اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست جان کری از ایران برای همکاری در بازگرداندن سه شهروند آمریکایی



اجان کری,درخواست جان کری از ایران

کری برای بازگرداندن ۳ شهروند آمریکایی از ایران درخواست کمک کرد

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از مقامات ایران درخواست کرد که برای پیدا شدن و همچنین آزادی سه شهروند آمریکایی که در ایران هستند، به واشنگتن کمک کند.

به گزارش فارس به نقل از شبکه «بی‌بی‌سی»، «جان کری» در بیانیه‌ای با احترام از مقامات ایران درخواست کرد که برای یافتن و بازگرداندن سه شهروند آمریکایی با واشنگتن همکاری کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه خود یادآوری کرده است که «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران، در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های خود در ماه‌های اخیر، درباره بهبود روابط ایران با جهان ابراز امیدواری کرده است.

کری از ایران خواست که برای پیدا شدن «رابرت لوئینسون» و آزادی «امیر حکمتی» و «سعید عابدینی» به آمریکا کمک کند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که رابرت لوینسون، مأمور بازنشسته «اف‌بی‌آی» 6 سال پیش در مارس 2007، اسفند 1386، در جزیره کیش ناپدید شده است و ایران هیچ‌گونه اطلاعی درباره این فرد ندارد.

«امیر حکمتی» شهروند ایرانی-آمریکایی در تابستان 2011 میلادی به دلیل جاسوسی در بازداشت به سر می‌برد و «سعید عابدینی» از دیگر شهروندان ایرانی-آمریکایی در سپتامبر 2012 به دلیل تشکیل کلیساهای خانگی و به قصد بر هم زدن امنیت ملی ایران دستگیر شد و به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
با امضای جان کری صادرات نوشابه آمریکایی به ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشکر جان کری از ایران برای «همکاری» در موضوع تفنگداران آمریکایی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر خارجه آمریکا در اولین واکنش به بازگشت تفنگداران بازداشت شده این کشور در ایران، از «مقامات ایرانی» برای همکاری در حل سریع این موضوع تشکر کرد.

وزیر خارجه آمریکا از ایران به خاطر همکاری در موضوع آزاد کردن تفنگداران بازداشت شده آمریکایی تشکر کرد.

به دنبال ورود غیرقانونی روز سه شنبه(دیروز) دو قایق حامل 10 تفنگدار آمریکایی به آب‌های ایران در جزیره فارسی، نیروهای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای آمریکایی را بازداشت و به یک منطقه امن منتقل کردند.

سپاه پاسداران امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال عذرخواهی آمریکایی‌ها، این 10 تفنگدار به همراه قایق‌هایشان در آب‌های بین‌المللی رها شدند.

ارتش آمریکا در بیانیه‌ای ضمن اعلام تحویل گرفتن تفنگداران، تاکید کرده که آنها سالم بوده و هیچ آسیبی ندیده‌اند.

حالا در اولین واکنش وزیر خارجه آمریکا به این موضوع، جان کری از مقامات ایرانی به خاطر حل سریع این موضوع تشکر کرد.

بیانیه دیپلمات ارشد آمریکایی بدین شرح است: «من بسیار از این موضوع که ملوانانمان به سلامت به دامان آمریکا برگشتند، خرسند هستم.

به عنوان یک ملوان سابق، من اهمیت حضور دریایی در سراسر جهان را و کار حساس نیروی دریایی ما در منطقه خلیج(فارس) را می‌دانم. من به مردان و زنان یونیفورم پوشمان افتخار می‌کنم و می‌دانم که چقدر مسئولیت‌های آنها نسبت به هم و نسبت به دیگر تفنگداران دریایی جدی است.

من می‌خواهم تشکر خودم را از مقامات ایرانی به خاطر همکاریشان در حل سریع این موضوع اعلام کنم.

اینکه این موضوع مسالمت‌آمیز و به گونه موثری حل شد، نشانه ایفای نقش حساس دیپلماسی برای حفظ امن و قوی نگهداشتن کشورمان است».

 

اخبار سیاست خارجی - فارس