اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست سوریه از وزیر بهداشت ایران



اخبار,اخباراجتماعی ,وزیر بهداشت

سفیر سوریه در تهران، از وزیر بهداشت خواست تا زمینه ایجاد مراکز بهداشتی درمانی مورد نیاز کشورش را فراهم کند.

به گزارش مهر، در دیدار سفیر سوریه با وزیر بهداشت بر اعلام آمادگی ایران جهت توسعه روابط و همکاری متقابل و نیز انتقال دانش و تجربه کشور در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به  کشور سوریه تاکید شد.

دکتر سید حسن هاشمی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، به مقاومت مردم سوریه و هدایت موثر دولت و رئیس جمهور سوریه اشاره کرد و گفت: امیدواریم سوریه به آرامش قطعی برسد.

وی با مروری بر جنگ ایران و عراق و ابراز همدردی با دولت سوریه اظهار داشت: امروز چیزی جز ددمنشی صدام در تاریخ به جای نمانده است و قطعا متجاوزان به خاک سوریه نیز چنین سرنوشتی در تاریخ را خواهند داشت.

وزیر بهداشت با ابراز امیدواری از اینکه سوریه به موقعیت ممتازی دست یابد، عنوان کرد: بزودی میزبان وزیر بهداشت سوریه در ایران خواهیم بود و این سفر قطعا زمینه ساز گسترش همکاری ها به ویژه در زمینه بهداشت و درمان است.

وی از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت توسعه روابط به ویژه در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو در کشور سوریه خبر داد و گفت: از هرگونه کمک و مساعدتی در این حوزه دریغ نخواهیم کرد.

هاشمی با اشاره به گسترش همکاری های متقابل ابراز امیدواری کرد: با سفر وزیر بهداشت سوریه به ایران بتوان تصمیمات عملیاتی را برای کمک به سوریه در حوزه بهداشت و درمان و دارو اتخاذ کرد.

در این دیدار همچنین دکتر عدنان محمود سفیر سوریه در تهران، با ابراز مسرت از فراهم شدن زمینه این ملاقات گفت: آماده همکاری با وزارت بهداشت ایران هستیم و در این راستا دولت سوریه آمادگی خود را اعلام می کند.

وی از وزیر بهداشت خواست علاوه بر کمک به تامین دارو و تجهیزات پزشکی و واردات دارو از ایران به سوریه، زمینه راه اندازی خط تولید و نیز ایجاد مراکز بهداشتی درمانی مورد نیاز در سوریه را نیز فراهم کند.

سفیر سوریه سفر وزیر بهداشت این کشور به ایران را نیز در همین راستا برشمرد و گفت: امیدواریم در مرحله آتی و پس از دستاورد تاریخی ایران در توافق هسته ای افق های فراگیرتری برای همکاری دو کشور وجود داشته باشد.

در پایان این دیدار سفیر سوریه یادبود این کشور را تقدیم وزیر بهداشت کرد.

  اخبار اجتماعی  -  مهر


ویدیو مرتبط :
درخواست وزیر بهداشت از دستگاه قضا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر بهداشت:درخواست کمک فوری عراق از ایران در پی حمله شیمیایی داعش/ تیم پزشکی ایران وارد کرکوک شد



اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی,وزیر بهداشت

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به درخواست کمک فوری وزیر بهداشت عراق، تیم پزشکی از ایران برای درمان حادثه دیدگان حمله شیمیایی داعش به کرکوک اعزام شد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی ،هاشمی افزود: این تیم پزشکی به طور مستمر وضعیت مصدومان را رصد می کند و بر اساس نیاز تیم اعزامی، تجهیزات مورد نیاز نیز فراهم می شود. همچنین مقرر شد داروهای مورد نیاز در کوتاه ترین زمان ممکن به عراق ارسال شود.

بر اساس این گزارش در پی تماس دکتر عدلیه وزیر بهداشت عراق با دکتر حسن هاشمی، وزیر بهداشت کشورمان در شامگاه چهارشنبه گذشته مبنی بر درخواست کمک فوری و اعزام تیم تخصصی برای کمک و درمان مجروحان حمله شیمیایی گروهک تکفیری داعش به کرکوک، تیم پزشکی ایران به این شهر اعزام شد.

بر اساس این گزارش شمار زیادی از آسیب دیدگان این حادثه، غیرنظامیان به ویژه کودکان هستند و تیم ایرانی با تجهیزات پزشکی برای کمک به این آسیب دیدگان به شهر رفته است.

وزیر بهداشت که در سفر استانی در بندرعباس بود با هماهنگی و رایزنی با حوزه های ذیربط زمینه اعزام گروهی از متخصصان را در قالب تیم پزشکی جمهوری اسلامی ایران فراهم کرد و با هماهنگی وزارت خارجه در کمتر از چند ساعت پس از وقوع این حادثه تیم ایرانی به سرپرستی مصطفی قانعی، فوق تخصص ریه و رئیس انستیتو پاستور ایران به عراق اعزام شد.

روز چهارشنبه منطقه کرکوک در عراق توسط گروهک داعش مورد حمله شیمیایی با گاز خردل قرار گرفت که شماری از افراد غیر نظامی به ویژه کودکان به شدت مجروح شدند.

 

اخبار اجتماعی - پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت