اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست پزشکان برای مقابله با تغییرات جوی



 اخبارپزشکی ,خبرهای پزشکی,  تغییرات اقلیمی

گروهی از پزشکان آمریکایی با توجه بر اثرات منفی تغییرات اقلیمی بر سلامت بشر، مقابله جدی با این پدیده جوی را خواستار شدند.

به گزارش ایسنا، تغییرات اقلیمی از طریق بیماری‌های مرتبط با گرم شدن دما و تغییر الگوهای آب و هوایی بر سلامت بشر تاثیر می‌گذارد.

اعضای کالج پزشکان آمریکا خواستار آن شده‌اند تا اقدامات جدی و منسجمی برای مقابله با تغییرات اقلیمی از طریق کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای انجام گیرد.

آمار ابتلا به مشکلات تنفسی، گرمازدگی و بیماری‌های عفونی همچون زیکا، تب دانگ، وبا و حتی مشکلات روانی همچون اضطراب و افسردگی با افزایش دمای جهانی و دیگر تغییرات شدید آب و هوایی رو به گسترش است.

دکتر «واین ریلی» یکی از اعضای این کالج گفت: آب و هوا در حال تغییر است و بدیهی است که بشر از این وضعیت آسیب می‌بیند. همچنین در صورتی که تغییرات اقلیمی مورد توجه قرار نگیرد، شاهد تاثیرات منفی بیشتر آن بر سلامت خواهیم بود.

به گزارش هلث دی نیوز، بنابر اعلام کالج پزشکان آمریکا بخش خدمات درمانی به لحاظ مصرف انرژی پس از صنایع غذایی در رتبه دوم قرار دارد و مبلغ 9 میلیارد دلار در سال صرف هزینه‌های انرژی می‌شود. سیستم خدمات درمانی می‌تواند میزان تولید کربن را از طریق کارآمدسازی مصرف انرژی کاهش داده و به استفاده از انرژی‌های جایگزین و طراحی ساختمان‌های سبز اقدام کند.

 

 اخبار  پزشکی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
تظاهرات در لهستان جهت مقابله با تغییرات اقلیمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ضعیف‌ترین کشور در مقابله با تغییرات جوی


در گزارش جدید دو سازمان غیردولتی، استرالیا به عنوان ضعیف‌ترین کشور صنعتی در عرصه مقابله با تغییرات جوی در سال 2014 میلادی معرفی شد.

ایسنا: دو سازمان غیردولتی «گرین واچ» و CAN اروپا، استرالیا را ضعیف‌ترین بازیگر عصر مبارزه با تغییرات جوی معرفی کردند و بنابراین گزارش رده‌بندی ضعیف این کشور به دلیل تغییر سیاست‌های اعمال شده از سوی دولت ائتلافی استرالیا حاصل شده است. در گزارش «شاخص وضعیت تغییرات جوی»، حجم انتشار آلاینده‌ها و سیاست‌های آب و هوایی 58 کشور اصلی آلاینده جهان رده‌بندی می‌شود.

در این گزارش دانمارک به عنوان بهترین کشور در عرصه مقابله با تغییرات جوی شناخته شد. همچنین عربستان سعودی در رتبه آخر این رده‌بندی قرار گرفته است.

این گزارش از سوی دو سازمان غیر دولتی «گرین واچ» و CAN اروپا تهیه شده است. در این گزارش آمده است که دولت محافظه کار استرالیا در شعارهای انتخاباتی خود از تغییر تعدادی از سیاست‌های زیست محیطی خبر داد. در نتیجه این کشور در مقایسه با سال قبل 21 رتبه در زمینه بررسی وضعیت سیاستگذاری‌های خود سقوط کرد و جای کانادا را از نظر بدترین کشور در عرصه مقابله با تغییرات جوی گرفت.

«تونی آبوت»، ‌نخست وزیر استرالیا از سال 2013 میلادی و زمان به دست گرفتن این پست،‌ دریافت مالیات بر انتشار آلاینده‌های کربنی را قطع کرده و هم‌اکنون نیز قصد دارد برنامه‌های پیش‌بینی شده این کشور در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را به نصف کاهش دهد.