپا برای حل و فصل موضوع هسته‌ای همکاری کند.

نخست وزیر ایتالیا نیز در این دیدار با بیان اینکه ایتالیا خود را پل ارتباطی با ایران می‌داند، گفت: در سال 2016 ایتالیا رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا خواهد شد و در این دوره بر تقویت و گسترش هر چه بیشتر روابط دو جانبه با ایران خواهد کوشید.

وی با بیان اینکه ایتالیا از گفت‌وگوی 1+5 با ایران حمایت می‌کند تا سوءتفاهم‌ها برطرف شود، تصریح کرد: اتحادیه اروپا به شما اعتماد دارد و ما می‌خواهیم شریک قابل اعتمادی برای شما باشیم.

وی با محکوم کردن کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه، گفت: ایتالیا تلاش خواهد کرد که کمک‌های انسان‌دوستانه به سوریه با همکاری سایر کشورها ادامه یابد./فارس