اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در آستانه نشست بانک مرکزی اروپا طلا ارزان شد



 اخبار اقتصادی,خبرهای   اقتصادی, قیمت  طلا

در معاملات روز پنجشنبه، طلا برای سومین روز متوالی با افت قیمت مواجه شد تا از بالاترین قیمت 13 ماه اخیر خود باز هم فاصله بگیرد. این در حالی بود که به دلیل انتظارات برای وضع محرک‌های بیشتر توسط بانک مرکزی اروپا به منظور تقویت اقتصاد منطقه یورو سهام آسیایی و دلار آمریکا تقویت شدند.

 با توجه به اینکه انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا نرخ سپرده را کاهش داده و اعلام خرید دارایی بیشتری کند و همچنین با توجه به احتمال معرفی نرخ‌بهره‌ای همانند بانک مرکزی ژاپن به منظور تقویت تورم، یورو تحت فشار قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا در معاملات امروز با افتی 0.1 درصدی نسبت به جلسه گذشته هزار و 245 دلار و 80 سنت معامله شد تا باز هم از سطح یکهزار و 279 دلار و 60 سنتی هفته گذشته که بیشترین مقدار 13 ماه اخیر بود فاصله بگیرد.

ویلیام وانگ، تحلیلگر گروه فلزات گرانبهای وینگ‌فونگ در هنگ‌کنگ اعلام کرد: « همه در انتظار نشست بانک مرکزی اروپا هستند.اگر بانک مرکزی اروپا مجددا ناامیدکننده نشان دهد، همانطور که در ماه دسامبر عمل کرد، این موضوع می‌تواند باعث احیای یورو و فرستادن طلا به سطح 1280 دلاری شود.»

تحلیلگران تکنیکال اسکوتیاموکاتا اعلام کردند: «ما به طور کلی درمورد افت قیمت طلا نگران نیستیم، به نظر ما روند صعودی طلا تا زمانی که این فلز بالای سطح 1246 دلاری باشد، دست نخورده باقی خواهد ماند. از نظر ما، طلا در همین نقطه جای خود را محکم خواهد کرد قبل از اینکه به سطح 1307 دلاری برسد، سطحی که در ژانویه سال گذشته شاهد آن بود. »

با کاهش یافتن شانس افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو در نشست هفته آینده علی‌رغم آمار اقتصادی قوی هفته گذشته، طلا از این موضوع سود برده است. به نظر می‌رسد جریان‌های مخالف در اقتصاد جهانی سیاستگذاران آمریکایی را از افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک منصرف کرده است این در حالی است که ماه دسامبر فدرال‌رزرو برای نخستین بار در نزدیک به یک دهه اخیر نرخ بهره را افزایش داده بود.

پس از اینکه نیوزلند با کاهش نرخ بهره بازارها را متعجب کرد، سهام آسیایی با رشد مواجه شدند و سرمایه‌گذاران همچنان در انتظار محرک‌های بیشتر از سوی بانک مرکزی اروپا در ادامه روز هستند. دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق حمایتی طلا با بهبود اندک به 25.49 میلیون اونس در روز چهارشنبه رسید که تنها اندکی پایین‌تر از بیشترین مقدار 18 ماه اخیر بوده است.

در بازار دیگر فلزات گرانبها، هر اونس نقره بدون تغییر قابل‌توجهی 15 دلار و 28 سنت معامله شد، پلاتین با سقوط 0.3 درصدی 975 دلار و 35 سنت برای هر اونس قیمت داشت و قیمت هر اونس پالادیوم با افتی نزدیک به یک درصد به 558 دلار و 50 سنت رسید.


 اخبار اقتصادی - اقتصادنیوز


ویدیو مرتبط :
نشست خبری وزارت صنعت و بانک مرکزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آماده باش کامل بانک مرکزی به بانک ها در آستانه هدفمند شدن یارانه ها



 

 

یارانه

 

 

 

بانک مرکزی در نامه‌ مهمی به مدیران عامل بانکها با تصریح بر نزدیک شدن موعد اعلام امکان برداشت یارانه‌ها توسط مردم از سوی دولت به آنها آماده باش کامل داد.

به گزارش فارس در نامه آماده‌باش بانک مرکزی به بانکها، با توجه به اتمام عملیات واریز یارانه های نقدی به حساب متقاضیان و نزدیک شدن به موعد اعلام امکان برداشت این مبالغ توسط دولت، رعایت نکاتی مورد تأکید قرار گرفته است.

بنابراین گزارش، ایجاد آمادگی کامل در سامانه‌‌های بانکداری و سوئیچ کارت برای پاسخگویی مناسب به حجم تراکنشهای وارد شده و پرهیز از اجرای برنامه‌های منجر به توقف طولانی مدت خدمات رسانی در بازه‌های واریز وجوه یارانه‌ها، از جمله این نکات است.

همچنین تجهیز و آمادگی کامل شعب کشیک جهت ارائه خدمت (حتی در روزهای تعطیل) تا ساعت 19، اجرای برنامه‌های تبلیغاتی جهت ترغیب مردم به خرید الکترونیکی از طریق پایانه‌های فروش به جای برداشت وجه از خودپردازها، حصول اطمینان از فعال بودن تمامی پایانه‌های الکترونیکی به خصوص وضعیت خدمت رسانی خودپردازها، ایجاد امکانات لازم جهت رفع مشکلات سوئیچ بانک در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مدیریت بهینه نقدینگی و تهیه اسکناس و ایران چک کافی جهت تغذیه مناسب خودپردازها در سطح استانهای کشور، از دیگر نکات مورد تأکید در نامه مهم بانک مرکزی است.

تأکید به کارمندان شعب مبنی بر برخورد مناسب و اطلاع‌رسانی به مردم، توجه به برقراری مراکز پاسخگویی 24ساعته و نظارت استانی بانکها بر عملکرد شعب خود از جمله همین نکات است.

در پایان این نامه تأکید شده است: تلاش بانک مرکزی و پیگیری مکاتبات انجام شده با ستاد طرح تحول اقتصادی مبنی بر اجازه برداشت وجوه یارانه در روزهای دهم تا بیستم ماه کماکان ادامه دارد، ولی بانکها باید آمادگی لازم برای پرداخت این وجوه در روزهای دیگر ماه را نیز داشته باشند..../تحلیل:عصرایران