اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست وزیر خارجه آلمان از ایران



 

 درخواست وزیر خارجه آلمان از ایران

 

 

متكی در پاسخ به درخواست همتای آلمانی برای اینكه دو تبعه دستگیر شده این كشور مورد لطف و رأفت اسلامی قرار گیرند، گفت كه موضوع این دو در چارچوب قانون و نظام قضایی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

 

به گزارش فارس به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، «گوئیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان در حاشیه اجلاس دوستان پاكستان در بروكسل با منوچهر متكی وزیر امور خارجه كشورمان دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو كرد.

در این ملاقات كه سومین دیدار دو وزیر خارجه طی سال‌های اخیر می‌باشد، بر مفید بودن اینگونه گفت‌وگوها برای درك بهتر مواضع طرفین تأكید شد.

وزرای خارجه با بررسی پیشینه تاریخی مناسبات دو كشور از ایجاد فرصت‌های جدید برای همكاری‌های فیمابین استقبال كردند.

وزیر خارجه آلمان رویكرد جمهوری اسلامی ایران در پذیرش درخواست كشورهای 1+5 برای گفت‌وگو را مثبت و سازنده ارزیابی و ابراز امیدواری كرد این گفت‌وگوها با نگاه به آینده بتواند فرصت‌های جدیدی را مقابل طرفین قرار دهد.

متكی نیز ضمن تشكر از ابتكار وزیر خارجه آلمان برای این دیدار و با اشاره به تاریخ طولانی روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو كشور، اظهار داشت: گفت‌وگوهای رو در رو همواره ابهام زدا و سازنده می‌باشد.

وی اضافه كرد: متاسفانه گروه 1+5 فرصت نیویورك برای گفت‌وگو در سطح وزرا را از دست داد. در عین حال اكتبر یا نوامبر زمان مناسبی برای گفت‌وگو می‌باشد كه در این دیدار باید در تعامل با یكدیگر نسبت به تعیین زمان ملاقات هماهنگی كنند.

در این دیدار وزیر خارجه آلمان با اشاره به دو تبعه آلمانی دستگیر شده كه با روادید گردشگری وارد كشورمان شده و اقدام به فعالیت‌های غیرمتعارف كرده‌اند از وزیر خارجه كشورمان درخواست كرد افراد دستگیر شده مورد لطف و رأفت اسلامی قرار گیرند.

متكی ضمن اشاره به اقدامات غیرحرفه‌ای اتباع فوق اظهار داشت: موضوع آنان در چارچوب قانون و نظام قضایی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.../ فارس


ویدیو مرتبط :
دیدار وزیر امور خارجه ایتالیا با وزیر امور خارجه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست وزیر خارجه ترکیه از ایران



درخواست وزیر خارجه ترکیه از ایران

شرایط صدور اجازه دسترسی بازرسان آژانس به مرکز نظامی پارچین، بازتاب گسترده برکناری وزیر بهداشت ایران، درخواست وزیر خارجه ترکیه از ایران، هشدار وزیر خارجه روسیه نسبت به استفاده از زور علیه ایران و کاهش واردات نفت ژاپن از ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش «تابناک»، یکی از اخباری که از روز گذشته تاکنون بازتاب گسترده ای میان مطبوعات جهان داشته، سخنان حسن قشقاوی، معاون پارلمانی وزارت امور خارجه کشورمان درباره شرایط دسترسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به مرکز نظامی «پارچین» است.

در این رابطه، روزنامه «واشنگتن پست» با اشاره به سخنان قشقاوی می نویسد در صورتی که تهدیدات خارجی علیه ایران از میان برود، ایران اجازه دسترسی بازرسان آژانس به پارچین را صادر خواهد کرد.

به اعتقاد این روزنامه، از آنجا که مقامات سطح بالای حکومتی به ندرت درباره چنین موضوعات حساسی به اظهارنظر می پردازند، اظهارات قشقاوی را می توان به عنوان بازتاب دیدگاه های عالی ترین سطح حکومتی در ایران در نظر گرفت. واشنگتن پست اشاره می کند بازرسان آژانس که اوایل ماه جاری میلادی به تهران سفر کرده بودند، نتوانستند اجازه بازدید از پارچین را کسب کنند.

«عرب نیوز»، «تایمز اسرائیل» و «رویترز» از جمله دیگر مطبوعاتی هستند که این خبر را مورد توجه قرار داده اند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

از جمله دیگر اخبار داخلی ایران که در سراسر جهان بازتاب پیدا کرده، باید به برکناری مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت، از سوی محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور اشاره کرد. «نیویورک تایمز» و اغلب روزنامه ها و خبرگزاری های دیگری که این خبر را منتشر کرده اند، دلیل اصلی این برکناری را انتقادهای علنی وزیر بهداشت از دولت در موضوع کمبود داروهای مورد نیاز و مشکلات واردات دارو دانسته اند.

از جمله دیگر نکاتی که مورد توجه این مطبوعات قرار گرفته، این است که دستجردی به عنوان اولین وزیر زن در تاریخ جمهوری اسلامی ایران شناخته می شده است. نیویورک تایمز در مطلبی که درباره این موضوع منتشر کرده، اشاره کوتاهی به سوابق دستجردی نیز داشته است.

«ایندیپندنت»، «گالف تودی»، «پاکستان آبزرور»، «رویترز»، «الجزیره»، «خلیج تایمز»، «عرب نیوز»، «میدل ایست آنلاین» و شمار بسیاری از دیگر مطبوعات بین المللی نیز خبر برکناری وزیر بهداشت را مورد توجه قرار داده اند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

اما در میان دیگر اخبار، روزنامه «تودی زمان» ترکیه، از درخواست وزیر خارجه این کشور از ایران برای توقف منازعات فرقه ای در منطقه خبر داده است. به نوشته این روزنامه، «احمد داووداوغلو» از ایران خواسته تلاش بیشتری برای جلوگیری از تنش ها میان شیعیان و اهل سنت در منطقه خاورمیانه انجام دهد و تأکید کرده ایران به همراه ترکیه، نقش مهمی در کاستن از منازعات فرقه ای در منطقه بازی می کند.

داووداوغلو که در کنفرانسی در موسسه تفکر استراتژیک آنکارا سخن می گفته، درباره شماری دیگر از موضوعات منطقه ای، از جمله موضع ترکیه در قبال سوریه و انتقادها نسبت به آن نیز اظهاراتی را مطرح کرده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

خبرگزاری کویت، به موضوع هشدار وزیر خارجه روسیه نسبت به هرگونه استفاده از زور علیه ایران پرداخته است. به نوشته این خبرگزاری، «سرگئی لاوروف» روز گذشته هشدار داده استفاده از زور علیه ایران، پیامدهای بسیار سنگینی برای امنیت منطقه ای و بین المللی به دنبال خواهد داشت. وی از همه طرف های درگیر خواسته نسبت به گام هایی که بر می دارند و همچنین استفاده از زور در فرایند مذاکرات، محتاط باشند.

وی اشاره کرده که منطقه هم اکنون نیز با تنش های فزاینده ای روبروست و در عین حال اظهار داشته که افق های جدیدی در فرایند مذاکرات گروه 1+5 با ایران پدیدار شده است. وزیر خارجه روسیه همچنین ضمن تأکید بر حقوق هسته ای ایران، اشاره کرده که فعالیت های هسته ای ایران باید تحت نظارت کامل آژانس بین المللی انرژی اتمی باشد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

در نهایت، روزنامه «ژاپن تودی» از کاهش واردات نفت ژاپن از ایران خبر داده است. به نوشته این روزنامه، آمار وزارت امور مالی ژاپن نشانگر آن است که واردات نفت ژاپن از ایران در ماه نوامبر سال جاری میلادی، نسبت به مدت مشابه سال قبل 18.8 درصد کاهش داشته است که دلیل اصلی آن تحریم های غرب علیه صادرات نفت ایران بوده است. این روزنامه در مطلب خود آمارهایی از واردات نفت ژاپن از ایران در سال جاری و سال های پیش و همچنین مواردی از تحریم های غرب علیه بخش انرژی ایران را مورد اشاره قرار داده است./تابناک